Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 6177
Håper det står til med alle sammen.

Husker at en fyr for noen år tilbake hevdet at man kunne kjøpe seg flybilletter mye billigere ved at man bruker server fra et land som har billigere priser enn Norge. Er det like simpelt som å bruke VPN og kjøpe deg billetter derifra? Er det noen her som har mer kunnskaper omkring dette? Mener å huske at han mente dette var lovlig.

Om noen for øvrig har andre metoder for å skaffe seg billigere reiser så fortell gjerne da interessen er stor.
Vpn og clearing av tracking-cookies er tingen.
Og seff er det lovlig, hvorfor skulle det ikke være lovlig?
Vi befinner oss i et land hvor alt er ulovlig og regulert, skulle tro det var et kommunistisk land.

Men takk for svar
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym113971 Vis innlegg
Vi befinner oss i et land hvor alt er ulovlig og regulert, skulle tro det var et kommunistisk land.
Vis hele sitatet...
Korleis hoppa du til det, frå eit spørsmål om flybillettar?

Prissettjinga av flybilletter i ulike marked har med prisdifferensiering å gjere, ikkje offentlege reguleringer.
Sist endret av meitemark; 8. februar 2022 kl. 18:15.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Korleis hoppa du til det, frå eit spørsmål om flybillettar?
Vis hele sitatet...
Lufta bare generell misnøye med norske priser bare, ikke noe mer så slapp av.
Det var en periode jeg kjøpte alle billettene mine fra London. Det har jeg sluttet med, da det er nå er billigere fra Oslo. Sef medregnet Oslo (Rygge) - London (med Ryanair).

Jeg brukte bare flyselskapenes engelske booking-sider.
Sitat av Anonym113971 Vis innlegg
Lufta bare generell misnøye med norske priser bare, ikke noe mer så slapp av.
Vis hele sitatet...
Mange som er misfornøyde med norske priser men ser man ut ifra PPP så er det ikke så galt, vi er faktisk ganske langt oppi toppen. Så det er vel minimalt med grunn til å klage, selv om ting er generelt billigere i utlandet.
Sist endret av meitemark; 8. februar 2022 kl. 18:15.
jeg som skriver
Sitat av moret Vis innlegg
Vpn og clearing av tracking-cookies er tingen.
Og seff er det lovlig, hvorfor skulle det ikke være lovlig?
Vis hele sitatet...
Vil det si at VPN og bruk av inkognito modus er tilstrekkelig?
Du må vel oppgi korrekt navn og adresse under bestilling, så det kan jo hende dem har software som oppdager "feilen" og retter den.
Sitat av Tilfeldigvis Vis innlegg
Vil det si at VPN og bruk av inkognito modus er tilstrekkelig?
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte at metoden funka bra på hotell. Flypriser var faktisk billigere eller i stor grad lik i Norge og utlandet. Er jo ikke mange tusener du sparer men hyggelige summer absolutt.