Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2181
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal kjøpe ny mikro-ovn. Den gamle trakk sitt siste sukk idag så altfor tidlig etter kun 14 års tjeneste, og jeg vil minnes vår kjære whirlpool med den smarte 6th sense teknologien. Spesielt nå når vi går inn mot høytiden kjennes tapet tungt å bære og det blir derfor viktig å få på plass en erstatter raskest mulig.

Crisp og grill funksjoner er ting som har vært veldig mye brukt. Da sammen med en grillpanne som en setter maten på. Det sørget for alt fra crisp bacon til flotte egg og sprø og fin pizza.

Når jeg leser om dagens mikroer så har de fantastiske funksjoner som varmluft. En kan bake i dem. Brune kjøtt i dem. Er det noen av dere som bruker varmluftsfunksjonen i mikroen og som kan dele erfaringer fra bruk av varmluft?


Vår gamle Emma kjære, finnes ikke lengre. Og såvidt jeg kan se er 6th sense på vei ut. Nå er det varmluft og doble mikrobølestråler som skal hjelpe på sprøhet og stekeskorpe. Når hun nå skal erstattes så virker det naturlig å se til whirpool for en ny mikro som skal bli endel av vårt hjem og vår familie.

Ved hjelp av smarte funksjoner på en webside så har jeg også sett på andre alternativer selv om det føles helt feil og å gjøre det så raskt etter Emmas bortgang. Mye har skjedd siden vi fikk Emma i hus og kanskje er det nå også andre mikroer fra produsenter som kan gi oss det vi trenger nå i den tunge tiden mens vi savner gamle emma.

Spesielt en produsent fra Korea har dukket opp på skjermen vår flere ganger idag, kanskje er det et tegn? Et tegn på at våre minner av emma som en del av familien og selve navet og limet på kjøkkenfronten nå skal erstattes av en Samsung. Men vi kjenner ikke Samsung. Ikke har vi sett andre som gjør det heller. Og er det virkelig så enkelt at man bare kan velge seg en ny maskin til sitt kjøkken fra en annen produsent helt uten å rammes av lengsel og stadige minner om tiden med vår kjære emma?

Samsung kan by på hotblast varmluft, som korter tilberedningstid og bruner. Den har slimfry som gjør at man får sprø potetbåter uten fritering, eller man kan lage innbakte reker som vil bli sprø og krispy. Den har også kripsy plate som hjelper til med bruning også på undersiden

Alt dette høres veldig fint og fjongt ut. Men vi kjenner ikke Samsung. Ikke på kjøkkenet. Og er kjøkkenet en plass vi virkelig ønsker å invitere en ny og for oss helt ukjent mikro til? Kjøkkenet er jo selve hjertet i hjemmet. Nærmest en kommndosentral. Der alt skjer og der det alltid er folk. Ofte i forbindelse med matlaging, men også bare for en kopp kaffe eller kos. Er det også rom for der for en Samsung?

Whirlpool kan by på crispfunksjon med grillpanne, den har dampfunksjon som vi ikke vet hvordan virker,
varmluftsfunksjon som hjelper på saftighet, mikrobølger sendes ut både oppe og nede i ovnen slik at også undersiden varmes opp og med grillpanne blir maten fortere brun og krisp.

Så dukket et stort dilemma opp. Whirlpool er utsolgt for emmas erstatter. Dvs varmluftsfunksjonen finnes ikke blant lagervarer. Tror dere det er mulig å klare seg gjennom høytiden uten å ha fått på plass emmas erstatter? For skal vi ha varmluft så må vi vente til uke #1 2018. Klarer vi oss uten varmluft så kan vi hente en ny emma alt i morgen.

Vi skjønner at vi aldri får emma tilbake, men vi skal ta vare på alle minnene. Og vi vil huske henne i høytider, på filmkvelder og når vi har det ekstra travelt på kjøkkenet og dagen reddes av mikroen.

Er vi klare for å skaffe oss en Samsung? Eller bør vi gå for Whirlpool og håpe at alt det vi ble så glade i hos emme også finnes hos whirpool, kanskje også i en forfinet og mer rafinert utgave enn vår kjære emma?

Er det noen som kan se dette dilemmaet fra utsiden og som ikke er like følelsesmessig investert som dermed kan si noe av hva dere tenker rundt dette?

Er varmluftsfunksjon noe dere bruker ofte? Og er det verdt å vente på varmluftsmikro fra Whirlpool eller rett og slett erstatte emma med samsung?
Måtte gi deg kp for historien God jul og lykke til og håper det ordner seg Men Pizza i microen, funker det?
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Møte alle julens fristelser uten mikrobølgeovn? Jeg tror du er sprø jeg. Hvordan skal du få varmet opp maten fra nattlige blitz plyndringstokt om du ikke har mikrobølgeovn? Vi snakker ribbe, poteter, rødkål, svisker og saus. Eller pinnekjøtt, rotmos, og poteter?

Svaret finnes i deg selv gresshoppe. Om du ser for deg julehøytiden helt uten mikrobølgeovn, hvordan ser kjøkkenet ditt ut da? Svaret vil finner vil guide deg, gresshoppe.
Spiller ingen rolle hvilken du velger, den vil uansett være bedre en din 14 år gamle.. God Jul
Grillpannen drives sannsynligvis direkte av mikrobölgene, så den kan du godt spare til din nye mikro.
Uvaksinert 👍
Jeg sikler på en slik, men fruen mener vi ikke trenger ny enda, men neste kjøp blir en slik garantert.

http://www.whirlpool.no/produkter-1/.../858746999790/
Gjør deg hard og kjøp den mikro ovnen du tror er nærmest Emma. Reserver samtidig en "Emma Ver. 2.0" for levering neste år.
Pakk ut og spar embalasjen i tilfelle du MÅ bytte til en ekte "Emma Ver. 2.0" på nyaret. (Du har jo 30 dager bytterett ;p)

Uansett utfall av dette så har du varme ribbe rester på morningen 1. juledag

Lykke til
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Møte alle julens fristelser uten mikrobølgeovn? Jeg tror du er sprø jeg. Hvordan skal du få varmet opp maten fra nattlige blitz plyndringstokt om du ikke har mikrobølgeovn? Vi snakker ribbe, poteter, rødkål, svisker og saus. Eller pinnekjøtt, rotmos, og poteter?

Svaret finnes i deg selv gresshoppe. Om du ser for deg julehøytiden helt uten mikrobølgeovn, hvordan ser kjøkkenet ditt ut da? Svaret vil finner vil guide deg, gresshoppe.
Vis hele sitatet...
Har hatt mine nattelige tokt, så skjønner deg jææævli godt Funnet noe Btw