Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1016
Hei,

Er det noen her inne som har erfaring med å lære seg ett nytt språk over nett? Er det veldig tregt eller er det veldig mulig?

noen som eventuelt har noen gode sider der jeg kan lære meg spansk?
Sist endret av Alge; 26. september 2017 kl. 19:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Duolingo er ganske nice.

Ville anbefalt deg å investere i arbeidsbøker, se på spanske tv serier/filmer og eventuelt snakke med noen som snakker spansk flytende. Disse 3 tingene fungerte perfekt for meg. Ble ganske lat av å prøve å lære via nett og det blir litt half-assed, men det går an. Memrise er heller ikke dårlig.
Prøvde meg på spansk gjennom Memrise. Syntes det funket helt okei. Jeg _kan_ jo ikke spansk nå, men jeg klarte meg tre uker i Colombia; et land der engelsk ikke er veldig utbredt og spansk er alfa og omega.
Jeg tviler på at du klarer å lære deg et språk veldig godt uten å faktisk snakke språket med andre, men at Internett er en finfin inngang i et språk tror jeg absolutt på. og som sagt, du skal kunne overleve med det du lærer på nett og følge helt greie samtaler.
Selv sleit jeg med å følge gruppesamtaler og dem som snakket for fort og med slang, men null stress å få hun jenta bak baren til å smile

Hvor tregt det går kommer fort ned til innsats, jeg la inn er halvt år med buss til/fra jobb.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg lærte meg mye russisk på nett for noen år siden og holder for tiden med på spansk. Er ikke flytende i russisk, men ganske god. Tenk typ om du skulle snakket 100% svensk så måtte du sikkert stoppe å tenke litt i blant men du vet hvilke ord du vil si. Tok meg 15 mnd å komme dit med litt fra og til øving, stort sett en times tid til halvannen om dagen. Brukte youtube mye og anbefaler det, veldig greit å føle at du har en du lærer med fremfor Duolingo osv selvom man kan lære mye der også... det beste er om du finner serier på youtube og ikke bare enkeltvideoer.

Det jeg gjorde var å først lære alfabetet (som du vil slippe med spansk), så basic grammatiske regler via google også hoppet jeg rett og slett bare inn i det med masse youtube videoer! Hvis du er usikker på noe er det viktig å stoppe opp og dobbeltsjekke så du ikke lærer deg feil. anbefaler deg å se om språket du vil lære har en subreddit på reddit, altså /r/norsk f.eks. og ikke /r/norge. Etter hvert BØR du snakke med noen som snakker språket flytende, helst bo i landet språket snakkes i noen uker så skal du se at du fort perfeksjonerer det du har lært...

Lykke til!