Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 3093
Heisann,

sitter jevnlig i Norge og henter inn statistikk i sport mot betaling per utførte jobb. Penger sendt fra UK inn på norsk konto en gang i måneden.

Dette kommer i tillegg til fastjobb i Norge, 100%.
Var på tråden med Skattefolka i fjor engang og fikk beskjed om å føre rett inn i post 2.1 så lenge det ikke bikka 50.000kr. Det gjorde jeg nå her forleden i april.

Hypotetisk sett, hva skjer om man bikker 50k i år? Straffetiltak?
Er det en magisk grense dette der man etterhvert MÅ opprette eget foretak?

For å si det sånn, er det mindre bryderi å tjene under 50k om man ikke er gira på papirarbeidet og ekstra tid og innsats det innebærer med å opprette foretak?

Om jeg også, hypotetisk sett, skulle frilanse og skrive en kamprapport for lokalavisa i ny og ne.. Vil dette gå på samme "kvote"? Om man ikke direkte blir ansatt av avisa altså, usikker på hvordan det ville funke ennå.
Og, om jeg tar en vikarjobb med enkelte timer i skolen når jeg kan, hvordan spiller det inn? Hvordan er det med skatt på deltidsjobb utenom fulltidsjobb?
Sist endret av plynott; 15. april 2017 kl. 13:22.