Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5652
Er det bare jeg som synes det er helt høl i huet? fikk idag en bot slengt på bordet på 10k for å ha spillt musikk på anlegget.
Tja. Nå varierer nok straffen for både narkotikabruk og musikkavspilling veldig fra sak til sak, men jeg kan jo gjette. Du plager naboene dine. Han som tar seg en blås i skogen plager ingen.
Sist endret av Realist1; 29. mars 2017 kl. 00:32.
Trådstarter
4 0
Det var ett godt poeng, kan egentlig bare avslutte tråden nå men det er jo fortsatt helt sykt da! trudde det kom til å være max 3k i bot.

Når straffen for å ha plaga naboene litt er 4 ganger værre enn å ha tatt syre så er det ganske overraskende i mine øyne iallefall.
Sitat av blaz Vis innlegg
Det var ett godt poeng, kan egentlig bare avslutte tråden nå men det er jo fortsatt helt sykt da! trudde det kom til å være max 3k i bot.

Når straffen for å ha plaga naboene litt er 4 ganger værre enn å ha tatt syre så er det ganske overraskende i mine øyne iallefall.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig burde straffen være mye høyere for å plage andre mennesker. Det er ikke så sykt egentlig, det er veldig logisk.
Her bryter du altså ikke bare den norske lov, men også kardemommeloven, noe som jo er mye verre, så det er bare rett at det straffes hardere.
burde vært möderatör
Sitat av blaz Vis innlegg
Når straffen for å ha plaga naboene litt er 4 ganger værre enn å ha tatt syre så er det ganske overraskende i mine øyne iallefall.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i allverden skal en person straffes hardere for å ruse seg enn for å plage vettet av naboene med høy musikk så lenge at de må tilkalle politiet?
Man må ikke glemme det faktum at narkotikabruk bidrar til å styrke de kriminelle organisasjonene. Det vil jeg si har en mye større samfunnspåvirkning enn litt høy musikk i ny og ne. Nå kan det selvfølgelig diskuteres hvorvidt det skal være ulovlig med narkotikabruk, men så lenge det er det, vil det ha en større indirekte samfunnspåvirkning.
Sitat av blaz Vis innlegg
Er det bare jeg som synes det er helt høl i huet? fikk idag en bot slengt på bordet på 10k for å ha spillt musikk på anlegget.
Vis hele sitatet...
Høl i huet? Nei, helt på sin plass, spør du meg. En mer passende straff for å plage naboene med høy musikk til alle døgnets tider hadde vært saftig bot PLUSS inndragelse av anlegget.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Man må ikke glemme det faktum at narkotikabruk bidrar til å styrke de kriminelle organisasjonene. Det vil jeg si har en mye større samfunnspåvirkning enn litt høy musikk i ny og ne. Nå kan det selvfølgelig diskuteres hvorvidt det skal være ulovlig med narkotikabruk, men så lenge det er det, vil det ha en større indirekte samfunnspåvirkning.
Vis hele sitatet...
I hvilken grad vil du si at én person som kjøper 5g med hasj vil styrke de kriminelle organisasjonene? Om svaret ditt er "Ikke nevneverdig, men totalt sett så bla bla bla", så vil jeg snu på argumentet ditt; Dersom 20% av befolkningen hadde som vane å spille høy musikk så ville dette ha hatt en mye større samfunspåvirkning enn at at Ola Nordmann tok seg en blås i ny og ne.

Om familien min blir holdt våken pga. høy musikk en kveld, så vil dette være til langt mer bry enn om naboen hadde "støttet" kriminelle organisasjoner med en tusenlapp den kvelden.
hvor mange advarsler har du fått? du har sikkert terrorisert naboene dine greit i og med du har fått bot på 10 k
Er faktisk bedre å ligge halv dau i egen leilighet på syre-trip enn å terrorisere naboene med høy musikk.

Bor selv under en idiot som driver med det samme, men han pleier i tillegg å spille gitar og synge egenkomponerte sanger. Blir helt sinnsjuk i hue av det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Når du pådrar deg forelegg for musikk har du enten gjort det mange ganger før, ignorert politiet når dei har bedt deg dempe, eller oppført deg som ein dass mot politiet når dei tok kontakt. Vanlege er stortsett å gi advarsel og be om at du skrur ned. Skjer ikkje det, eller du ikkje forsøker å svare dei ein gong så får du forelegg.

Så at du har fått eit såpass stivt forelegg framstår ikkje som spesielt urimeleg.
Trådstarter
4 0
Sitat av freebird Vis innlegg
hvor mange advarsler har du fått? du har sikkert terrorisert naboene dine greit i og med du har fått bot på 10 k
Vis hele sitatet...
3-5 ganger der politiet har ringt og bedt meg dempe volumet,har jeg vært imøtekommende og skrudd ned.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Når du pådrar deg forelegg for musikk har du enten gjort det mange ganger før, ignorert politiet når dei har bedt deg dempe, eller oppført deg som ein dass mot politiet når dei tok kontakt. Vanlege er stortsett å gi advarsel og be om at du skrur ned. Skjer ikkje det, eller du ikkje forsøker å svare dei ein gong så får du forelegg.

Så at du har fått eit såpass stivt forelegg framstår ikkje som spesielt urimeleg.
Vis hele sitatet...
Har verken vært en dass eller ignorert de, når de har ringt så har jeg bare skrudd ned.


Litt trist at det er mer akseptert å ligge hjemme på stuegolvet å rulle i overdose enn at gudforby naboene skulle høre litt lyd ifra naboen sitt hus i ny og ne.
Trur ikke du får så mye sympati her jeg.. hva med å flytte til enebolig? Eller kjøpe et OK headsett?
Sitat av blaz Vis innlegg
3-5 ganger der politiet har ringt og bedt meg dempe volumet,har jeg vært imøtekommende og skrudd ned.

Har verken vært en dass eller ignorert de, når de har ringt så har jeg bare skrudd ned.


Litt trist at det er mer akseptert å ligge hjemme på stuegolvet å rulle i overdose enn at gudforby naboene skulle høre litt lyd ifra naboen sitt hus i ny og ne.
Vis hele sitatet...
Lol. Hvorfor i all videste verden skal noen straffes av samfunnet fordi dem "ruller i overdose"?

Forstår du virkelig ikke hvor j*vlig provoserende det er å måtte ringe ringe politiet for å få fred i eget hjem? Og 3-5 ganger? Er du sosialt retardert? Er du den typen som må ut med 10.000 for røyk på flydassen 20 minutter før landing?

Du skal være glad du har så snille naboer som du faktisk har. Når man er i sitt eget hjem kan det fort være helt vitalt å få kjøt ned prosessoren litt - hvis da en j**lla kronidiot pumper opp fjortissmusikken sin til du må ringe politiet for n'te gang.....Folk har pådratt seg funksjonshemminger for mindre.
Sist endret av Tøffetom; 29. mars 2017 kl. 23:14.
Sitat av blaz Vis innlegg
3-5 ganger der politiet har ringt og bedt meg dempe volumet,har jeg vært imøtekommende og skrudd ned.

Har verken vært en dass eller ignorert de, når de har ringt så har jeg bare skrudd ned.


Litt trist at det er mer akseptert å ligge hjemme på stuegolvet å rulle i overdose enn at gudforby naboene skulle høre litt lyd ifra naboen sitt hus i ny og ne.
Vis hele sitatet...
Jeg ser du prøver å provosere og trolle, men det setter seg ikke helt. Hva med bare å la være?

Du fikk bot, oppførte deg som en idiot 3-5 ganger og det koster deg nå. Om jeg tar meg en strek eller ei bøtte med sopp og ligger å ruller i sofaen min og koser meg ser jeg ikke helt hvordan det gjør meg til en større idiot i politiets øyne enn han drittungen som ikke klarer å la være å terrorisere naboene og nærmiljøet sitt med drittmusikken sin... selv etter 3-5 advarsler
Trådstarter
4 0
Sitat av warmkorv Vis innlegg
Trur ikke du får så mye sympati her jeg.. hva med å flytte til enebolig? Eller kjøpe et OK headsett?
Vis hele sitatet...
bor i enebolig, og har bra headsett. var da voldsomt så mye antagelser folk skulle komme med
Sitat av blaz Vis innlegg
Litt trist at det er mer akseptert å ligge hjemme på stuegolvet å rulle i overdose enn at gudforby naboene skulle høre litt lyd ifra naboen sitt hus i ny og ne.
Vis hele sitatet...
Du driver tydelig vis ikke med (illegale)stoffer ser jeg? Ser jo lett det på fordommene dine. Men du drikker sikkert alkohol til du nesten svimer av i helgene

Kan du egentlig forklare litt mer tydelig på hvorfor du mener det er urettferdig at du blir straffet hardere enn meg?
Der jeg sitter fredfull og ikke gjør en flue fortred, bare gjør med med min kropp som jeg vill, mens du terroriserer alle folk rundt deg i dems eget hjem?

og oppå det hele så velger jeg ett tryggere og bedre alternativ enn de lovlige rusmidlene, men blir like vell straffet. Ikke at det skal ha så mye å si, for uansett hva faen man velger å gjøre med SIN kropp, så burde det være opp til vær enkelt.

Litt lyd sier du? Ja det skal du få meg til å tro, at du bare har laget litt lyd fra deg.
Jeg er enig med deg at naboene skal tåle å høre en del lyd fra deg i ny og ned, du bor jo der du også tross alt. Og 10k for litt lyd er ikke rimelig. Men du har nok ikke bare laget litt lyd fra deg når politiet har måtte sagt i fra så mange ganger.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du har fått 3-5 advarsler ja, antageligvis har du irritert naboene dine 100 ganger med musikken din og når de først ringer så sier dem "nå er det 5 dagen med høy og sjenerende musikk" og da tar politiet det litt mer alvorlig, jeg har en nabo som antageligvis er ganske lik deg, spiller høy musikk på kveldene i ukedagene og heldigvis for han så er jeg veldi tolmodig mtp høy musikk ellers hadde leiligheten hans vert på tvangssalg for lengst. sist skal det nevnes at jeg er 23 år og har hatt store stereoanlegg i 10 år nå og jeg har fått klage på bråk, i festsammenheng altså ikke utelukkende for musikkspilling 2 ganger i hele mitt liv, aldri for og spille så det blaffrer i buksa for det skjer det også til og med den dag i dag i blokka jeg bor i, forskjellen er at jeg gjør det kanskje i 10 min kl 4 på ettermiddagen
Du har sikkert fått noen advarsler før du fikk bot !
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Tja. Nå varierer nok straffen for både narkotikabruk og musikkavspilling veldig fra sak til sak, men jeg kan jo gjette. Du plager naboene dine. Han som tar seg en blås i skogen plager ingen.
Vis hele sitatet...
Ang. Røyking i skogen... Om politiet hadde tatt deg på fersken i skogen med en jonas, hva tror du hadde skjedd da ? Klapp på skylderen og "kos deg videre" ?

Tror ikke helt TS har fortalt hele historien, men at en jonas røyker ikke blir straffet er selv om han stitter i skogen er helt feil.
Sitat av simchris Vis innlegg
I hvilken grad vil du si at én person som kjøper 5g med hasj vil styrke de kriminelle organisasjonene? Om svaret ditt er "Ikke nevneverdig, men totalt sett så bla bla bla", så vil jeg snu på argumentet ditt; Dersom 20% av befolkningen hadde som vane å spille høy musikk så ville dette ha hatt en mye større samfunspåvirkning enn at at Ola Nordmann tok seg en blås i ny og ne.

Om familien min blir holdt våken pga. høy musikk en kveld, så vil dette være til langt mer bry enn om naboen hadde "støttet" kriminelle organisasjoner med en tusenlapp den kvelden.
Vis hele sitatet...
Én person som kjøper 5g med hasj bidrar til etterspørsel av ulovlige og ukontrollerte stoffer som kun kriminelle organisasjoner har et marked for. De som selger hasj, må selvfølgelig få det fra et sted, og ofte blir dette importert. Ikke bare bidrar du til å danne/vedlikeholde kriminelle organisasjoner i Norge, men i utlandet.

Jeg mener for øvrig at en bra løsning på dette problemet er legalisering, og dermed også et kontrollert marked.

Videre vil overdose ved bruk av stoffer ofte føre til et sykehusbesøk, og dermed må disse regningene betales av noen. Nemlig samfunnet. Du kan gjerne argumentere med at alkohol gjør det samme, men jeg vil minne deg på at det ikke er et motargument, men heller et argument for en helt annen sak, og dermed irrelevant.

Jeg vil til slutt gjøre klart at jeg mener høylytt musikk også er en samfunnsplage, men synes det er viktig at folk ikke går i den troen at narkotikabruk IKKE er det.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
*snip*
Vis hele sitatet...
Det jeg reagerte på var at du fikk det til å virke som at konsekvensen av at én persons bidrag til det kriminelle miljøet utgjorde en større samfunnspåvirkning enn én person som spiller høy musikk, det er jeg uenig i. Jeg er forøvrig helt enig i at det er problematisk at man er tvunget til å støtte disse miljøene når man kjøper illegale stoffer, men slik er mennesker, det er f.eks. ikke så mange som tenker på miljøet når de bestiller den årlige flyturen til Thailand heller
Sist endret av simchris; 30. mars 2017 kl. 12:31.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Her bryter du altså ikke bare den norske lov, men også kardemommeloven, noe som jo er mye verre, så det er bare rett at det straffes hardere.
Vis hele sitatet...
Så mye dette, OP: Hvis du virkelig liker høy musikk, lei deg hus/hytte unna andre folk, da kan du spille høy musikk hele natten hvis du vil.

Pass på at du har skikkelig strøm anlagt inn, da :P
Sist endret av Hoarse; 30. mars 2017 kl. 12:52.