Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4827
Hei

Vil gjerne vite hva slags oppgaver en vekter har på et museum om noen her har jobbet på museum eller liknende før. Er interessert i dette, så vil gjerne vite litt mer. Har hørt at det er kjedelig på museum, men det skal ikke være noe stort problem for meg

Hvor lange vakter går man f.eks, og hvordan fungerer vakt ordningen på stasjonær post?
Dette er veldig forskjellig ifra objekt til objekt. Man kan ha vakt kun i åpningstid, eller museet kan ha 24 t vakthold.

Felles for stasjonærtjeneste er å yte god service til kundene av stedet, og samtidig ha sikkerheten til stedet i tankene, altså at gjenstander ikke blir skadet, tyveri etc. Låserunde men å sjekke at lokalet er tiomt og at alle dører er låste er også normalt.
Er det vakthold også på nattestid uten at museet er åpent for publikum så er det som regel at man sitter et sted og "slapper av", og tar jevnlige faste ruter i bygget.
Svært varierende fra museum til museum.
Det kan være alt fra å sitte på en stol å stirre på overvåkningskameraer 7,5 time i døgnet, stå i lobbyen og ta i mot mennesker / sørge for at alle betaler før de går inn, til å streife rundt og generelt bare passe på stedet.
Ofte kan det gjerne være en kombo av dette. Hvis det er flere ansatte vektere der.
"Jeg skal gå vekk i fra området nå, du kan ikke ta i meg lovlig når jeg er på vei ut" Forbered deg på slikt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
99 9
Sitat av Hoarse Vis innlegg
"Jeg skal gå vekk i fra området nå, du kan ikke ta i meg lovlig når jeg er på vei ut" Forbered deg på slikt.
Vis hele sitatet...
Har du jobbet på museum før? Er fortsatt interessert i mer info!

Om noen faktisk har jobbet på museum, så ville jeg blitt veldig glad om vedkommende ville delt noen av sine erfaringer!

Finner svært lite, til ingen info gjennom annonser og info på nett ettersom det er få stillinger ute for øyeblikket. Om det er noen, står det kun "museums vakthold" i en liste sammen med flere oppdrag som den aktuelle arbeidsgiveren selger. Bare slik at det er klart
Sist endret av RandomGuy; 7. mai 2017 kl. 19:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg hadde 2 vakter ved et museum i min korte periode som vekter for ca 15 år siden. Det som allerede er beskrevet i tråden er ganske utfyllende. 3 på skift, byttet mellom å stå i døren, gå runder og sitte på vaktrom å se på kamera.

Mobile vektere hadde vaktholdet utenfor åpningstid.
Trådstarter
99 9
Ok, takk