Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5315
Så en annonse for et mobilabonnement som hadde "automatisk gir" (tror jeg dem kalte det?) hvor abonnementet ble automatisk tilpasset databruket ditt; bruker du 1GB mobildata betaler du for det, men bruker du mer den ene måneden betaler du automatisk for det andre mobilabonnemntet uten ekstra avgifter utenom. Dem brukte også Telenor-nettet såvidt jeg husker.


Noen som vet hva det heter?
Jeg har aldri hørt om denne operatøren før. Ny på markedet?

Jeg reagerer litt på bruken av "Best i test" fra tek.no på forsiden. Kan lett oppfattes som om pepcall er best i test, men det er telenornettet som er best i test.

Finner heller ingen prisinformasjon til spesialnummer eller utlandet.

Er ikke aktuelt for meg å bytte, men konseptet med automatgiret var ikke så dumt
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Dette med automatgir er bare et salgstriks IMO. Mitt Chess Sjakk Matt-abb gir meg også 5GB i måneden, og jeg kan (som jeg tror man kan med alle andre abb) utvide datapakkene som det passer meg. 2GB for kr 99,- 5GB for kr 199,- eller 10 GB for kr 249,-. For 549 kr får jeg dermed 15GB data.

Edit: Når jeg tenker meg om kan det kanskje være lurt om man bruker veldig varierende mengder data fra måned til måned. Men hvis man bruker 6 GB så må man plutselig betale ganske mye.
Sist endret av Olympic; 4. mars 2015 kl. 22:29.
Jeg ville aldri stolt på dette firmaet.
  • "Best i test" ble nevnt ovenfor
  • Jeg sliter også med å finne priser etter å ha kikket en liten stund rundt på sidene
  • Telefonnummeret til support er til et mobilnummer. Ikke forvent for mye her.
  • Faste kostnader betales forskuddsvis i motsetning til alle andre mobiloperatører jeg har brukt
Sitat av alexanderev Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Der ja, tusen takk!


Sitat av arco3 Vis innlegg
Jeg har aldri hørt om denne operatøren før. Ny på markedet?

Jeg reagerer litt på bruken av "Best i test" fra tek.no på forsiden. Kan lett oppfattes som om pepcall er best i test, men det er telenornettet som er best i test.

Finner heller ingen prisinformasjon til spesialnummer eller utlandet.

Er ikke aktuelt for meg å bytte, men konseptet med automatgiret var ikke så dumt
Vis hele sitatet...
https://www.pepcall.no/priser/
Noen av prisene så ugunstig ut mtp utland, også verdt å merke seg at MMS koster 1,5 kr pr for dem som bruker det.


Sitat av Olympic Vis innlegg
Dette med automatgir er bare et salgstriks IMO. Mitt Chess Sjakk Matt-abb gir meg også 5GB i måneden, og jeg kan (som jeg tror man kan med alle andre abb) utvide datapakkene som det passer meg. 2GB for kr 99,- 5GB for kr 199,- eller 10 GB for kr 249,-. For 549 kr får jeg dermed 15GB data.

Edit: Når jeg tenker meg om kan det kanskje være lurt om man bruker veldig varierende mengder data fra måned til måned. Men hvis man bruker 6 GB så må man plutselig betale ganske mye.
Vis hele sitatet...
Bruker selv veldig varierende data (ca 1GB opp imot 5GB), har Talkmore som jeg er fornøyd med men viss jeg vil bytte abonnementet fra 1 til 5 GB eller motsatt må jeg vente til den neste måneden før det gjelder, noe som er irriterende.

Sitat av steinarlima Vis innlegg
Jeg ville aldri stolt på dette firmaet.
  • "Best i test" ble nevnt ovenfor
  • Jeg sliter også med å finne priser etter å ha kikket en liten stund rundt på sidene
  • Telefonnummeret til support er til et mobilnummer. Ikke forvent for mye her.
  • Faste kostnader betales forskuddsvis i motsetning til alle andre mobiloperatører jeg har brukt
Vis hele sitatet...
"Best i test" gjelder telenornettet som dem bruker, men ja det kan være litt missvisende viss du ser på bildet. Faste kostnader gjelder vel bare om du skal ha noen ekstra greier i tillegg som betales månedlig? Jeg har heller aldri kontaktet kundeservice på abonnementselskaper.
Sist endret av Vontalo; 4. mars 2015 kl. 23:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hold dere langt langt unna dette selskapet. De flyttet hele abonnementet mitt til et ennet produkt uten å si fra, så fikk jeg etterskuddsvis regning for fire måneder. Ved spørsmål om det juridiske rundt dette ble ansvarlig for kundeservice sur og kjeftet meg ut. Det var nemlig min feil som ikke fulgte med.

Flere reagerte på dette på FB-siden deres. Alle innlegg fra besøkende sensureres, kun de positive poster de. Kristiske kommentarer blir systematisk slettet. Flere hadde reagert på at de ikke hadde fått beskjed, men alle kommentarer knyttet til dette har de slettet. Også andre kommentarer som kan fremstå som spørrende og kritiske. Etter de promoterte prisgarantien sin ble det linket til pristester som viste at Pepcall kom dårlig ut. Dette kunne de heller ikka ha og slettet alle trådene uten å kommentere dem. Ved tilfeller har de latterliggjort egne kunder i kommentarfeltene. (alt dette er slettet nå)

Ja de har jo lov til det, men hvor lurt er det? Mitt inntrykk av hele opplegget, og ikke minst av måten jeg ble møtt av kundeservice, er at dette drives veldig i gråsonen, kanskje til og med på "The Dark Side"