Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1848
Boxeeplus.com

http://boxeeplus.com/img/screens/compilation_1.4.jpg

Noen har hacka seg inn på Boxxe'en og laget en ny versjon av grensesnittet som legger til en god del nye valgmuligheter. Hjem-siden kan modifiseres slik man ønsker, ikoner kan flyttes og fjernes, man kan legge til snarveier til f.eks Netflix, og oversiktene over filmer, shows og musikk kan endres. Det er ingenting som er fjernet fra de offisielle versjonene; det er bare lagt til mange nye valg. Jeg har brukt den ei uke nå og det er stabilt som pokker, mer responsivt og litt raskere. Utviklerene påstår at HD-streamingen er raskere men det har jeg ikke fått testet.

Det er litt klønete forklart hvordan man installerer dette. Man skal altså laste ned boxeehack-master.zip-filen som det linkes til, og kopiere innholdet i install-mappen til en USB-stick eller et SD-kort. zip-filen inneholder mange ting, men man skal kun flytte filene "uninstall.sh", "install.sh", "debug.sh" og mappen "support" til sticken eller kortet. Resten lastes ned automatisk. Det er veldig enkelt altså, bare kronglete forklart. Spør hvis du ikke får det til.

Det er ingen fare ved å installere dette. Hvis noe skulle skjære seg er det bare å velge factory reset i innstillingene, så kan man laste ned det offisielle oppsettet igjen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har litt lyst å prøve dette. Har du opplevd noen problemer siden du postet dette?
Det står at det er noe forbedret ang subtitles, kan man velge kilde selv?
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Det funker fremdeles greit hos meg ja men det jeg merker er stort sett endringer i grensesnittet. Det går ikke spesielt mye raskere men det spiller liten rolle. Om det tar tre eller sju sekunder å starte en film som varer to timer driter jeg egentlig i. Når det gjelder subtitles får du tilgang til mange flere kilder samt at du får opp hele navnet på fila når du browser. Dette gjør det enklere å finne subs til akkurat den releasen du ser på. Det er jo bare å prøve. Funker det ikke er det bare å slå av boksen, holde inn på-knappen på selve boksen i sju sekunder for å starte i reset-modus og så enten oppgradere til siste offisielle versjon eller til fabrikkoppsett. Det tar fem minutter.
Takk for svar. Se om jeg får ordnet det i løpet av helga.