Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 13041
From paris with love: nyere action komedie med John Travolta, om du er en sjakk fan vil du kanskje se at filmen er veldig bra bygd opp.

Revolver: en meget undervurdert film av Guy Ritchi, mannen bak snatch og lock stock. Med blandt andre Jason Statham og Andrè 3000. når du finner ut hvem gold er, vil du føle deg veldig smart!

Your Highness: Med James Franco og han fra east bound and down(serien) i hovedrollen. Denne filmen er veldig bra! jeg kan ikke huske at, en eneste replikk ikke var morsom på en eller flere måter

The other guys: med Will Ferrel og Mark Wahlberg. En film som virkelig viser at humor er mye mer en bare morsomme replikker og latterlige situasjoner.
Sist endret av skeptfisk; 17. juni 2012 kl. 19:19.
http://www.imdb.com/title/tt1465522/ Tucker & Dale vs evil, parodi på typiske skrekk filmer med sterotypiske hillbillies/rednecks. Utrolig morsom, anbefales
the gods must be crazy 2.Hysterisk morsom
http://www.youtube.com/watch?v=T6pVC...feature=fvwrel

The Gods Must Be Crazy 3
http://www.youtube.com/watch?v=AnD0A...eature=related
Sist endret av moonunit; 17. juni 2012 kl. 21:27.
Sitat av Knask Vis innlegg
Den siste setningen der er jeg helt enig i.
Jeg ser en langt mer hyppig tendens til at regissørene satser på at publikum skal fascineres av nye og enda mer ekstreme effekter fremfor å satse på å skape den gode gamle stemningen vi fikk servert før i tiden.

The Godfather f.eks., her er det ikke snakk om fancy effekter akkurat, men fy faen for en filmserie!
Det har selvsagt kommet ut en del fantastiske filmer i løpet av de siste årene også, men det går langt mer tid mellom hver film jeg faktisk husker noen måneder etter å ha sett den.
Som regel tenker jeg bare " Tjah... Den filmen var jo helt grei ", og etter en liten stund er den fortrengt bak en rekke av andre tilsvarende filmer.
Vis hele sitatet...
Det har vell mer med den massive produksjonen av filmer nå, kontra for 20-30 år siden. Nå kan du jo laste ned alle de gode populære filmene fra 80-tallet på null komma niks, men du må fortsatt vente på at enda en god film kommer ut i nåtiden, mens du ser gjennom den samme fordøyde mølja mens du venter på den gode filmen skal komme.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Av de mange bra filmene som er nevnt er disse mine favoritter:
Memento
Pulp Fiction
The Machinist
Waking Life
The Fountain
Mullholland Drive (og resten av Lynch)
Koyaanisqatsi
12 Angry Men
Twelve Monkeys
Brazil
Enter The Void
Solaris
Vis hele sitatet...
Men jeg må i tillegg nevne disse knallbra MUSTfilmene:
Ghost Dog: The way of the Samurai
War Inc
Thank you for smoking
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love (og resten av Kubric)
Being John Malkovich
In The Loop
Den Brysomme Mannen (norsk)
3-Iron
Annie Hall
The Wrestler
For Your Consideration
Team America:World Police
It's all gone Pete Tong
Intouchables
Requiem for a dream
Into the wild
Funny Games (den østerrikske)

A.I., 2001, Natural Born Killers, Fight Club, A Clockwork Orange, Cube, Primer, American Beauty, Quest for Fire, etc.
Ser den er nevnt. Men sier det jeg og. Waking Life, så den nettopp. En av de beste filmene jeg har sett på lenge, fikk ihvertfall meg til å virkelig tenke over endel spørsmål i livet. Denne skal jeg se igjen!
Pirates er en meget god film. Trengs ikke å forklares, bare å laste ned og se.

Utrolig god film som sagt.
▼ ... flere år senere ... ▼
The Gods must be crazy.

http://www.imdb.com/title/tt0080801/
Samsara (IMDb) Sitter ihvertfall igjen med mange tanker etterpå.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Kunsten å tenke negativt
Django Unchained
Oslo 31. august
Izzat
Sitat av mathiasxx94 Vis innlegg
Samsara (IMDb) Sitter ihvertfall igjen med mange tanker etterpå.
Vis hele sitatet...
Helt insane det sandsteinmaleriet munkene mekker i denne dokumentaren!
Gattaca (1997)
Manhunter (1986)
The Quiet Earth (1985)
The Dead Zone (1983)

Legger ved et par fine komedier og der man ikke får humoren tredd ned halsen fra start til slutt, men krever samtidig at en følger litt med.
Kenny (2006)
A Shock to the System (1990)
After Hours (1985)
Mad Dog and Glory (1993)
Without a Clue (1988)
Av filmer fant jeg at Pulp Fiction var noe intellektuelt stimulerende. De snakker som oppegående folk uten å være så veldig fisefine rundt det. Jeg liker også Dexter, en serie der en får innblikk i psyken til en psykopat. Så har vi Inception, for denne filmen krever det noe fokus og mental evne for å begripe hva som skjer. Det er en del ''lese imellom linjene''. En annen jeg kommer på er shutter island. Spesielt slutten får deg til å tenke som faen.
Siden noen nevnte Pirates tar jeg meg friheten til å senke terskelen litt for hva som går under kategorien "intellektuelt".

Noen nevnte Mulholland Drive (2001) for lenge siden, slenger meg på den... egentlig har alt jeg har sett av David Lynch satt meg i en veldig spesiell stemning og fått meg til å føle meg helt rar etterpå.

The Elephant Man (1980), historie fra virkeligheten som er ganske utrolig.

Eyes Wide Shut (1999)
Se7en (1995)

The Sting (1973), en av de beste.. Med det blotte øye kan denne kanskje se ut som en vanlig film om bankran, men..
First rule of Fight Club is: You do not talk about Fight Club.

Psykologisk thriller fra 1999 med Brad Pitt og Edward Norton i hovedrollen. Burde ses!

Forøvrig:
The Matrix
Seven Pounds
Shawshank Redemption

...blant annet
Sist endret av inabsentia; 11. mars 2016 kl. 23:49.
Viss du ikke har noe imot Animefilmer, burde du se Akira, fra 1988, var en sinnsykt bra sci-fi film, som virkelig satte tankekjøret på gang.

http://www.imdb.com/title/tt0094625/?ref_=nv_sr_1
Sitat av wintip Vis innlegg
Anbefaler Dogme filmen: Festen. Av Lars Von Trier. http://www.imdb.com/title/tt0154420/

Handler om en familie som besøker sin far på sin 60-års dag, under middagen anklager sønnen faren for å ha seksuelt misbrukt han og hans søster som nylig tok selvmord.

Utrolig bra film, satt klistra til skjermen under hele filmen.
Vis hele sitatet...
Festen er ikke von Trier, men Thomas Vinterberg. Hans andre filmer Submarino og Jakten er også veldig bra. Og "Brødre" og "Etter bryllupet" av Susanne Bier, Per Fly: Benken, Arven og Drapet.

Av von Trier mener jeg Dogville og Manderlay er helt enestående.
Sist endret av Sigur80; 13. mars 2016 kl. 14:39.