Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1234
Heisann. Jobber i et ganske stort firma som ble for halvt år++ siden kjøpt opp av et annet selskap. Er det slik at jeg egentlig da skal få ny arbeidskontrakt? Eller gjelder den gamle?
Finnmarking
Jeg regner med at du ikke har fått ny arbeidsgiver.. Og da gjelder den kontrakten du har fremdeles. I de fleste tilfeller.
Hvis du har samme sjef så er det samme kontrakt, tenker jeg!
hnr
Trådstarter
58 0
Har samme sjef i butikken ja. Men helt ny ledelse. I kontrakten jeg har idag er det jo et firmanavn som nåtiden eksisterer? Selskapet er jo avviklet og gått inn i det nye..
Finnmarking
Sitat av hnr Vis innlegg
Har samme sjef i butikken ja. Men helt ny ledelse. I kontrakten jeg har idag er det jo et firmanavn som nåtiden eksisterer? Selskapet er jo avviklet og gått inn i det nye..
Vis hele sitatet...
Hvorfor hører du bare ikke med arbeidsgiver da? Er jo bare da du får det svaret som gjelder :P
Eventuelt høre med fagforening, hvis du er organisert.
Dersom det opprinnelige selskapet er avviklet eller slått sammen med det nye, skal du ha ny kontrakt. Dette kan du se på lønnslippene dine. Om du har kontrakt med "Olsen Auto AS" og får lønn av "Nilsen Bilservice AS", skal du ha ny kontrakt. Vanligvis bare "overføres" kontrakten din til det nye selskapet, men du skal isåfall ha signert på at dette er ok - og vanligvis fått muligheten til å takke nei til å bli med videre, om du ikke ønsker dette.