Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 5957
Gitairst Søker Band I Skiens Området
Jeg er på jakt etter et band som jeg kan spille sammen med. Jeg spiller på en Agile 7 strenger så jeg har en ganske aggressiv og heavy stil. Band og artister som jeg er inperert av er blant annet Ozzy Osbourne/Black Sabbath, Iron Maiden, Metllica, Black Label Society, Dream Theater. I det siste har jeg også fått sansen for death metal. Som AMP bruker jeg Randalls Kirk Hammeth signaturmodell på 120w. Det jeg ser etter i et band er et band som har ambisjoner, ta kontakt eller kom med tips hvis du vet om en som trenger et ekstra band medlem
Prøv å legg til en annonse i lokalavisen. Lykke til
Evt finn nærmeste musikkbutikk og se etter annonser der + heng opp din egen.
Band med ambisjoner er det nok av her, band med skills derimot.. hahaha!
Tror løsningen er å ta kontakt med musikkmiljøet her, og prøve å få tak i noen flinke folk til ett nytt prosjekt.
tenkte at jeg skulle henge opp denne plakaten i musikkbutikkene her i byen ser den ok ut?

Til RydEN Takk for linken, men Kristiansand er litt langt unna, jeg har ikke bil...
den var litt overkill da:P
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Jeg ville nok heller gått for en mer "plain" plakat, noe likt den jeg har vedlagt ved denne posten.
Sitat av potamotrygon Vis innlegg
tenkte at jeg skulle henge opp denne plakaten i musikkbutikkene her i byen ser den ok ut?

Til RydEN Takk for linken, men Kristiansand er litt langt unna, jeg har ikke bil...
Vis hele sitatet...
Ved å inkludere DT i posteren skaffer du deg nok fallhøyde ihvertfall
Kanskje litt OT, men har en Agile selv hvilken modell har du?
Agile Interceptor Pro 727 MN Black Flame er den modellen jeg har, jeg er veldig fornøyd med den kan ambefales.
Det jeg tenkte på når jeg lagde plakaten var det at folk skulle legge merke til den slik at de kom bort for å se det var derfor jeg gjorde den litt "overkill" :P Og hvis jeg bare henger dn op i skien så regner jeg med at jeg bare får henvendelser fra Skien/Porsgrunns området

hvilken modell har du?
Jeg har en Agile Intrepid 8 Ocean burst

Anbefaler deg å lime inn et bilde av gitaren din på plakaten. Det hadde ihvertfall tatt min oppmerksomhet
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei jeg er fremdeles på jakt, annyone?
Prøv heavymetal.no er litt flere band som er innom der. Vil anbefale deg å si seg frivillig til kanskje å spille bass og da det flyter over av gitarister.
jeg har bare gitarer og har brukt ganske mye penger på det så jeg kan ikke bytte, med mindre noen andre har utstyret
kan du si litt om hvor god du er, vet det er noe vankelig å forklare....men bare sånn at man får en anelse om det er aktuelt å ta kontakt
klart det

jeg er 17 år har spilt i 4 år, men før jeg spilte gitar spilte jeg piano. (pianoet forsvant da mamma å pappa syntes det tok forstor plass :P)
4 år høres ikke mye ut, men jeg går ikke på skole for tiden så jeg har satt opp skjema til øving så jeg spiller 5 timer hver dag.

Jeg klarer å spille det aller mest, men jeg må være ærlig å si at jeg sliter litt med soloer som går fort... (over 150bpm i 32 deler). Men jeg har hørt med gitarlærer så jeg har noen øvelser jeg gjør hver dag så jeg blir stadig bedre

Jeg spiller nesten aldri etter tabs eller noter, jeg lærer på "the old fasion way" bare ved å høre på sangen og skrive ned slik som de gamle rockerne gjorde.

Jeg er vant til å spille sammen med andre både trommis, bassis og andre gitarister, siden fetterne mine er like intreserte som meg.

Huff det var mye skryting, men jeg tror jeg fikk med det meste...

En siste ting:

Jeg hører først og fremst på metal, men jeg er åpen for alle sjangere, jeg mener at hvis man bare fokuserer, på feks. metal så lærer man ikke alle finnesene i jazz, eller man lærer ikke å blande flere instrumenter slik de gjør i klassisk, Mozart var jo på sin tid en stor rockestjerne.

Men det er først og fremst et metal band jeg er intresert i a starte/bli med
Kan du ikke laste opp en video?
jeg skulle gjerne gjort det, men jeg har ikke firewire på pcen så jeg kan ikke laste det inn fra kamera, og mobile video blir bare skur så det går ikke....
Ta kontakt med Mortiferia, de som er med der kan sikkert hjelpe deg videre
takk, jeg skal sende de en mail
Hvis det er neoen andre som har noen tips så skrik ut...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg leter fremdeles etter et band...
Lurer litt på om det er noe interesse for å starte et shock rock band
Jeg har spilt i mange band i det siste, men jeg har liksom ikke funnet et band som passer min type musikk, så jeg lurer på om det er noen som blir med å starte et shock rock band...
Med shock rock så mener jeg rock and roll, men med skrekkefim elementer når man opptrer.

Jeg spiller selv gitar og jeg kan synge i refreng og lignende
Min største inspirasjon er han som oppfant shock rock Alice cooper, liker spessiet de albumene som heter hey stoopid, trash, brutal planet og along came a spider. De to siste er litt mer heavy, men jeg har ikke lyst til å spille noe særlig mer heavy enn wicked young man og brutal planet...

Jeg er også en ganske stor fan av Ozzy, Iron Maiden, Rob Zombie, Airbourne, Mötley Crüe, Aerosmith
kort sagt hard rock og litt heavy metal

Min spillestil er typisk old school løper heller over scenen med noen store noter enn å stå på samme sted å shredde hele kvelden. Gitarister som jeg blir inspiert av er gitarister som Slah og Keri Kelli

Det virker som om shock rock har blitt glemt, så hvis det er noen som ikke er redd for blod og liker å rocke så si ifra så kanskje vi kan ta en øving...
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Ta kontakt med Mortiferia, de som er med der kan sikkert hjelpe deg videre
Vis hele sitatet...
Hei. Jeg spiller da i nevnte band, kan ikke huske å ha mottatt noe forespørsel eller henvendelse fra deg?
Nei, jeg har sliti mye med sykdom i det siste så det gikk litt i glemmeboka...
Er dere på jakt etter en på gitar?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg er endelig blitt friskemeld igjen så nå er jeg på jakt etter et nytt band

Jeg er en typisk "old school" gitarist på 17 år som spiller rock og hard rock. Jeg kan også spille litt heavy metal, men da spiller jeg 70-80 talls metal.

Mitt store inspirasjon er Alice Cooper, alt som skjer på scenen under showene hans. De som ikke har sett han må bare søke det opp. Alt fra henging til gilliotiner og slanger, trenger man si noe mer?

Andre artister og band som jeg ser opp til og blir inspierert av er blant annet, Ozzy Osbourne, Iron Maiden, Rob Zombie, Saints Of The Underground, The Rolling Stones...

Jeg liker IKKE Metallica så bare skyt meg

Stilen min er som sagt old school, mye bends og vibrations sånn som Keri Kelli og Slash, men jeg liker også stilen til Randy Rhoads, Steve Vai og Orianthi

Jeg har prøvd å spille i mange band i mange forskjellige stiler alt fra black metal til electronic så etter mye prøving og feiling har jeg funnet ut at jeg har lyst til å spille i et Shock Rock band.

Med Shock Rock så mener jeg at man bruker litt scene effekter, trenger ikke være store geriene, men noe sånn at det skjer litt mer enn at man bare står å spiller sangene...

Et ekesmpel er at hvis man på et sted i gigen skal man spille en gitarsolo, så får man en venn til å "kiddnappe" vokalisten og føre han bak scenen, slik at bandet står alene igjen på scenen. Bare sånne små ting gjør at bandet skiller seg ut.

Hvis det er noen som er intresserte så send meg en mail på , siden jeg ikke er inne på denne siden så ofte...
Synd du ikke bor nærmere Hamar / Løten Vi søker gitarist
Jeg vet det, skulle ønske jeg bodde et annet sted jeg også, det er vannskelig å finne noen i Skien som ikke skal spille metal

Det er liksom litt for ensformig for meg, også syntes jeg det er så teit med alle de folka som går rundt og tror at de er så skumle fordi de spiller i et metal band, hvis man setter seg ned å snakker med de så er de ofte de største pysene som bor i telemark :P
du spiller ikke tilfeldigvis i onymf elns?
nei, det blir for heavy for meg, liker ikke grouvling (eller hva det nå er kalt)
Sitat av potamotrygon Vis innlegg
Jeg liker IKKE Metallica så bare skyt meg
Vis hele sitatet...

Sitat av potamotrygon Vis innlegg
Band og artister som jeg er inperert av er blant annet Ozzy Osbourne/Black Sabbath, Iron Maiden, Metllica, Black Label Society, Dream Theater.
Vis hele sitatet...
Plutselig slutta å like dem eller?
ja, jeg gikke litt lei av de, også var det igrunn helt på grensa til heavy for meg. Har vel blitt litt mer lay back og orker ikke sitte å høre på for heavy sanger :P
Sitat av potamotrygon Vis innlegg
ja, jeg gikke litt lei av de, også var det igrunn helt på grensa til heavy for meg. Har vel blitt litt mer lay back og orker ikke sitte å høre på for heavy sanger :P
Vis hele sitatet...
Da er det egentlig temmelig rart at du hører på Dream Theater og Maiden også.
hehe syntes du? Ja jeg er jo litt rar av meg da :P
Jeg syntes et er veldig morro å spille Iron Maiden sanger fordi det er så mye som skjer, hvert riff er nesten som en egen solo hvis du skjønner hva jeg mener...
Når det gjelder Dream Theatre så er det også musikk som jeg ikke orker å sette meg ned å høre på hvis jeg feks skal ta bussen til Oslo, men jeg syntes det er kjempe morsomt å spille på gitaren. Det blir liksom for lange sanger til at jeg klarer å følge handlingen i sangen.
derfor er jo Alice Cooper og garasjerock sanger bra, de er rett på sak å varer i maks 5 min. bortsett fra noen få...

Nå er et første innlegget i denne tråden ganske gammelt og jeg har forandret musikksmaken. Men jeg liker fremdeles å spille Iron Maiden....
Sitat av Husemann Vis innlegg
Da er det egentlig temmelig rart at du hører på Dream Theater og Maiden også.
Vis hele sitatet...
Ikke sammenlign Dream theater med Metallica og Maiden er du snill.
Sitat av stagg Vis innlegg
Ikke sammenlign Dream theater med Metallica og Maiden er du snill.
Vis hele sitatet...
Har aldri gjort det. Men poenget mitt er at både DT og Maiden har sine heavy saker, akkurat som Metallica. Vi vet jo alle at Portnoy (og Mangini) er både raskere og bedre på trommer enn Nicko og Lars, men alle har sin sjarm

Har forresten kanskje jobb til trådstarter, hvis han er interessert i noe mer hardt, og vet om øvingslokale
Sist endret av Husemann; 10. november 2011 kl. 14:34.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Har aldri gjort det. Men poenget mitt er at både DT og Maiden har sine heavy saker, akkurat som Metallica. Vi vet jo alle at Portnoy (og Mangini) er både raskere og bedre på trommer enn Nicko og Lars, men alle har sin sjarm

Har forresten kanskje jobb til trådstarter, hvis han er interessert i noe mer hardt, og vet om øvingslokale
Vis hele sitatet...
Mja, uenig. Dream theater har en helt annen musikkstil enn Metallica og Maiden. Er ikke mye av det som er heavy på samme måte. Men, vi er uenige og det er lov Tummel opp for at begge skjønner hva musikk er da man hører på DT.
I DT sitt tilfelle har de rett og slett tråkka over flinkis-grensa, imho. Personlig synes jeg gamle Metallica er rimelig greit, og jeg vil mye heller høre på fks Ramones, som til tider bare er et stort rot, enn DT. Men alle har vel sin smak

EDIT: Har foresten ikke hørt nyeste plata til DT. Skal høre gjennom skjiten nå, kanskje jeg endrer litt mening. Eller ikke. Skal gi den en sjanse, på oppfordring av veldig mange jeg kjenner
Sist endret av McLovin; 10. november 2011 kl. 16:34.
Sitat av McLovin Vis innlegg
I DT sitt tilfelle har de rett og slett tråkka over flinkis-grensa, imho. Personlig synes jeg gamle Metallica er rimelig greit, og jeg vil mye heller høre på fks Ramones, som til tider bare er et stort rot, enn DT. Men alle har vel sin smak

EDIT: Har foresten ikke hørt nyeste plata til DT. Skal høre gjennom skjiten nå, kanskje jeg endrer litt mening. Eller ikke. Skal gi den en sjanse, på oppfordring av veldig mange jeg kjenner
Vis hele sitatet...
Faen så teit du er som sier sånt om Dream theater. Jeg gråter.

(varsellampe.)
Jeg syntes dream theatre er kult å spille, men der går grensen egentlig, ikke er det mulig å se dem live for de står bare stille, å ikke er det mulig å sette seg ned å høre gjennom hele album fordi det er alt for mange riff uten noen lyricks :P
hehe men det er bare min mening...

Hva slags jobb er det det dreier seg om husemann?
Sitat av stagg Vis innlegg
Faen så teit du er som sier sånt om Dream theater. Jeg gråter.

(varsellampe.)
Vis hele sitatet...
Har hørt gjennom plata, og har en del new found respekt for DT. Var ikke så gæli som jeg trodde!
Men det er fortsatt ikke heelt min kopp te. Jeg er litt mer der!
Sitat av McLovin Vis innlegg
Har hørt gjennom plata, og har en del new found respekt for DT. Var ikke så gæli som jeg trodde!
Men det er fortsatt ikke heelt min kopp te. Jeg er litt mer der!
Vis hele sitatet...
Bra du tok det jeg skrev som en spøk, var usikker på om det ville bli oppfattet feil.

Hører selv på Ramones. Hørte Burnout fra Pain is temproary, glory is forever. Likte det jeg hørte, så det skal høres mer på da jeg får tid. Så takk for tips.

Men nok skrot fra meg nå. Back to topic.
Sitat av stagg Vis innlegg
Bra du tok det jeg skrev som en spøk, var usikker på om det ville bli oppfattet feil.

Hører selv på Ramones. Hørte Burnout fra Pain is temproary, glory is forever. Likte det jeg hørte, så det skal høres mer på da jeg får tid. Så takk for tips.

Men nok skrot fra meg nå. Back to topic.
Vis hele sitatet...
Må si Warthog er den desidert feteste punkelåta som noen sinne er laget! Hold deg oppdatert på turnèlistene til Carburetors, tror ikke de spiller så mye i Bergen og omegn, men om du har sjansen burde du absolutt ta deg en tur. Har aldri hørt om at de har spilt en konsert der de IKKE knuser gitarer, knuser lamper og diverse annet. Her er et bilde fra en konsert noen helger siden. Jeg lover deg at du aldri kommer til å se noe lignende live igjen!

Har foresten en halvknust gitar liggende som er signert av hele bandet! Sinnsykt fett

EDIT: Et til med teksten "Kai Kidd wrecked the ceeling.. tried to hang himself.. didn't work out that well... think the venue need some new lamps.."

Jo, nå burde TS få igjen tråden sin
Sist endret av McLovin; 10. november 2011 kl. 19:08.
Sitat av potamotrygon Vis innlegg
Jeg syntes dream theatre er kult å spille, men der går grensen egentlig, ikke er det mulig å se dem live for de står bare stille, å ikke er det mulig å sette seg ned å høre gjennom hele album fordi det er alt for mange riff uten noen lyricks :P
hehe men det er bare min mening...

Hva slags jobb er det det dreier seg om husemann?
Vis hele sitatet...
Som i "spilling", det var det tråden dreide seg om før den ble endra til musikkdiskusjon
hehe, påstår du at jeg er ufokusert :P
Du bør skaffe deg en bedre mic. Opptaket ditt på youtube var utrolig surt. Samtidig bør du legge ut noe som er lengre med litt variert stil.
jeg vet det, men jeg ha desverre ikke penger til noe fancy opptaks greie så jeg bare brukte mobilen, er stort sett helt blakk og vil heller bruke de få kronene jeg har til noen nye gitarpedaler når jeg får råd til det
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Burde spørre musikktorvet eller helland om ikke du kan få henge en lapp i vinduet der!
Sitat av potamotrygon Vis innlegg
jeg vet det, men jeg ha desverre ikke penger til noe fancy opptaks greie så jeg bare brukte mobilen, er stort sett helt blakk og vil heller bruke de få kronene jeg har til noen nye gitarpedaler når jeg får råd til det
Vis hele sitatet...
Kast pedalene!
Hadde bygd meg opp et ganske presentabelt pedalbrett selv, med alt av dupeditter og klang som var å oppdrive. Vet ikke om jeg helt visste hva alle pedalene gjorde i praksis selv. Kom til et punkt der alt bare stoppa opp og jeg ikke kom meg noe videre når det kom til musikken jeg ville lage. Solgte fjøla, alle pedalene og generelt alt musikk-utstyret jeg hadde for en slikk og ingenting. Kjøpte meg en ny gitar og full-rørs amp. Eneste pedalen jeg har nå er en tuner, og jeg kan love deg at jeg aldri kommer til å kjøpe noe annet.

Det jeg egentlig vil frem til er at folk legger alt for mye i pedalene. De gjør deg ikke til en bedre gitarist, ei får du noe spesielt fetere sound.
Mitt pro tip til deg er å selge alt du ikke _trenger_. Sounden din ligger i ampen og teknikken. Litt skikkelig teknikk gjør under!

Sjekk forresten ut Steinberg CI1 og sE Electronics X1. Billig lydkort og mikrofon som konker ut alt i prisklassen. Kjøper du hos 4sound.com kommer det vel akkurat i underkant av 2k
Du kan jo spille sammens med meg ? spiller og synger alene på orgel med mikrofon, hvis du også. liker å røyke rullings og drikke pulver kaffe blir dette bare helt fjell, har spillt live på kjøpesentre

Jeg har spillt par timer hver dag i 8år
Sist endret av arnekjell; 16. januar 2012 kl. 03:41.