Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 849
Har en Linksys WRT54G v1.1 router som jeg har hatt den ganske lenge så idag tenkte jeg at det ville være en god ide å installere ny versjon av firmware på den. Lite visste jeg at den nye firmwaren var full av bugs og alt mulig annet dritt. Mens jeg lette etter en måte å laste ned en eldre firmware så kom jeg over www.dd-wrt.com som er en nettside hvor man kan laste ned firmware de har laget.

For å installere dette må man selfølgelig flashe routeren først, og i tilegg hvis jeg gjør noe av installeringen feil så kan dette føre til at jeg kan bare kaste routeren i søpla. Bare lurte på om det er noen her som har no erfaring med dette og vet om det er en god ide
Sist endret av dragdritt; 16. november 2010 kl. 23:56.
Jeg har klart å redde en feilflasha WRT54GL v1.1 (GL altså, ikke bare G som du skriver), dette da ved å legge inn original-firmware på nytt via tftp. I utgangspunktet så tryna den fordi den drev og oppgraderte til en annen firmware og 80% under flashinga så fikk jeg en error. Tok strømmen på boksen og den gikk til helvete. Sendte originalfirmware inn til boksen via tftp på IP-adressa den hadde før jeg tok strømmen.

Vil anbefale deg å prøve dd-wrt på boksen din så lenge det er støttet. Utrolig firmware som åpner for en del flere muligheter enn det originalfirmwaren gjør. Kan også anbefale å prøve Tomato og OpenWRT (litt knot å få satt opp, men funker knall). Husk bare å sjekke om din modell er kompatibel med firmwaren før du flasher.

Edit: fant denne i etterkant av reddingen. Mulig det kan være til hjelp, http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php...om_a_Bad_Flash
Sist endret av Gisse; 17. november 2010 kl. 00:03.
WRT45g uten ordentlig firmware er nesten ubrukelig. Kjør på!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
DD-WRT har en fin gui og mye fine funksjoner, men erfaringsmessig så er tomato mye mer stabil over tid.
Hva er forskjellen på de forskjellige firmwarene egentlig? Sånn ikke bare utseende men "ytelsen"?