Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 27133
hey. noen som vet hva som er makks! man kan ta av tramadol 50mg? har en eske også har jeg lyst til å ta noen:P tenkte på sånn 200mg kanskje?
200 mg vil nok gå bra. Lett forgiftning er rapportert hos voksne på 600 mg. Går du på SSRI, TCA, eller MAO-hemmere? Isåfall bør du være forsiktig da det kan føre til serotoninergt syndrom.
Trådstarter
vet dessverre ikke hva: SSRI, TCA, eller MAO-hemmere er kunne du forklart med det eller vet om noen steder det står lett om det? takk for svar
Sitat av speedy902 Vis innlegg
vet dessverre ikke hva: SSRI, TCA, eller MAO-hemmere er kunne du forklart med det eller vet om noen steder det står lett om det? takk for svar
Vis hele sitatet...
Det er antidepressiva, medisiner mot angst & depresjoner. Så hvis du bruker noe av det, burde du være forsiktig som exo sier.
Trådstarter
den er grei takk for svar
les om Tramagetic, et av legemiddlene med tramadol, her, hvor det blandt annet står Maks. døgndose er 400 mg.
Sist endret av nso; 20. mars 2010 kl. 02:15. Grunn: formatering
Trådstarter
sjekka det opp tok selv først dose på 250mg etter noen timer tok jeg 300 til men gikk bra
Nevnte dette i en annen lignende tråd og jeg sier det samme her: Selv om mange på freakforum har utrolig gode kunnskaper om forskjellige stoffer ( da spesielt exocytose) har fortsatt giftsentralen flere folk og enorm erfaring og kan gi deg informasjon i forhold til vekt osv.
Sist endret av meitemark; 20. april 2017 kl. 01:12. Grunn: dødt bilde, mulig problem https://freak.no/forum/showthread.php?t=296848
samtidig inntak av 100mg nobligan retard og 300mg tramagetic OD, ga forferdelige bivirkninger.
kan vel best beskrives som den desidert værste fyllesjuka jeg har hatt i mitt liv :P
anbefales ikke!
og doser over 400mg i døgnet kan gi krampeanfall har jeg hørt.

støtter meg til domm, ring

http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00035/giftinfo_banner_35469a.jpg[/quote]
Sist endret av Twilight; 23. mars 2010 kl. 00:49.
200mg fungerte svært godt da jeg prøvde. Les litt her for å finne ut hvordan folk har opplevd dette osv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
mhm virker som den maxdosen på 400mg i èn dose nesten bør være max. fordeles mg'ene utover døgnet, vet jeg ikke om det blir det samme
Sist endret av Twilight; 4. april 2010 kl. 15:24.
Helt vanlige paracet vil øke effekten av tramadol betydelig.
Har selv erfart dette.Tramadol alene ga nesten ingen effekt,men sammen med paracet så ble det noe helt annet
hm ok stilig. helt vanlig paracet eller paralgin forte/pinex forte?


PS. vær forsiktig med å bruke for mye paracetamol, da den er skadelig for leveren
Sist endret av Twilight; 4. april 2010 kl. 15:46.
Sitat av Twilight Vis innlegg
hm ok stilig. helt vanlig paracet eller paralgin forte/pinex forte?


PS. vær forsiktig med å bruke for mye paracetamol, da den er skadelig for leveren
Vis hele sitatet...
Paracet i seg selv vil øke den smertestillende effekten av tramadol (og av de aller fleste andre typer smertestillende). Det er derfor paracet så godt som alltid ligger "i bunn" av de fleste smerteregimer. Paracet/kodein slik som pinex og paralgin forte vil ha en ytterligere effekt (som ikke skal være nødvendig ettersom du står på tramadol).

Når det gjelder leveren: det meste er skadelig for leveren i store doser. Anbefalt maks døgndose for paracet jmf felleskatalogen er 3 gram daglig. Anbefalt maks døgndose på sykehus pleier å være 4 gram (da man kan overvåke leverenzymer for å se etter skade). Dersom man er usikker på levertilstand kan dette undersøkes ved hjelp av blodprøver hos fastlegen.
fint og riktig svar
Jeg spiste 20 50mg tramadol og det var ikke noe særlig kult.. Fikk et lite slag og greier.. Ikke til og spøke med hvertfall.. Og ikke ta mer vis du ikke kjenner virkning.. For den kommer, tar lang tid før du kjenner noe..
400mg tramadol er maxdose, og eri seg selv en potensielt farlig høy dose i følge legene jeg har hørt fra
vær Veldig forsikitg med å overskride maxdosen på 400mg tramadol!
Jeg syntes du skal spare de til eventuelle smerter i framtiden.
Vær forsiktig! Jeg fikk krampeanfall og var bevisstløs i 30min av 250mg tramdol. Men jeg tålte jo rett og slett ikke den medisinen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Åi.. for ett lite år siden spiste jeg nesten 40 tramadol 50mg. WOW, da var jeg heldig. jeg har ikke vært forsiktig før med å lese om maxdose for etter den opplevelsen(var nesten bevistløs på kjøpesenteret med pappa)
jah, for guds skyld, studer hva man spiser i seg før man gjør det...
beklager om denne posten var upassende..
Jeg tok 400 mg Nobligan Retard maange ganger... Åpnet kapslene og helte i meg pulveret for å få hele effekten på én gang (Nobligan Retard er depottabletter:P ) Ikke det smarteste jeg gjorde for å si det sånn!

Dosen du skal ta kommer ann på om det er medisinsk bruk eller ruseffekt du er ute etter.. 100mg er en fin dose mot moderate smerter, men hvis du vil bli rusa, må man ofte opp i høyere doser. Ikke noe jeg vil anbefale, da tramadol er avhengighetskapende, og det er lett å ødelegge livet sitt på dette stoffet. Spesielt dersom du blander det med andre ting. Husk; vær forsiktig, og be om hjelp hvis ting går over styr. Ettersom jeg er tidligere misbruker, så skjønner jeg at disse ordene sannsynligvis ikke vil ha noe effekt på deg dersom du allerede er på kjøret, men.. må jo prøve!
Sist endret av Vargas; 13. juni 2010 kl. 16:18. Grunn: liten endring!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg tar tramadol for kroniske smerter, får ikke noe rus. Kanskje fordi jeg har smerter, og ikke er ute etter rus. Det gir både hard mage OG dårlig nattesøvn.
Sitat av andan Vis innlegg
Jeg tar tramadol for kroniske smerter, får ikke noe rus. Kanskje fordi jeg har smerter, og ikke er ute etter rus. Det gir både hard mage OG dårlig nattesøvn.
Vis hele sitatet...
At du ikke får rus kan være at kroppen din har bygd opp en toleranse for stoffet eller at du ikke tar nok for å kjenne noe annet enn den smertelindrene effekten. Meget mulig det er en blanding av begge deler.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av andan Vis innlegg
Jeg tar tramadol for kroniske smerter, får ikke noe rus. Kanskje fordi jeg har smerter, og ikke er ute etter rus. Det gir både hard mage OG dårlig nattesøvn.
Vis hele sitatet...
Hvilken dose står du på, det er en del du kan gjøre mot dårlig nattesøvn og hard mage.
Men må vite din daglige dose.

Jeg har brukt tramadol før, i ganske høye doser, langt over anbefalt.
Gikk på apoteket forklarte dem situasjonen, fikk god hjelp.
Ente opp med å kjøpe noen produkter som hjalp mye med det du sliter med.
Sist endret av Tothep; 12. juli 2010 kl. 03:53.
Jeg har brukt opptil 1400 mg Tramadol i døgnet. Det fungerte helt fint.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av Doktor Storm Vis innlegg
Jeg har brukt opptil 1400 mg Tramadol i døgnet. Det fungerte helt fint.
Vis hele sitatet...
Joda det funker, men er best å kjøre slike doser med noe anti-krampe middel.
Tok du det uten noe i tillegg? Jeg har selv vært opp i doser på 1200mg, men da med stesolid i tillegg.
De gangene jeg tok det uten noe annet i tillegg, fikk jeg av og til noen rykninger i kroppen. Sånne gufs, som bare varer et halvt sekund.
Sitat av Doktor Storm Vis innlegg
Jeg har brukt opptil 1400 mg Tramadol i døgnet. Det fungerte helt fint.
Vis hele sitatet...
Husk at Tramadol er et opioid, og at toleranse bygges veldig raskt opp på disse legemidlene. Personer som ikke har toleranse for stoffet, har opplevd kramper og anfall ved doser rundt 300-400 mg.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av agalloch Vis innlegg
Husk at Tramadol er et opioid, og at toleranse bygges veldig raskt opp på disse legemidlene. Personer som ikke har toleranse for stoffet, har opplevd kramper og anfall ved doser rundt 300-400 mg.
Vis hele sitatet...
Du kan få kramper om du har brukt tramadol i lenge, ikke bare folk uten toleranse.
Jeg anbefaler, hvis du skal gå over 400mg max-døgndosen å ta det med noe anti-krampe middel. Kramper på tramadol er ikke noe gøy....

Det er vel bare ved missbruk du bygger toleranse fort. Holder du deg til det legen anbefaler skal det litt til å bli avhengig av Tramadol preparater.
▼ ... over en uke senere ... ▼
har spist 35-40 slike tramadolpiller. Eller kapsler da.. gule/oransje og grønne om jeg ikke husker feil.. vet ikke hvor mye mg de var på.. var ganske små.. lite sannsynlig at du dauer på dette tror jeg.. wannabeopiat..
Vær forsiktig første gangen og ta 50-100mg, spe eventuelt på med 2-3 til etter et par timer. Stor forskjell på individ med tramadol.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Min erfaring med tramadol er at det har ingen effekt på meg, kan vare fra person til person eller hvor mye smerte du har antar jeg. Min start dose var 8x50mg som legen skreiv ut. Fekk og tragametic retard senere husker kje om det var 200 eller 400mg men tok 4-5 av dem dagen. Ikke noe særlig smertelindring eller rus der heller.

Uansett som med alt du intar:
Sjekk hva det er
Dose fra lege, funker det kje spør om du kan øke før du gjer noe selv
Aldrig bland med alkohol
Sitat av DH91 Vis innlegg
Min erfaring med tramadol er at det har ingen effekt på meg, kan vare fra person til person eller hvor mye smerte du har antar jeg. Min start dose var 8x50mg som legen skreiv ut. Fekk og tragametic retard senere husker kje om det var 200 eller 400mg men tok 4-5 av dem dagen. Ikke noe særlig smertelindring eller rus der heller.

Uansett som med alt du intar:
Sjekk hva det er
Dose fra lege, funker det kje spør om du kan øke før du gjer noe selv
Aldrig bland med alkohol
Vis hele sitatet...
8*50mg er max dose, 400mg.
Tramadol er ikke noe stoff å tulle med, det kan fort gå galt.
Hvis du leser tramadol tråden ser du hvilken effekt får mye tramadol kan ha.
Tramagetic Retard finnes ikke i 400mg, så var nok 200mg du fikk.
Det er som du sier, ikke alle merker noe virkning av stoffet.

De fleste får bra effekt på 200-300mg uten toleranse. Men jeg anbefaler ikke noen å gå over 400mg uten å ta noe anti-krampe middel. Tramadol krampe er ikke et pent syn.
De krampene er ikke mye behagelige nei! Men ved samtidig inntak av sånne går det bra... http://www.superliving.co.uk/pharmac...tablets-p.html
Da jeg brakk kragebeinet (dislokert medial claviculafraktur for dere som er litt interessert i sånt) gikk jeg på 300mg tramadol + 3000mg paracet og evt. litt ibux per døgn i litt over en uke for å klare å sitte oppreist, sove og takle de verste smertene.

Jeg husker ikke stort fra den uken, alt er liksom litt grøtete, så en slags rus fikk jeg jo hvis det er det du er ute etter. Drømmene var også helt merkelige, jeg husker blant annet at jeg hadde en hel lucid drøm (eneste jeg har hatt så langt) hvor jeg rett og slett gikk rundt på skolen og studerte murstein. Fargene var også helt merkelige i drømmen, og lyder hørtes veldig langt unna ut. Når jeg var våken var jeg egentlig bare sløv, men det var generelt veldig behagelig.

Edit: Jeg klarte heller ikke å uttale/huske vanskelige og lange ord, som f.eks. tramadol, mens jeg hadde tatt det. Mellom gangene jeg tok det når effekten ikke var så stor hadde jeg ingen problemer med det, husker jeg syntes det var litt merkelig.

Edit 2: Dette virker som et ekstremt avhengighetsskapende stoff. Kjenner jeg har lyst på det hver dag, og det er 3 uker siden jeg sluttet å ta det.
Sist endret av drittunge; 21. august 2010 kl. 21:08.
Edit 2: Dette virker som et ekstremt avhengighetsskapende stoff. Kjenner jeg har lyst på det hver dag, og det er 3 uker siden jeg sluttet å ta det.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Jeg har brukt paralgin forte i årevis, i de siste årene hver 3. dag. Jeg har ingen lyst på paralgin forte når jeg ikke har vondt. Med tramadol følte jeg et psykisk sug etter bare en pille, selv om jeg egentlig ikke likte følelsen den gav meg heller. Ble jo helt blåst i hue. Så jeg lar ingen leger skrive det ut til meg. Dessuten virket det jo så dårlig smertestillende.
har kanskje litt med psyken om du føler deg avhengig. har gått/går på nobligan 3-400mg om dagen i flere mnd. har fint klart nesten en uke nå uten å ta en eneste pille.
Om du blir psykisk avhengig el ikke kommer helt an på i hvilken øyemed du tar medikamentet. Alle blir fysisk tilvent/avhengig etter 2-3 uker på et morfinpreparat men det er sjelden man får psykisk sug etter medikamentet om det er brukt for kun å dempe smerte
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Helt enig. Jeg har brukt paralgin forte i årevis, i de siste årene hver 3. dag. Jeg har ingen lyst på paralgin forte når jeg ikke har vondt. Med tramadol følte jeg et psykisk sug etter bare en pille, selv om jeg egentlig ikke likte følelsen den gav meg heller. Ble jo helt blåst i hue. Så jeg lar ingen leger skrive det ut til meg. Dessuten virket det jo så dårlig smertestillende.
Vis hele sitatet...


For meg er det helt motsatt. Paralgin Forte gjorde meg veldig psykisk sliten og jeg tenkte hele tiden på at jeg ikke hadde nok osv. Mens med Tramadol er det mindre fokus på det og de hjelper generelt sett bedre på smertene også. OG jeg klarer meg på lavere dose.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har brukt Tramadol i forbindelse med skader og andre operasjoner. Dette er vel noe av det værste smertestillende jeg noen gang har brukt over tid. Alt i alt så måtte jeg regulere bruken av dosene selv pga smertene var til tider uutholdelige.
Å bli avhengig av detta stoffet er faktisk sykt fort gjort, jeg sleit HVER gang jeg skulle kutte ut detta stoffet. Ble jo helt loko de gangene jeg dopa meg ned for smertene og "barnevaktene" mine ble ofte veldig nervøse av min reaksjon av stoffet/kapslene. Jeg spiste til tider 200-250mg 4-5ggr daglig for å "temme" smertene jeg hadde.
Mange tårer og gråtende netter pga følte livet var gitt bort i gave til legemiddelet. Men hver jævla fuckings bidige gang så beit jeg tenna sammen og fullførte "avrusinga" med stil!

Hvis du skal ruse deg på legemiddel, vær supersnill mot deg selv å bruk et annet middel enn detta djevelmiddelet her. UTROLIG avhengighetsskapende. En stor SKAM av leger å skrive ut dette i hue og rævva for smertelindring. Paracet får samtidig virkningen heavy. Anbefalles å ligge unna kombinasjonen om kun rus ønskes oppnåelig.

Ingen moralpreken her ass, bare erfaringsprat.
Rører ikke dette legemiddelet mer i hele mitt liv. Alt for kjipe avvenninger når "kuren" er unødvendig.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Kjøpte en del generiske tramadol 50mg tabletter på apotek i Thailand. Gir en ganske fin rus dersom man kombinerer med benzo og alkohol. Prøvde først med 150mg tramadol, 20mg diazepam og 2mg alprazolam, og dette gav en utrolig fin rus. Prøvde så igjen dagen etter med 500mg tramadol + en hel haug benzo, men da følte jeg lite effekt. Kan man vente seg no kule effekter over 500mg?
Jeg synes ikke du skal prøve over 500 mg. Jeg fikk lette kramper da jeg tok 400 mg. Men du kan jo være heldig og slippe unna, hvis du tar Diazepam samtidig.