Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 5317
Noen som har noen gode sider med apps til dreamboxen ?
kreativ nerd
devotio's Avatar
Den var ganske nice, så den på itavisen: http://www.itavisen.no/art/1300863.html gleder meg til kabel tv boksen kommer!
Denne virker bare *så* lekker da Den emulerer korta internt, så du trenger strengt tatt ikke et jævla kort til den, bare en patcha firmware! Og slikt kan man jo kanskje, for eksempel, tenkes å finne på www.satcity.nl

edit: Finnes et aldeles utmerket svensk dreambox forum på www.dm7000.nu/phpBB2/
Sist endret av glenn; 25. mars 2003 kl. 13:02.
HanZl's Avatar
Trådstarter
Det er en fin box dette der ja greit at man slipper kort bare å laste ned kodene fra nettet så er du reddet.
Sett inn en 120gb disk og du kan se DivX og Mp3
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Hva hvis man skal bruke software som lar deg se alle kanaler. Må man ha harddisk i den da?
HanZl's Avatar
Trådstarter
Nei jeg er ikke helt siker, men kjøp deg en disk og sett den inn da har du flere muligheter
oj oj oj oj
en slik må jeg ha meg
Sist endret av zadaz\; 25. mars 2003 kl. 14:41.
HanZl's Avatar
Trådstarter
what?
HanZl: Mer info om det der med divx takk...
HanZl's Avatar
Trådstarter
Finner litt info på dreambox.no
▼ ... noen uker senere ... ▼
Parabolantennen jeg har her er en "viasat" motaker. det ene hodet stillt mot thor og det andre mot sirius. kan jeg f.eks snu det hodet som peker mot thor mot HOTBIRD ? eller finnes det andre løsninger på det der ? Hvor mange LNB innganger er det på en dreambox ?
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Jeg vet ikke om du kan sette det ene hodet mot HOTBIRD, men dette tviler jeg på. Hvis det ikke funker, kan du jo alltids løse det med å montere en motor på antennen.

Det er 2 LNB innganger på Dreamboxen

Og en ting til...du trenger da ikke dobbelposte? Jeg sletter mitt svar i den andre posten din og overfører det hit så lar vi heller denne threaden leve videre
Den er god !

Motor på parabolen, er det noe jeg klarer og montere og stille inn selv da tror du ?
Har noen evt. en side der de selger motorer til paraboler ?
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Du kan finne motorer på netto.nu.

En motor er heller ikke spesiellt vanskelig å montere selv
Hvordan blir dette da ?
Flytter motoren seg automatisk osv ? etter hvilken kanal som krever hvilken sat. ?
uansett så er det 2 hoder på den nå, men da kan jeg vel like greit ta av det ene hvis jeg setter på motor ?
hvordan stiller man motoren osv ? antal grader o.l
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Jeg vet ikke åssen motorene fungerer nå om dagen, er år og dag siden vi hadde motor, men du må nok stille den inn ved hjelp av en slags fjernkontroll til den satelitten du vil at hodet ditt skal motta signaler fra.

Og ja, du kan vel egentlig ta ned det ene av hodene, men det kan jo være greit med 2 hoder også slik at du slipper å bruke motoren hele tiden mellom f.eks thor og sirius.
Sant nok, men da sirius er 5grader E og
Hotbird er 13grader E er det alt for mye til å bare flytte det thor hodet litt ? thor hodet brukes jo ikke på annet en NRK, NRK2 og TV2. Og det får jeg inn uansett. Derfor jeg tenkte på en "jalla" løsning på det problemet der, nettopp for at jeg ikke har serlig peil på montering av motor osv. Så hadde det gått, hadde det for all del vært det letteste.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Jeg vet ikke om du bare kan flytte thor hodet litt. Da kan det hende at du må flytte det andre hodet tilsvarende.

Kommer vel ann på holderen til hodene tenker jeg, men her må du nok bare prøve deg frem, eller spør noen andre
▼ ... noen uker senere ... ▼
Min Dreambox satte jeg inn hdd på i sta.. funker som faen !

da jeg tar opp, få jeg *.ts som filename.. går det an å f.eks lage mpeg av det? ;>
HanZl's Avatar
Trådstarter
Ja det funker heltfint, du trenger bare et lite program som lager mpg. Husker ikke hva programmet het, men jeg skal si ifra hvis jeg finner det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har kjøpt ein Dreambox og skal oppdatere frameware'en i den er det noen som veit villken eg skal last ned fra satcity.nl det er jo mange typer?
Traveller er mest brukt + den er enkel i bruk.
Du får også god support, pga mangen brukere.

Hvis du ikke vet det, så har dreambox et eget supportforum på dreambox.no (skandinavisk)

Går du inn på tema`et IMAGE (firmware) vil du se hvilken versjon som er den nyeste.

Eller du kan gå inn på de andre topic hvis du har andre spørsmål.
Jeg fikk dreambox for ca en uke siden, og denne siden har hjulpet meg noe helt sinnsykt
Opprinnelig postet av f0x
Parabolantennen jeg har her er en "viasat" motaker. det ene hodet stillt mot thor og det andre mot sirius. kan jeg f.eks snu det hodet som peker mot thor mot HOTBIRD ? eller finnes det andre løsninger på det der ? Hvor mange LNB innganger er det på en dreambox ?
Vis hele sitatet...
Dette er nok den billigste løsningen

Universalt Sidebeslag
Forslag til FOx

Istedet for motor ville jeg mye heller kjøpt en parabol med 4 hoder. Jeg kjører denne http://www.parabolbutikken.no/product.asp?ProductID=72 og er dritfornøyd. får inn alt på astra, hotbird, sirus, thor.
Da slipper du å vente på at motoren skal snu skålen osv.
hadde jeg bare visst om dreambox før jeg kjøpte meg ny digital tuner, brenner + kort som tilsammen kom på 6,5 tusen :>
Her har du en god del software til dreambox; http://www.olmi.cz/dreambox.htm
▼ ... over en uke senere ... ▼
vi har 4 hoder, 6000 kanaler (?). Er det bra eller digg? :P
kan noen forklare meg alt dette her. er helt newbie på området. kunne tenkt meg en slik parabol med 4 hoder samt en dreambox.

Det jeg lurer på er:
- montering (montering av parabol etc)
- installasjon (stille inn kanaler etc)
- abonnement (er jeg nødt til å ha noe abonnement?)
- pluss andre ting jeg bør vite før jeg går til anskaffelse av utstyret
Men er det noen som får anal digital til å funke på dreamboxen nå? Det funker jo på de dyre korta...
Få en til å stille det inn for deg! 4 hoders kan fort bli litt avansert hvis du ikke kjenner til det... Han vil oxo stille inn (laste ned) kanalene for deg. Du trenger ikke abonnement hvis du modder dreamboxen litt... Sjekk priser på 4 hoder skål før du kjøper, du kan spare masse gryn!!! Jeg sjekka 3 steder. Det ene stedet skulle ha 5500 kr for 4 hoder og en skål, neste skulle ha 3500, og det siste stedet skulle ha 2000 ! Gjett hvor jeg kjøpte!
Hei.
Jeg kjøpte dreambox & parabol med 4 hoder for ca 3 måneder siden, har ALDRIG hatt parabol før, kjenner heller ingen andre som har det (de fleste har kabel der jeg bor)

Jeg brukte 1 dag på å sette opp + stille inn parabolen + sette opp dreamboxen.

parabol med 4 hoder kjøpte jeg fra http://www.parabolbutikken.no leverte på døren etter 3 dager, og kostet med frakt 1490,- det er det rimeligste i landet.
De var også MEGET begjelpelig med support
Satbeeper er et must når du skal stille inn skålen, så det bør du enten låne av en bekjent, eller kjøpe FØR du begynder å stille inn, det er nesten helt umulig uten.
Denne har jeg http://www.parabolbutikken.no/product.asp?ProductID=72


Du får da inn ca 3500 kanaler, hvor ca 2700 blir åpnet av dreamboksen, dette er uten noen som helst abb.
Conax er som kjent ikke cracket enda, så du trenger abb. for å se dette, resten er ikke problem.

Bare så jeg har mitt på det rene, det er u-lovlig å se på pay-tv uten å betale for det

Dette er to meget gode sider:

http://www.dreambox.no/howtodream.html
http://digitalsatelitt.com/Dbsoft/index.htm

Mitt råd til deg er KJØP

nb, når du bestiller dreamboxen, send en forespørsel om de virkelig har på lager, hvis ikke kan du vente noen måneder før den kommer, det hjelper INGENTING at de skriver at det kommer på lager om et par dager osv. jeg kjøpte av WESTAI etter å ha ventet i 2 måneder en annen plass de leverte etter ca 5 dager.
takk for svarene. dette var veldig hjelpsomt!

holder det med en slik Satbeeper: http://www.parabolbutikken.no/product.asp?ProductID=111 ?

hva slags kanaler får jeg inn?

hvor rask er dreamboxen? har for tiden en STC fra UPC og syns det går raskt. hvor er rask er DB'en i forhold til STC'en?

hva er sjansen for å bli tatt dersom man har byttet ut produsentens img-fil med uautorisert fil slik at man får inn kanaler man vanligvis måtte abonnert på? hva er strafferammen rundt dette?
Sist endret av hula; 10. juli 2003 kl. 01:31.
Hei igjen.

Satbeeper`n du har funnet fungerer helt fint, det er den jeg har brukt.

Når det gjelder kanaler, så får du inn alt i europa, hver eneste tv + radiokanal. Norske, Svenske, Danske, Tyske, Franske osv osv.

Sjangsen for å bli tatt med flach`et dreambox er den samme som hvilken som helst annen tuner, den eneste forskjellen på DB & andre tunere er at du slipper å brenne kort hele tiden + den kan brukes til masse annet som de andre ikke kan, forx: DVD.
Siden den er lindux basert, er det også MASSE software til den, som spill, skinns osv. (nb, du trenger ingen kjenskap til lindux for å bruke den)

Vet ikke strafferammen rundt pirat tv, har faktisk ikke kjennskap til noen som er tatt for det i Norge, vet ikke om jeg vil vite det heller
Takk igjen for flott svar! ..men hva med hastighet på DB'en? Har som sagt en STC fra UPC per idag som jeg synes går veldig raskt. Vet du noe om hvor rask DB'en er iforhold til STC'en? Har hørt at ting går så tregt med parabol (kanalbytting, EPG etc.).

Altså jeg trenger:
- parabol med 4 hoder (f.eks. http://www.parabolbutikken.no/product.asp?ProductID=72)
- dreambox (hvilken forhandler synes du jeg bør velge: www.satshop.no eller www.task.no? eller noen andre?)
- satbeeper (f.eks. http://www.parabolbutikken.no/product.asp?ProductID=111)
- noe mer? kabler etc.
http://www.westai.no selges dreamboxen for 3700,- + de har god service.
Parabolen du har funnet er bra.
Husk at du trenger ledning fra parabol til tuner.

Skal du koble deg opp mot pc, trenger du et nettverkskort + en KRYSSET nettverksledning.
Kortet kan være av kipeste utgave, da du ikke skal overføre store mengder av data, koster ca 150,-
Ledning fra pc til tuner må være KRYSSET, og koster ca 120, for10m.

Ang. hastighet, er dreamboxen den raskeste tuneren på markedet, både på kanalskifte & tekst-tv. Kanalskifte tar under 1sek, & tekst-tv 5-6sek, da har den lastet ned ALLE sidene, slik at det ikke er noen form for venting når du skifter side.
De som sier at parabol går sent, har gammelt utstyr, har du parabol med 4 hoder (slik at du slipper motorstyring) + en oppegående tuner, går det raskere en kabel


Det eneste som jeg savner er prew. på kanalene (slik at du deler skjermen i ca 30 bokser, og ser hva som er på)
Men etter ryktene, kommer dette snart.

Det er en STOOOOOR fordel å sette i en harddisk, du velger størrelse selv, da det er ide kabler (samme som på pc)

Jeg har en Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM.
Den kjøpte jeg her:
http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=5058
Sist endret av leif666; 10. juli 2003 kl. 20:57.
Dette høres meget bra ut. Spørs om jeg ikke må gå til anskaffelse av dette

Men jeg skulle egentlig hatt 2 tunere, og synes to dreamboxer blir litt for dyrt. Finnes det et billig alternativ til dreambox? Hva slags kanaler får jeg inn med disse? Jeg tenker på å ha en dreambox og en annen billigere tuner
▼ ... over en måned senere ... ▼
fungerer dreambox ennå?
Opprinnelig postet av eskrrak
fungerer dreambox ennå?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle den ikke det?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har motor på min parabob. jeg har stilt den mot Hotbird og fått inn mye kanaler som er alt annet enn engelsk og norsk. Hvordan kan jeg få inn canal digital eller andre kanaler? Uten å kødde med abonnemente??

Hørte at man kan få ta i noe kort som man kan sette inn i "boksen" og på en måte cracke seg inn i kanaler som er sperret; hvordan funker de?
Jeg synes at denne boksen blir mere og mere spennede.
Desverre så har jeg ikke invistert i en selv...
Og det er ikke no abb. avgifter i hele tatt? =)
Dersom en gruppe skal dele kort og slikt så tror jeg de på dele på:

- Kort og relaterte avgifter
- Server linje (installasjon, månedsavgift...)
- Server Dreambox