Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2676
Hei så på en film på youtube (opprinnelig fra CNBC eller Discovery) om laging av crystal meth labs i USA, og ingredienser til dette. Her nevnte de Effedrin som en vistnok får der rett over disken i hostetabletter. Har ikke tenkt å lage slik en labb (eller høyt ustabilt kjemi sett) Men lurer på om effedrin selges i form av hostetabletter her i Norge og?

Har hørt at de seller endel medisiner over disken i USA, som dem kanskje ikke selger med mindre ne har "sånn lapp" (har et hjerneteppe, men ordet er prescription på Engelsk) fra legen.

Takker for alle svar, er bare nysgjerrig
Nei, det gjør de ikke. I Norge trenger vi resept på det.
Trådstarter
Ok, er effedrin en form for sentral nerve stimulant?
Jeg vet i alle fall at studenter bruker det for å konsentrere seg. Jeg husker ikke den eksakte definisjonen på sentral nerve stimulant her og nå, men jeg går utifra at effedrin er det.
efedrin er syntetisk adrenalin og gjør sånn at du ikke blir så fort sliten og du kan løpe litt fortere eller løfte litt tyngre...
Efedrin er en light-versjon av amfetamin som igjen er det samme som speed...
Sitat av sykofant Vis innlegg
efedrin er syntetisk adrenalin og gjør sånn at du ikke blir så fort sliten og du kan løpe litt fortere eller løfte litt tyngre...
Vis hele sitatet...
Efedrin er efedrin, og adrenalin er adrenalin. Det er to helt forskjellige stoffer.
Det ene er med andre ord definitivt ikke den syntetiske varianten av det andre.
Sist endret av mentalmelt; 25. mai 2009 kl. 21:20.
mulig jeg tok feil, men det blir isåfall brukt isteden for adrenalin en del ganger på sykehus osv og har så og si de samme virkningene, tror det er trykt å si at de er i familie..
Eller så kan det hende det øker produksjonen av adrenalin.. nå ble jeg veldig usikker her.
Fant det ut nå... grunden til at du får effekt av efedrin er pga det frigir adrenalin i kroppen, jeg som har surra her og ikke helt forstått hva ordet "syntetisk" betyr
Trådstarter
Ok, takker for alle svar! var veldig hjelpsomt. Men har et ekstra spørsål. Er det ikke smartere bare å gi kroppen ren adrenalin? istedenfor å bruke effedrin som så frigir adrenalin? Kutte ut mellommannen?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Adrenalin går under navnen epinefrin (epinephrine).
Når man tar effedrin vil det også virke på dopamin og serotoninnivåene i hjernen, så det er mer som foregår enn bare adrenalinstimulering. Det er noe som ikke skjer, i hvert fall ikke som en direkte følge, når man tar epinefrin.
Er det ikke Tylenol man lager meth av da? Det er hostepiller ialfall.
Tylenol er paracet så tviler på det....
Efedrin, er ikke det er derivat av Ma Hung planten a?
Trådstarter
Fant noe Sudafed hjemme, er en amerikansk hostemedisin, tror det har noe effedrin i seg, men jeg holder meg til pepsi, jeg
Sitat av halla Vis innlegg
Tylenol er paracet så tviler på det....
Vis hele sitatet...
lol tror ikke det;D Hvorfor selges det som hostepiller OTC i New York da?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ola89: Tylenol inneholder paracetamol (også kjent som acetaminophen), det finnes dog noen versjoner av tylenol som har dextromethorphan og eller antihistaminer, samt slimoppløsende stoffer. Det finnes også en type mot større smerter som også inneholder kodein.

Wikipedia link

Hostetablettene man bruker til metamfetaminproduksjon inneholder pseudoeffedrin, noen kjente merker er Sudafed, Actifed og Claritin-D
Sist endret av Dodecha; 27. mai 2009 kl. 22:36.