Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5731
kan narkohunder lukte benzodiazepiner? så bare på nyhetene at det var narkohund på sesjon og siden jeg har sosial fobi/angst vil jeg ikke ha oppmerksomheten som narkotikamistanke vil gi, men det vil vel ingen. for jeg går alltid med en sobril i lommen.

lurer på dette i tilfelle jeg ikke skulle få tatt sobril eller vival før sesjon for å roe meg ned, og da takle det om hunden luktet på meg.
Sist endret av angstbarn; 18. mai 2009 kl. 19:30.
Jeg vil da tro at narkohunder lukter benzodiazepiner, men når tid begynte de å bruke narkobikkjer på sesjonen?
Ta med resepten så blir det null stress. Narkohunder lukter benzo hvis de er opplært til og søke etter det. De lukter stort sett ALT. Det er forøvrig ikke meg kjent at det er vanlig med bikjer på sesjon. Sikker på at dette ikke var ved innrykket? For der har de hund.
Trådstarter
51 5
jeg leverte inn resepten på apoteket når jeg kjøpte medisinen.
Be om en kopi? Be legen skrive et bevis til deg? .. Men uansett så trenger du ikke frykte bikjer på sesjon.
Tror ikke det er noe stress. Narkobikkjer kan læres opp til å lukte alt mulig, men hvorfor skulle ei bikkje på sesjon læres opp til å lukte akkurat benzo? Hadde du tatt med tjall på sesjon, så hadde det vært større risiko. Men kudos for at du spør, smart å være litt i forkant
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Var selv på sesjon i Oslo for 4-5 dager siden, og møtte ingen hunder, så tror ikke du har mye å frykte.
Tror heller ikke det er en stor del av narkohunder som kan lukte benzoer.
Sesjon er ingen narkotika tester, hverken hund eller pisseprøver.

Innrykk derimot, kommer du borti hund, men ikke nødvendigvis pisseprøve (med mindre forsvaret har spesielt lyst i ditt tilfelle)
Det som skjer på innrykket er at hunden snuser på alle som er der. Hvis hunden markerer på deg så blir baggen din gjennomsøkt. Finner de noe er det hjem med bot. Finner de ikke noe tvinger de deg til pissings, nekter du tar de det som tilståelse. Også her blir det bot og hjem. Det skal sies at det finnes tilfeller hvor man får bot og faktisk får bli, men det hører vel til sjeldenhetene. Bota ligger sist jeg fikk med meg på 2500.

HUSK! Vil du unngå og bli tatt hjelper det ikke å vaske klærne! Kjøp nye klær, ny bag, skinn deg på hodet osv. Hunder lukter det uansett. Dette kommer selvfølgelig an på hvor mye/ofte du røyker. Men alle som røyker mer eller mindre daglig bør følge rådet.
Dette er da ikke noe problem i det hele tatt? Hvis de, mot formodning, skulle ha en narkotikahund tilstede når du er på sesjon, og denne hunden markerer på dine benzoer, så sier du bare at du får dem på resept. Da må de evt. kontakte legen din hvis de ikke tror deg.

Om jeg ikke husker feil må du vel tom. fylle ut et helseskjema hvor ett av punktene er om du bruker medisiner og isåfall hvilke. Så dette får de jo vite om uansett.

Jeg ser ikke problemet, så sant du får dette utskrevet av legen din. Om du kjøper det på det svarte markedet er det vel bare å legge dem igjen hjemme før sesjon?
Jeg har ingen statistikk, men jeg er rimelig sikker på at benzoer som oftest brukes lovlig. Derfor ville det vært merkelig om narkohundene skulle læres opp til å lukte det. Det eneste stedet jeg kan skjønne at dette er nyttig er på bagasjestedene på flyplassen, langt unna vanlige folk.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg har ingen statistikk, men jeg er rimelig sikker på at benzoer som oftest brukes lovlig. Derfor ville det vært merkelig om narkohundene skulle læres opp til å lukte det. Det eneste stedet jeg kan skjønne at dette er nyttig er på bagasjestedene på flyplassen, langt unna vanlige folk.
Vis hele sitatet...
Hva ? Er det ikke vanlige folk rundt bagasjestedene på flyplassen ?
Har forøvrig vært vannvittig mye ulovlige benzoer som har kommet inn i norge. Det året de knakk verste ruten for rohypnol så hadde de beslag tett oppunder 1 million tabletter.
Og det kom nok endel igjennom før de tok de store batchene.. Så det er ikke usannsynlig at de har hunder trent til det og.-

At de gjerne ikke er på sesjon er en annen sak.
Narkobikkjer kan lukte det ja.

Men er lite sjanse for at du blir tatt for det, for de er nemmelig "lakket" med det samme som f.eks P-piller er lakket med..

Hvis du hadde sluppet løs en Narkobikkje på Gardermoen så ville den sansynligvis ha markert på alle som gikk forbi i og med mange meddisiner er lakket med den samme lakken:P
Hjelper ikke samma hva du lakker dem med. Bikkjer lukter det uansett.
Sitat av queenstyle Vis innlegg
Narkobikkjer kan lukte det ja.

Men er lite sjanse for at du blir tatt for det, for de er nemmelig "lakket" med det samme som f.eks P-piller er lakket med..

Hvis du hadde sluppet løs en Narkobikkje på Gardermoen så ville den sansynligvis ha markert på alle som gikk forbi i og med mange meddisiner er lakket med den samme lakken:P
Vis hele sitatet...
Tror ikke du helt forstår hvordan en hunds nese funker. Hunder kan skille lukter, mange tusen på en gang. SÅ selv om menneskers usofistikerte nese lukter lapskaus, så lukter hunder potet, kjøtt, evt. krydder som er brukt, løk, gulrot osv..

Så en hund vil lukte lakken i tillegg til at den kan skille mellom medisinene under lakken.
Her er det noen som har sett Barry Coopers video "never get caught".
Narkobikkjer lukter benzo. De lukter alt de er opptrent i å lukte. Ble utsatt for en bikkje i Australia som luktet et eple jeg hadde med fra Europa. Det måtte jeg pent innlevere.
at hundene luktet sobril var nytt for meg, de lukter ikke ritalin. det vet jeg. ihvertfall ikke på heathrow eller torp. kanskje litt avhengig av hva hunden er lært opp til osv. da blir vel halve Norge stoppet snart da, er neste prosac nation vi. :P
Flere som sier de ikke ser problemet, vis resept osv osv, da er jo alt bare greit. Selvsagt. Han får det jo på resept, han vet jo da han ikke får noe bot eller noe.

Men det er da ikke det som er problemet her? Leser man posten så sier Angstbarn at han har sosial fobi/angst..så problemet da er jo alles oppmerksomhet rettet mot han og den situasjonen for han da. Er derfor han spør vel...

Som andre har sagt, du trenger ikke frykte hund på sesjon
Jeg har ikke vært borti bikkjer på sesjon, men på innrykk i det millitære... Da kom Narkonord og visiterte oss og bagasjen vår med hjelp av bikkjer. En som hadde med seg hasj ble dimmitert på dagen, fikk en bot på 2000 kr i hånda, og en rekvisisjon på bussbillett hjem.
Sobril er da lovlig, ihvertfall når du har fått det ifra legen.
Ha med deg pakken de kommer i, der navnet ditt står på.

Så lenge dette er noe legen din har skrevet ut så kan de ikke røre sobrilen.
Hvis du sliter mer med dette, be legen din skrive et brev/skriv at du må ha disse.

Det går bra
om du sliter sterkt, så vil jeg råde deg til å snakke med legen din, og spørre om du ikke kan bli fritatt fra tjeneste.
argumenter med, f.eks. det med "mobbing" og trakasering vil bli et problem og igjen forsterke problemet ditt. krev å bli tatt på alvor, og ikke gi deg på ditt. det er tross alt du som føler dette på kroppen, og du som må leve med det. skulle legen vise seg å være "vrang" kjører du saken videre. du får sikkert hjelp med hvordan du skal gå frem ved en eventuell klage her på forumet.
lykke til!

ps. vær sterk og stolt.
Trådstarter
51 5
så om jeg blir fritatt så slipper jeg opprykket?
Det stemmer. Var igjennom samme greia for 4 år siden. Ikke vær redd for å snakke med legen din om det