Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3644
Hei, er det straffbart å ha på seg benzo (Rivitrol, Xanor etc)? Mange får jo dette på resept, så tviler på at det er like strengt som cannabis, kokain etc.
Hvis innholdet av legemiddelet står oppført på narkotikalisten så straffes det i henhold til narkotikalovgivningen.
Trådstarter
Så alle som går rundt med benzo/sovemidler må ha med seg en resept 24/7?=P
Nei, du får ikke en straff utdelt på gata du går i. Hvis du har en resept hjemme så holder det.

Men, om man stadig går rundt med piller på seg og settet seg i situasjoner hvor man kan bli stoppet av politiet, så kan det jo naturligvis være greit å ha med seg en resept.
Sist endret av mentalmelt; 22. april 2009 kl. 21:07.
Trådstarter
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Nei, du får ikke en straff utdelt på gata du går i. Hvis du har en resept hjemme så holder det.
Vis hele sitatet...
Ok, så hvis jeg f.eks handler 2stk Riovitrol på plata og politiet kommer hva burde jeg gjøre?

1. Svelge begge to

Eller

2. Si at jeg har respet liggende hjem (selvom jeg ikke har det)

Plata
Lol, hvorfor ikke bare svelge dem?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Svelg dem, kast dem eller bli tatt for brudd på legemiddel paragrafen (§) 162.
Å si du har resept hjemme hvis du ikke har det fører bare til mer stress enn du ønsker.
Trådstarter
Sitat av speq Vis innlegg
Svelg dem, kast dem eller bli tatt for brudd på legemiddel paragrafen (§) 162.
Å si du har resept hjemme hvis du ikke har det fører bare til mer stress enn du ønsker.
Vis hele sitatet...
Er det cannabis, ecstasy, benzo så er det vel det beste å svelge det ja Derimot hvis det er koka så vet jeg liksom ikke helt hva jeg hadde gjort. Hadde det vært like ved et toalett hadde jeg skylt det ned der, hadde det vært nær ei elv/en sjø så er det bare å kaste brusen der. Men hvis det ikke er tilgjengelig er det seriøst bare å kaste det fra seg? Tar ikke politiet fingeravtrykk? etc lol. Blir heller tatt med 1 gram kokain i hånda enn å svelge det ihvertfall.
purken bryr seg fint lite om du har norskelegemidler på deg, i moderate mengder!

bare si du har resept på det, men de sjekker nok forpakningen!
uten forpakning blir det 4 læx i bot
og gå med xanor kan da vel ikke være straffbart, xanor er jo en pille man tar vis man får panikk angst, og det er jo helt vanlig att de som sliter sterkt med angst og får xanor av legen sin går med det på seg vis de forlater hjemmet sitt. Men heregud går du med 20 2ml xanor i lomma så tror jeg polti kan legge sammen 2+2
Hvis jeg ikke tar helt feil så doseres xanor over døgndoser mot panikkangst i en adekvat medisinering. En dose tas 3-4 ganger daglig over en gitt periode, i starten regner man 14 dager. Selvmedisinerte individer som meg selv vil nok benytte seg av en dose (fra 1/4 - 1/2, enkelte tilfeller 1/1 også..) ved behov og dermed trenge et bikkjebein liggende på lur, men du har rett med de 20 2mg xanorene. Den panikkangsten der ville jeg ikke misunt noen for å si det sånn.

Allikevel tror jeg, hvis du sier du har resept hjemme, at disse 20 xanorene ikke er verre enn evt. eget forbruk og kan derfor passere på en travel senkveld for politiet. At de vil kreve id og at du avleverer resept eller kopi av resept på politistasjonen senere er kanskje mulig, men hva kan egentlig skje hvis du gir f... i det også? Du får en bot vil jeg tro, men beholder da tablettene.

Tror noen andre enn meg dette er en mulighet?
er du i drammen bør du ikke bli tatt med noe som helst, en blåvalium er nok til sur bot her, rivotril garantert om du ikke har veldig flaks, er sterke midler som krever resept , har du ikke det har du ett reseptlagt narko uten resept som da ikke er lovlig
Illegalt anskaffede blåvalium her i Norge har en tendens til å avsløre seg selv på dette med resept, så det kan tenkes du får en forklaringsproblem på akkurat denne diazepamen.

Men de vil vel kanskje beslaglegge tablettene uansett, for å forsikre seg om at det er det medikamentet du sier og ikke for eksempel ecstasy eller lignende. Tviler på om snuten tar slikt på øyemål, med unntak av kanskje blåvalium og tidligere grønne rohypnol, så hypotesen min om å slippe unna med tablettene i behold feiler når jeg får tenkt meg om.

Blåvalium er som regel ikke å oppdrive i Norge og må hentes fra utlandet. Du ville kanskje fått overbevist snuten at du har resept på de om det står Roche innprintet på tabletten, men heller tvilsomt om det skulle stå HK eller Ardin på dem, noe som er ganske sannsynlig hvis du anskaffer deg det privat (les: illegalt.)

Jeg går da ut i fra at snuten vet om forskjellene, ellers ville selv Roche-tablettene bydd på betydelige forklaringsproblemer hvis du ikke har resept på dem..