Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 9115
Jeg har forsøkt å lete opp informasjon om antabus, men den informasjonen jeg er på jakt etter har jeg fortsat tilgode å finne. Derfor forsøker jeg nå her i dette forumet i håp om at noen har kjennskap til dette.

Jeg bor i ett land som er meget belastet med alkoholproblemer og da jeg etter press gikk med på en konsultsjon ang. medisinsk behandling for alkoholmisbruk så ble det for meg gjort kjent at her kunne antabus fåes i tre former.
Tabletter som inntas hver 2-3 dag, sprøyte som varere 1 år eller operere inn kapsel som holder 3 år.

Etter en tenkepause og enda mere press ble det til at jeg gikk for sprøyten som skal vare ett år.

Nå i ettertid irriterer det meg at jeg gikk med på dette, men det virket som det mest fornuftige på det tidspunktet.

Jeg har aldri hatt problemer med holde meg vekke fra alkohol. Det som har vært mitt problem er at jeg alltid har vært glad i en fest og at det noen ganger kan bli noen drinker for mye. Og når jeg drikker for mye finner jeg på dumme ting.

Før jeg tok sprøyten med antabus hadde jeg ikke rørt alkohol på ca 6 uker og nå har det gått ytterligere 6 uker.
Men min reaksjon har blitt som jeg fryktet. Jeg har ikke noe behov for alkohol, det har jeg aldri hatt. Men det irriterer meg grenseløst at jeg nå ikke kan velge å ikke drikke.

Er det noen som har kjennskap til denne behandlingen ? Er det noen motgift ? Hvor nøyaktig er varigheten på ett år ?

Håper noen kan svare meg på disse spørsmålene og gi meg litt mer informasjon.
Ifølge en kompis er motgiften alkohol. Mye alkohol. Vet ikke om det er hold i det eller ikke.

Hvis du gjør nok dumme ting i fylla til å bli påpresset antabus har du et problem. Det er kanskje like greit at du ikke får lov til å drikke.
Lær deg til å feste med venner uten å føle at du må drikke. Etterhvert er det ikke noe problem.

Lykke til videre som avholdsmann.
Ikke for å oppfordre/anbefalle noe som helst, men det finnes bedre og tryggere måter å ruse seg på enn å fylle kroppen med etanol. Men om du av en eller annen grunn liker alkohol-rusen og absolutt MÅ ruse deg så syns jeg rusen av BHG føles så og si identisk med den av alkohol.
Antabus motvirkes vel på samme måte som bakrus, med mye antihistaminer... Men det er tabeletter da. Sprøytebehandlingen kjenner jeg ikke til...
Trådstarter
6 0
Takker for innspillene.
Å bruke alkohol som motgift for antabus er ikke noe jeg ønsker å forsøke, det er vell ved alkholkonsum at du faktisk får alle disse ubehagelige bivirkningene.
Det å stappe kroppen full av andre medikamenter for å motvirke antabusens virkning for en kveld på fylla virker heller ikke noe særlig tiltalende. Nå er jeg vedig lite kjent med andre rusmiddler enn alkohol og har ingen anelse om hva BHG er.
Nå skal det også sies at jeg ikke MÅ ruse meg, men at jeg liker en fest er jo noe jeg ikke har lagt skjul på.
Men jeg har egentlig innsett at jeg får vente til året er gått før jeg kan ta meg ett glass vin eller en pils igjen, men det hadde vært greit å visst litt mer om nøyaktigheten av varigheten på denne type medikamenter. Det ville være litt kjipt om jeg etter ett år tar meg ett glass med påfølgene hetetokter, hjertebank osv.
Tror han mente GHB.

Går det an å spørre hvilket land du bor i, eller er det Norge du siktet til?
Trådstarter
6 0
Jeg bor i Estland.
Leste litt om GHB på http://no.wikipedia.org/wiki/GHB
og http://narkoman.net/modules.php?op=m...article&sid=10
Dette er sikkert ett "fint" stoff for dem som ønsker å ta dette, men det er nok ikke helt dette jeg er på jakt etter. Jeg har aldri forsøkt noe annet rusmiddel enn alkonhol og synes heller ikke at det er noen grunn til å starte nå.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Kan jeg spørre hvorfor du fant ut du skulle ta Antabus fra starten av? Har du (hatt) et alkoholproblem?
Virker bare litt merkelig at du gjør et såpass drastisk steg "uten grunn"..

Litt off-topic, beklager.
Trådstarter
6 0
Ja, jeg har ett alkoholproblem, men ikke ett avhengighetsproblem. Dette forklarte jeg i første innlegget.
Jeg hat en tendens til å ikke vite når jeg har fått nok alkohol, dette har medført en rekke problemer for meg både profesjonelt og privat.
Jeg ble gitt ett valg som førte til at jeg ansåg tapet av å ikke gjenomføre denne behandlingen som for stort i forhold til den gleden alkohol gir meg.
Men jeg vil også påpeke at disse problemene er av "ikke voldelig" karakter.
Sitat av Antabus Vis innlegg
Jeg har forsøkt å lete opp informasjon om antabus, men den informasjonen jeg er på jakt etter har jeg fortsat tilgode å finne. Derfor forsøker jeg nå her i dette forumet i håp om at noen har kjennskap til dette.

Jeg bor i ett land som er meget belastet med alkoholproblemer og da jeg etter press gikk med på en konsultsjon ang. medisinsk behandling for alkoholmisbruk så ble det for meg gjort kjent at her kunne antabus fåes i tre former.
Tabletter som inntas hver 2-3 dag, sprøyte som varere 1 år eller operere inn kapsel som holder 3 år.

Etter en tenkepause og enda mere press ble det til at jeg gikk for sprøyten som skal vare ett år.

Nå i ettertid irriterer det meg at jeg gikk med på dette, men det virket som det mest fornuftige på det tidspunktet.

Jeg har aldri hatt problemer med holde meg vekke fra alkohol. Det som har vært mitt problem er at jeg alltid har vært glad i en fest og at det noen ganger kan bli noen drinker for mye. Og når jeg drikker for mye finner jeg på dumme ting.

Før jeg tok sprøyten med antabus hadde jeg ikke rørt alkohol på ca 6 uker og nå har det gått ytterligere 6 uker.
Men min reaksjon har blitt som jeg fryktet. Jeg har ikke noe behov for alkohol, det har jeg aldri hatt. Men det irriterer meg grenseløst at jeg nå ikke kan velge å ikke drikke.

Er det noen som har kjennskap til denne behandlingen ? Er det noen motgift ? Hvor nøyaktig er varigheten på ett år ?

Håper noen kan svare meg på disse spørsmålene og gi meg litt mer informasjon.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg at det finnes flere forskjellige disulfiram depot formuleringer, men de tallene du har blitt presentert med/funnet selv er jeg ukjent med.

Så vidt jeg vet er det bare en lege som utfører kirurgisk inngrep med disulfiram i Norge, og da er det snakk om flere implantater(8-12) med virketid på ca. 6 måneder. Det har vært gjort noen studier på antabus subcutant og de har kommet fram til at en eventuell virkning bare er placebo.

Den sprøyta du snakker om som skal vare i 12 måneder har jeg hørt lite om, så der skal jeg ikke uttale meg, men finner det litt merkelig at èn injeksjon skal vare så lenge.

Flere allergitabletter(antihistaminer) kan være med på å dempe mange av ubehagelighetene du vil få om du inntar etanol under antabusbehandling, men vil uansett fraråde et høyt konsum pga. mulige alvorlige reaksjoner.
Trådstarter
6 0
Jeg sjekket litt på internet om dette før jeg gikk til konsultasjon i Estland og fant også da kun de svarene du gir meg og synest det da virket litt merkelig at det fantes i helt andre former enn det som finnes i Norge.
Det jeg etterhvert har forstått er det største problemet i Norge er at pasientene slutter å ta tablettene og at det er vanskelig for pårørende å holde tilsyn med at tablettene blir tatt. Denne problemstillingen vil jo være fjernet med en injeksjon som varer ett helt år.
Det er av denne grunn jeg ønsker å førhøre meg om det er noen andre som har kjennskap til dette. Jeg finner det også veldig merkelig at en kan forutse at virkningen vil vare ett år, dette må da være induviduelt.
Som jeg tidligere har sagt så er det uaktuelt for meg å ta noen medikamenter for å bremse en reaksjon. Dersom det finnes noe medikament som får virkningen av antabus til å forsvinne permanent, da er det kanskje noe jeg ville vurdert.
For å få en depot effekt så kan jeg ikke se for meg at du fikk medikamentet på annen måte en intramuskulært, og det eneste
preparatet med en slik formulering jeg finner noe informasjon om er Tetlong 250, men da holder det ikke med èn injekson årlig, men flere månedlig.
Hva du fikk kan nok bare legen din svare på.

De reaksjonene du får etter inntak av alkohol er pga. akkumulering av metabolitten acetaldehyd, og er flere harmløse legemidler som
kan være med på dempe disse reaksjonene, men da du ikke er interessert i dette lar jeg vær å nevne noen.

Var det aldri snakk om å prøve ut andre medikamenter? Naltrexon f.eks?
Sitat av Antabus Vis innlegg
Ja, jeg har ett alkoholproblem, men ikke ett avhengighetsproblem. Dette forklarte jeg i første innlegget.
Jeg hat en tendens til å ikke vite når jeg har fått nok alkohol, dette har medført en rekke problemer for meg både profesjonelt og privat. Jeg ble gitt ett valg som førte til at jeg ansåg tapet av å ikke gjenomføre denne behandlingen som for stort i forhold til den gleden alkohol gir meg.
.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke helt se hva du vil fram til med denne tråden.

Du sier selv at du har et alkoholproblem, og anså det som bedre å ta antabusen framfor å ikke gjøre det. Er ikke saken klar da? Utifra det du skriver virker det jo som du selv har innsett at du har det bedre uten alkohol på fest, og da er det vel like greit at du ikke kan drikke på et år?

Ikke for å kritisere, men jeg prøver bare å forstå deg.