Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2216
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Jeg har hørt at det er mulig å kopiere/redigere solkortet på Solsenteret Brun og BLid .


Hvilket utstyr trenger man for å kopere eller redigere disse kortene?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vekker liv i denne her nå jeg ,

har nettop får meg en brenner, starlight advanced.

har et brun**blid solkort med 150 kr på.

1. kan jeg bare kopiere kortet, også bruke kopien til og sole meg ? og isåfall hvilket prog er egnet til en ren kopi av et smartcard?

2. eller kan man redigere innholdet i det kortet og isåfall hvilket program kan brukes til det?


3. den/de som kan hjelpe meg med dette , enten her ved pm, skal selvfølgeligt få en kopi av solkortet med penger på




scoopex
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Trådstarter
Akkuratt dette er det jeg lurer på
Jeg snakket med en fyr for ca. et år siden, han påstod at det var mulig å kjøpe f.eks. et kort med 500,-, ta backup av kortet, bruke opp pengene for så å legge backupen inn på kortet igjen og bruke pengene igjen!
yay!
la oss hacke oldemor-griller allesammen! :P

anyway, du må vel ha en sånn kortskrivemaskin eller.no?
jeg har ikke så peil på sånnt.
Better than thou.
Det har han/de.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
men jeg vil vite hvordan man lager slikt kort... noen som vet konkret og kan gi meg hjelp???
da kan jeg si at det går vist ikke, kortene er krypterte, og for og få åpnet du ha en bærbar pc, og en logger, så må du logge mellom sol kortet og automaten på studioet for og finne nøkkelen slik at du kan få åpnet/laget nye kort..
Går det ikke ann å bruke disse multipro usb leserne å bare kopiere de?? www.hammar.no
nei desverre, du får ikke lest kortene,de er krypterte...
trodde og at det var bare og kopiere før, men det funker ikke...
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Trådstarter
ScoopeX: Vet du hvor jeg kan få tak i utstyret og softwaren man trenger for å gjøre dekrypteringen og kopieringsprosessen?
uff, la dette på is for et år siden ca, så har nok glømt mye av det jeg fant ut..

skal prøve så godt jeg kan og huske da:

det du trenger er et "season interface", et som kan kobles mellom solkortet og automaten, så bruker du et brenner program som kan logge datatrafikken, da kan du feks se hvilken data som sendes til kortet når det lades opp, og kan da sende samme kommandoen fra pcen din hjemme og rett til kortet via brenneren..

noe slikt fungerer det altså..

et eksempel er http://www.wedzboyz.com/clanzers_minisdk_logger.htm

google: interface smartcard logger - er også en god ide