Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1073
Hei, ble stoppet i trafikk kontroll av statens vegvesen på tirsdag. Det viste seg at skiltlyset mitt bak ikke fungerte og jeg fikk beskjed om å fikse det og så vise på et verksted eller statens vegvesen. Jeg kjøpte ei ny pære og trodde det skulle fikse det men det viser seg at selve greia der man putter inn pæra er ødelagt. Dette er ikke noe stor sak siden det bare koster 150 kroner nytt men det tar litt tid å få det siden jeg måtte bestille det på internett. Fristen er nå i morgen men problemet er ikke fikset. Kan jeg bare kontakte statens vegvesen og be om forlengelse av fristen?
På forhånd takk.
Ja du ringer trafikkstasjonen i ditt nærområde å forklarer akkurat det du har skrevet i posten din, så får du utsettelse.
Hvordan er bilen i ellers stand. Jeg syntes det var merkelig at du måtte vise dem bare pga ett lys ikke virket.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Hvordan er bilen i ellers stand. Jeg syntes det var merkelig at du måtte vise dem bare pga ett lys ikke virket.
Vis hele sitatet...
2005 renault clio, eu godkjent et år til , ingen bolker eller synlige karosseri skader , kjørt rundt 120 000 km , nye vinterdekk ble kjøpt forrige måned.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Hvordan er bilen i ellers stand. Jeg syntes det var merkelig at du måtte vise dem bare pga ett lys ikke virket.
Vis hele sitatet...
Hva er merkelig med det på en teknisk kontroll? De står jo ikke der for å gi klapp på skuldra for mangler.

Skiltlys er 1’er feil på EU. Så ikke noe stress men skal altså være i orden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skiltlys er kun 1'er feil om det er 1 stk defekt pære.
Har du 2 stk pærer og begge er defekt så er det 2'er feil.
Har du fått 1'er feil på eu kontroll og den ikke er utbedret når du blir stoppet i utekontroll, da er det inn til visning.
Visning av bilen kan gjøres av alle godkjente verksteder selv om det står at du må til statens vegvesen.