Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 4035
Jeg leverte inn en konvolutt på det lokale postkontoret onsdag kveld. Jeg betalte ekstra for at det skulle være rekommandert fordi jeg skulle sende penger. Jeg prøver å spore pakka, men får bare beskjed om at den er innlevert på lokale posten. Jeg gikk ned på posten igår for å spørre hvorfor den fremdeles kun sto registrert som innlevert på kontoret. Jeg snakka med en ung gutt i begynnelsen av 20 åra som jobba der. Han sa han hadde personlig håndtert ETT rekommandert brev igår og det var sendt kl 16.30. Så jeg leser litt på posten sine hjemmesider og der står det at man ikke skal sende kontanter med rekommandert brev, men verdisending. Jeg har fått beskjed på posten tidligere at kontanter skal sendes rekommandert, så jeg gjorde det som jeg har gjort flere ganger før. Jeg begynner å bli ganske urolig og utålmodig nå og begynner å lure på om det er en utro tjener inne i bildet. Jeg snakka med en på posten idag og han sa at de satte en ekstra forsegling på rekommanderte brev, og at de ble holdt separat fra de andre brevene. Er det noen der ute som vet om dette stemmer? Jeg holder på å stresse meg ihjel...
Rekommanderte sendinger blir bokført på hvert sted dem pakkes om og håndteres. Har du fått en kvittering med sporingsnummer så er den bokført på innleveringsstedet, dvs. ditt lokale postkontor. Neste sted det skal bokføres, er på nærmeste postterminal. Osv. Blir brevet borte, er det mellom siste bokføring og der neste bokføring skulle vært gjort. Så tar det for lang tid uten at brevet dukker opp, blir det etterlyst internt, og det blir lett etter det på aktuelle steder, som lastbærere og biler osv.

Det du skal gjøre er å gå på postkontoret og levere en formell etterlysning. Ring gjerrne Postens Kundeservice tlf 04004 for hjelp.

Penger skal sendes som verdipost. Dette fordi rekommanderte sendinger er forsikret for veldig lavt beløp. På verdipost betaler du forsikring på det som faktisk er i brevet. Dette gjør det selvfølgelig dyrere. Jeg har sendt mye penger til Afrika tidligere som verdipost og det har alltid kommet fram. Så jeg vil si det er verdt den ekstra kostnaden hvis du ikke kan bruke banksystemet eller Western Union.

Vær også klar over at sporing av og til henger etter så det kan ta litt tid før det vises på internett.
Sender det utenlands, hender det at det byttes sendingsnummer underveis. Da stopper internettsporingen. (Skjer meg stadig vekk når pakkene mine blir stoppet i tollen)

Uansett, kontakt kundeservice. Dem er også tilgjengelig på Facebook Messanger.