Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4042
LightStick Ansvarlig
9 0
Legen min fant plutselig ut at jeg(34år, aldri gjort noe galt, jobber, betaler skatt og oppfører meg bra) måtte komme inn og ta hasj test 1 gang i mnd! Har tidligere sagt under lege time at jeg røyker, antok jo at dette ordet taushetsplikt betydde noe, og på bakgrunn av dette så mener han at jeg må gjøre dette for hvis ikke så blir jeg fratatt førerkort!
Lurer litt på om dette er noe som er vanlig?
Lever vi i et slikt psyko system at det er slik det foregår her i fantastiske Norge?
Noen som har vært borti noe lignende?
Må jo sef også spørre om noen vet en måte å komme seg ut av et slikt helvete på? Å komme seg ut av det handler ikke om at livet er jævlig uten å røyke men en slik ting skal være mitt valg!

Peace
Sist endret av Dodecha; 2. februar 2017 kl. 17:39. Grunn: Du trenger bare et spørsmålstegn og utropstegn av gangen..
Legen har plikt til å rapportere til fylkeslegen om potensielt trafikkfarlige førere, som pasienter med epilepsi, rusmisbrukere, tungt medisinerte pasienter og lignende.

Ja, han har rett til det.

Har selv mistet førerkortet pga. det.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 2. februar 2017 kl. 15:43.
Sånn er det dessverre. Helsepersonell har meldeplikt ovenfor folk som innrømmer rusbruk eller andre ting som kan påvirke kjøringen din. Her kommer faktisk også depresjoner med.

Er kjipt, får håpe ting forandrer seg snart, er vind i seilene til liberaliseringen av ruspolitikken om dagen
Slik fungerer systemet. En huskeregel når du er inne i helsenorge er at du aldri må nevne rus. Som nevnt ovenfor så har de meldeplikt til fylkeslegen når du snakker om noe som kan påvirke kjøringen din. Har selv måtte pisse i 6 måneder etter jeg forklarte at jeg røykte. Nå nevner jeg aldri rus eller hvor jævla deprimert jeg er. Blir vanskelig å skulle få behandling når du ikke kan nevne sentrale deler av livet ditt, men jeg forstår hvorfor ting er slik. Det norske samfunnet er for friske mennesker og narkotikapolitikken henger 50 år tilbake i tid.

Det beste for deg nå er dessverre å legge røyken på hyllen til du har pisset ferdig. Evt fikse rent piss fra noen andre.
Tror det er vanskelig og komme seg ut av "ikke edruelig" stempelet fra fylkeslegen når han først har fått beskjed fra legen din.
Sist endret av KingStorebror; 2. februar 2017 kl. 16:33.
LightStick Ansvarlig
Trådstarter
9 0
Skjønner at leger må videreformidle om folk som røyker og kjører!! Finnes jo ikke farligere sjåfører en folk som har tatt seg en blås Blir jo ekstra farlig med slike som meg som ikke har bil!
HEIA NORGE
Men ja ja livet er går jo fint uten en blås(tror jeg hehe....), har jo heller ingen valg så får bare drikke meg full og oppsøke litt bråk ute på byen isteden for

Takker for svar og råd om hvordan forholder seg til et system hvor ærlighet ikke varer lengst.

Mvh
En som nå ser betydningen av 'fra hasj til helvete'
Sist endret av Dodecha; 2. februar 2017 kl. 20:59.
legen har ingenting annet på deg enn det du har sagt selv. Så det jeg ville gjort, var å holdt meg clean, slik at den første testen blir clean. Så sier du at dette er latterlig, og nekter ta flere tester, og legen kan ikke gå videre med noe som helst, siden den eneste testen han faktisk har på deg er negativ. Så bytter du lege med en gang etterpå. Om fylkeslegen alikevel fratar deg førerretten, så skriver du en klage og henviser til den ene negative testen din paranoide lege har fått av deg.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
legen har ingenting annet på deg enn det du har sagt selv. Så det jeg ville gjort, var å holdt meg clean, slik at den første testen blir clean. Så sier du at dette er latterlig, og nekter ta flere tester, og legen kan ikke gå videre med noe som helst, siden den eneste testen han faktisk har på deg er negativ. Så bytter du lege med en gang etterpå. Om fylkeslegen alikevel fratar deg førerretten, så skriver du en klage og henviser til den ene negative testen din paranoide lege har fått av deg.
Vis hele sitatet...
Smart!
Og ikke si en dritt til den nye legen, prøv å få deg en yngre lege som ikke er blitt utsatt for så mye propaganda. Helt latterlig, noen steder drar man faktisk til legen for å få medical card... Nå er det jo en slags ny ordning på medisinsk her og jeg leste at en person som skal få det ikke kommer til å miste lappen for det, noe man kan bruke som argument etter hvert.
Tja, det er ikke lenge siden jeg trodde feil, Vidarlo derimot satte meg på plass med en liten lenke, ting endrer seg og det er lurt å undersøke om det som gjaldt før fremdeles gjelder.
cannabisbonden frå Hålandsdalen

Oppmøteplikt hos en lege tror jeg at jeg hadde gitt faen i, har bedre ting å gjøre, jobbe f.eks. Usikker på om det er lov å nekte dette, men samtidig, det er ulogisk at det ikke er det ettersom etter fylte 18 så er jeg voksen og går til legen når det passer meg. Pisser gjør jeg også når jeg selv vil, hvem som skal glo på kølla mi synes jeg også at jeg bestemmer selv.
LightStick Ansvarlig
Trådstarter
9 0
Siden den første testen ble tatt rett etter at jeg hadde vært 1 mnd i India så var ikke den så ren med andre ord!! Hehe... Sa til legen min på forhånd at kanskje vi kunne utsette testen litt siden jeg skulle på reise men det syntes ikke denne nazi legen var noen holdbar unnskyldning. Måtte derfor si at jeg hadde blitt forgiftet i India til polititet og lege her i Norge så første test var egentlig ikke gjeldende. Shit happens når en er på reise
Har ingen problem med å holde meg clean så ingen problem der men mer det at noen skal komme å si hva jeg kan å ikke kan! Trodde at jeg var ferdig med dette når jeg flyttet ut hjemmefra for mange år siden. Antok også at Norge var kommet så langt i utviklingen at de som sitter å tror de vet noe her i landet hadde skjønt litt mer.... Men tydeligvis så trenger en del mennesker å ta seg en tur på skolen igjen!
Er jo uansett måter å gjøre det på og pisse rent i etterkant hvis det var det det stod på men jointen blir jo mer effektiv etter en pause sier div mennesker
Prøvde å skifte lege etter første test til en yngre lege men fikk beskjed av legen min at det var ikke var LOV når jeg var midt i en situasjon som jeg er i her!!! Noen som har peiling på om en lege har lov til dette??
Ingen kan tvinge deg til å gå til en spesifikk lege. Du kan bytte fastlege når du vil. At han i nekter deg å bytte lege gjør jo at det ringer endel varselbjeller, iallefall hos meg. Du står også fritt til å eventuelt skrive en klage til fylkeslegen på akkurat din lege, noe du kan vurdere å gjøre bare for å komme legen i forkjøpet med en eventuell innrapportering.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har blitt mye strengere praksis når det gjelder førerkort og våpen. Det skal lite til for å miste førerkortet eller å få våpen inndratt.

http://www.rustelefonen.no/2014/02/k...a-royket-hasj/

Hadde jeg vært deg hadde jeg testet meg hjemme før jeg testet meg hos legen, for å være sikker. Hjemmetest på hasj