Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 867
Hey gutter og jenter!

Her er min andre remix av det australske bandet Men Imitating Machines.
Jeg sitter og hører igjennom selv og ble plutselig obs på at jeg ikke helt selv vet hva jeg har laget. Tenker at det må være noe i dubstep sjangeren, men det er egentlig alt for sakte for å kunne gå inn i generaliseringen dubstep. Aner ikke helt hva dette er...

Låten:
http://snd.sc/1b1pPlU

Artig forhistorie er at jeg fikk bare 4 dager på å gjøre den ferdig, har kanskje ikke brukt mere enn 15-20 timer på låta, og synes selv det er utrolig gøy å se på hva man får til om man står med trykk fra tidspress, forventningspress og "belønnings-lyst". Den fine balansen mellom disse gjør under noen omstendigheter at man jobber sinnsykt effektivt, det er kult.

Anyways, jeg hører selv mye jeg skulle ønsket jeg hadde fiksa før jeg sendte den inn - men når man jobber hyppig, blir man "døv" på ørene og hører ikke slikt før noen dager etterpå :P

Det hadde derimot bare vært kult med generell feedback, kanskje en like - og om du vil kan du kjøpe singelen for "name your price" pris! Du kan grabbe den gratis, eller spytte i noe cash om du trykker på "get the song!" knappen =)
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Aner ikke hvilken sjanger dette går under, men er utrolig bra (som vanlig fra deg).
Nei, har trøbbel selv med å putte fingeren på det!! Det er kanskje ikke så nøye heller? Jeg mener, vi har null problemer med å svelge jazz for jazz, enda om man går litt inn i teorien så er det 12345 undersjanger av jazz.. Derimot, med en gang noen gjør noe "nytt" med dubstep eller elektronisk musikk, så skal alt plutselig ha et nytt navn :P Vi har i alle fall et slags ønske om å hele tiden ha et navn på det vi hører, fremfor å bare si musikk? vet ikke, noen som kjenner seg igjen?

Tusen hjertelig takk for det 8bit! Utrolig godt at noen følger med! =)
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Kinda enig med deg AmPro, merker jo selv at når jeg lager musikk jeg ikke klarer å sette under en sjanger så får jeg jævla lyst å finne ut hva jeg egentlig kan kalle det. Men har egentlig bare begynt å kalle musikken min for "Elektronika med litt gitar" i det siste.

Megakul låt, som alltid! Gleder meg som bare pokker til du får en offentlig release.
Jeg vil kalle det EDM, eller elektronisk muskk bare :P
Hater alle disse undersjangerne, er jo umulig å holde styr på hva slags sjanger alt er innen elektronisk musikk.

Bra mekka sang btw.
Bassalf's Avatar
Trådstarter
Skeetz, takk mann!=) Den er offesiellt releasa altså, den kan kjøpes på Men imitating machines nyeste singel :P

Ja, helt enig. For meg er dette electronica, Amprostep. Jeg begynner bare mer å mer å gi meg fan.. Vi er alt for styrte etter å "tilfredsstille" markedet, og streber derfor etter å skrive i bestemte sjangre.. Fuck det, skriv musikk som er kult og kall ett eple for ett eple