Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1224
Hei!
En av mine gode venner gikk vekk for en kort tid siden, så jeg tenkte at jeg ville hedre han ved å lage en låt til minne ham. På denne har jeg valgt å bruke en type instrumental og en stemmebruk som jeg vanligvis ikke pleier, men jeg syns det passet i et slikt tilfelle.

Produsert av Life and Death Productions (Anno Domini)

Setter utrolig stor pris på om dere her inne sier hva dere syns. Konstruktivt.

http://www.youtube.com/watch?v=co2CIbQZI64
Skikkelig bra, bra tekst, nice flow, dette likte jeg. Og kondolerer så mye :/
rest in peace, that was beautiful Sneip! Keep it up
Sneip's Avatar
Trådstarter
Takk til begge!
Tittelen "Vi skiller veier" er usedvanlig dårlig norsk, noe som også gjenspeiler seg i resten av teksten.
Sist endret av Mith; 12. januar 2012 kl. 11:58.
Overser kommentaren før meg, så velger jeg heller å gi deg skryt for en slik låt. Bra!
Sneip's Avatar
Trådstarter
Takk for feedback!
Det er jo trist at kameraten din har gått bort, og en veldig fin ting å lage en låt til minne om ham, men jeg er egneltig ganske enig med Mith i forhold til teksten. Det var også flere steder jeg tenkte at "nå kommer det et fett rim!", men så rimer ikke siste ordet i linjen og hele verset kolapser.

Tanken er god, men jeg er ikke helt overbevist av gjennomføringen. Jeg ville spikket litt mer på låta
Sneip's Avatar
Trådstarter
Uten å gå inn på noe spesielt nå, vil jeg legge til rettet mot din kommentar, at i musikk brukes det ofte "uttalelsesrim" istedenfor vanlige rim. Dette er fordi vanlige rim ofte blir veldig kjedelig i lengden. Hvis man leser igjennom tekstene til verdens mest kjente låtskrivere, finner man nettopp dette.

Takk for konstruktiv kritikk! Setter pris på det
Problemet ditt er jo at det ikke rimer, uavhengig av hva du kaller rimene dine. I tillegg så er det veldig mange rare ord og vendinger.
"Vi skiller vei" feks. er et forsøk på sy inn et kjent idiom i teksten. "Her skilles våre veier" heter det jo egentlig og det kan være en metafor for feks. døden. Problemet er at når du legger på din egen "vri" så skurrer det i ørene og da mister det også effekten som metafor.
En del andre linjer i teksten gir heller ingen mening fordi det enten mangler ord eller ordene er brukt feil.
Post gjerne teksten så kan jeg prøve å vise deg hvor det skurrer og hva du bør jobbe med.
Sist endret av Mith; 16. januar 2012 kl. 15:39.
Sneip's Avatar
Trådstarter
Jeg skjønner godt hva du mener, og dette er noe jeg kommer til å jobbe videre med på senere arbeid. Når man bruker uttalelsesrim, bruker man ord som uttales på samme måte som f.eks. "skli - blir". Begge med iiiiii-lyd. Dette er et tema man kan diskutere over i undelige timer uten å bli enige fra person til person, så jeg legger det dødt her og nå.

Gjerne kom med tilbakemeldinger på annet ved låta (: