Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1257
Hei


Har kjøpt meg en kortbrenner nå, Multipro heter den, og gullkort.

Er rimelig ny på dette så jeg trenger all den hjelp jeg kan få.

Når jeg starter programmet som heter CardPro får jeg opp 3 bokser hvor jeg kan legge inn filer.
1.Flash memory
2.Internal EEPROM
3.External EEPROM

Hvilke filer skal jeg legge inn i hvilke bokser. Det fulgte med 3 filer fra der jeg lastet ned: ee_prom.hex, nokia_ee.hex(denne skal brukes hvis det er snakk om nokia eller sagem tuner som kortet skal brukes) og picfile.hex.

Lenger ned skal jeg velge "Fuse bits" (LP, XT, HS, RC)
også er det 3 bokser jeg kan krysse av hvor det står: WDT, PWRT og CP.


På forhånd takk for alle svar!


mvh
mrcradock
Trådstarter
8 0
Ville bare si at nå har jeg fått det til å virke

Funker som gull !!!

Feilen var at jeg hadde glemt å velge Loader clock speed til 3.58MHz, den stod på 6.00MHz standard.

Resten gikk som smurt. Det var bare å autodetecte kortet og velge PIC filen på Flash memory og Internal EEPROM, også valgte jeg eeprom filen på External EEPROM. Rørte ikke noen av de andre innstillingene da de var forhåndstilpasset til hvert enkelt kort. Prøvde kortet med en gang og alle kanalene kom inn på sekundet, t.o.m. de ulovlige kanalene...


Sist endret av mrcradock; 4. juli 2002 kl. 22:48.
det hadde lønnet seg om du hadde fortalt hvordan du gjorde det og slik. kan jo hende det er andre folk som lurer.
Høres spennendes ut...
Hvor mye kostet denne kortbrenneren og hvor har du kjøpt den?
Husker de solgte slike i webshoppen til Radikal (eller var det Norsk Undergrunn?) før.
Norsk undergrunn er vel lagt ned eller?

Hva med radikal har du en url?
Begge deler er lagt ned. Men det skal vel gå an å finne på google?

edit: eneste jeg fant (på norsk): http://www.norgesbank.no/
Sist endret av CoDEmASTeR; 4. juli 2002 kl. 23:12.
Trådstarter
8 0
Opprinnelig postet av inZane
Høres spennendes ut...
Hvor mye kostet denne kortbrenneren og hvor har du kjøpt den?
Vis hele sitatet...

Den kostet 1699,- og da fulgte det med kabel med RS232 og PS2 kontakt og 10 Gullkort. Det tok 2 dager fra jeg bestilte til det kom hentelapp i postkassa(meget bra).

Når jeg først har skjønt hvordan jeg brenner med den er den veldig enkel å bruke. Gikk utrolig fort.

Adressen er www.westai.no
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hmmz, noen som tilfeldigvis selger sånne kort ferdig brente?? Skulle hatt ett med viasat ticket og sånn...

P.S: Kan noen forklare meg forskjellen mellom funkort, gullkort og de andre kortene som feks multipro brenneren tar???
Sist endret av totto; 4. juli 2002 kl. 23:36.
Et smartcard inneholder en kontroller og et minne. Funkort har en atmel-controller og de "vanlige" kortene (hvite, gull, og blå) inneholder en PIC-kontroller. Utover dette er det i hovedsak forkjellig minne på kortene(eprom). Minne på kortene kan variere fra 16k til 256k, og som det sier seg selv er det plass til flere koder på et kort med mye minne. Atmel-kontrolleren er raskere og har flere muligheter til emulering en PIC-kontroller.

For å finne ut mer av dette kan dere jo bare se på f. eks westai.no. Der står kortene oppført med controlleren først og epromen etterpå. f.eks 24c128 er eprom på 128k.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
kan man bruke funkort til parabol dekodere også, eller MÅ man ha gullkort el.??
Du kan med fordel bruke funkort. Men dette krever at kortbrenneren din har denne muligheten.
for smartkort og brennere: www.keycard.no

anbefaler:

Funcard brenner og Funcard

er sinsykt lett!

www.sat.nu

Season Interfacekort:
så kan du emulere et smartkort ved hjelp av datamaskinen
▼ ... over et år senere ... ▼
Lurte på en ting?? Veit dere om det funker å kopiere andre kort enn bare sattelitt kort?? Går det ann å kopiere f.eks telefon kort osv?? har hørt at de kanskje er krypterte?