Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3356
Noen som har erfaringer fra å bruke betablokkere samtidig som andre sentralstimulerende stoffer?det gjør jo at du får roligere puls/trykk og sånn,kanskje uheldig å blande inn noe morfin prep i bildet?

Noen som har brukt betablokkere med steroider her?

er det generelt farlig å kombinere betablokkere med ting og tang?noen eksperter?

håper på svar
Jeg vil tro at betablokkere og opioider ikke er en heldig blanding, tror jeg med sikkerhet også kan si at det ikke vil forsterke rus. Eneste som vil skje er at hjertet ditt vil gå betraktelig saktere, og de vil sikkert svette og føle deg ubehagelig. Ingen vits.

Betablokkere er generelt ufarlig å kombinere med andre legemidler, men du skal passe på at hjertet ikke går for sakte. Overdose på for eksempel Pranolol alene er på rundt 3g. Med andre legemidler som også påvirker systemet og sakner hjerteraten vil du bare øke sjangsen for hjerteblokk.
Sist endret av Totskalle; 10. oktober 2010 kl. 14:19.
jeg har brukt betablokkere i kombinasjon med mephedrone. jeg overlevde.
Sitat av kontra Vis innlegg
jeg har brukt betablokkere i kombinasjon med mephedrone. jeg overlevde.
Vis hele sitatet...
Fint for deg.

Ellers er det fint lite relevant. Generelt sett, ta kontakt med lege og/eller sjekk felleskatalogen. Med en gang man begynner å operere utenfor anbefalt dosering og kombinerer flere praparater, løper man en risiko.
downer's Avatar
Trådstarter
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Fint for deg.

Ellers er det fint lite relevant. Generelt sett, ta kontakt med lege og/eller sjekk felleskatalogen. Med en gang man begynner å operere utenfor anbefalt dosering og kombinerer flere praparater, løper man en risiko.
Vis hele sitatet...
jada selvsagt,men det er alltid nyttig og ta litt lærdom av andre

leger er ikke så allmektige altvitende mener nå jeg,jeg har hvertfall irettesatt min lege når det gjelder medikamenter mer enn en gang,noe som gjør han litt ukomfortabel

kommer lengst med erfaring og snakke sammen pluss legehjelp

Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg vil tro at betablokkere og opioider ikke er en heldig blanding, tror jeg med sikkerhet også kan si at det ikke vil forsterke rus. Eneste som vil skje er at hjertet ditt vil gå betraktelig saktere, og de vil sikkert svette og føle deg ubehagelig. Ingen vits..
Vis hele sitatet...
ja det var det jeg tenkte litt på ikkesant..morfin senker også hjerterytmen gjør det ikke?greit å være litt på vakt der

første gang jeg tok betablokkere ble jeg halvnummen i halve hue,akkuratt som en kokain følelse eller noe,selv om jeg ikke har testet det,dernest var det føtter og hender som ble litt gele i en times tid så var alt over,tok ytterligere to til av pronolol tabssene men da var hele virkningen borte og jeg hardde 170 over 90 i blodtrykk faktisk,etterr 3 sånne 40 mg tabs whitin 3 timers tid

ble skuffa,trodde dette virkelig var noe som kunne roe nerva,ble forkasta tilfordel for ketorax når det gjaldt roing av nerver hvertfall

stadig på jakt etter den ultimate nerveroern da

noen GODE forslag ute å går...
Sist endret av downer; 10. oktober 2010 kl. 17:15.
Det er klart at det er flott å diskutere sammen om diverse opplevelser og meninger, men i denne situasjonen der du kun svarer med at du har gjort det, og at du overlevde, blir litt i tynneste laget.
Sist endret av VinumSabbathi; 10. oktober 2010 kl. 17:21.
downer's Avatar
Trådstarter
Sitat av CLUTCH Vis innlegg
Det er klart at det er flott å diskutere sammen om diverse opplevelser og meninger, men i denne situasjonen der du kun svarer med at du har gjort det, og at du overlevde, blir litt i tynneste laget.
Vis hele sitatet...
jeg vil faktisk si det må være en mer informativ opplysning enn hva en lege som ikke har testet det kan si,de fleste leger har ikke prøvd noe særlig av noe rundt dette,som feks min lege kunne ikke forstå hvordan rivotril kan hjelpe meg mot mine nerver,depresjoner og søvnproblemer som var en epelepsi medisin..........................."men jeg kunne da få det siden jeg sa det hjalp så"men igjen,det som ikke dreper deg kan fint drepe meg og vi reagerer alle forskjellige så vi må legge inn grenser og ta ting som pekepinner og ikke bokstavlig

jeg mener vi sammen her vet og kan mer enn de fleste fastleger rundt disse temaene,de fleste har ikke peiling i Norge hvertfall..de hører på pasientene,det er hva de kan gjøre,tester og høre,vi blir spesialister etter erfaringer fra "kolleger"og mye selvtesting..så når folk klager over at folk kommer inn her å spør om slike ting fordi de burde oppsøke lege er jeg uenig i det,det er mye verdifull info her

og kan selvsagt litt om andre ting da :P

Blir litt som han narkotypen "i tia som går"filmen som sier han har doktorgrad i narkomani etter 40 år på gata,han har jo rett ikkesant..
Sist endret av downer; 10. oktober 2010 kl. 17:36.
Sitat av downer Vis innlegg
jeg mener vi sammen her vet og kan mer enn de fleste fastleger rundt disse temaene,de fleste har ikke peiling i Norge hvertfall..
Vis hele sitatet...
Leger skal ha god oversikt over kontradiksjoner og faremomenter ved kombinasjon av spesifikke preparater. Er de i tvil, slår de det opp.
Sitat av downer Vis innlegg
Blir litt som han narkotypen "i tia som går"filmen som sier han har doktorgrad i narkomani etter 40 år på gata,han har jo rett ikkesant..
Vis hele sitatet...
En doktorgrad i urbane legender, vandrehistorier og annet bullshit, ja. Det er jo helt utrolig hvor mye rykter, myter og tull som sirkulerer i rusmiljøer rundt om kring. Rottegift i knipsen, stryknin i syra, heroin og meskalin pensla på hasjen, giftige "dronningsopp" i hver fleinklynge, blåsyre, kamelbæsj og gamle bildekk. Det finnes nok av idioter i legeyrket, men garantert langt flere blandt pilleknaskere og i rusmiljøet generelt.

For all del, utveksle informasjon er hva dette forumet er til for, og det er en god ting. Å sette mer lit til denne informasjonen enn hva legen og pakningsvedlegget kan si om et legemiddel, grenser imidlertid opp mot ren idioti.
Sist endret av felix_poker; 11. oktober 2010 kl. 12:52.