Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2182
Hei!
Skal velge programfag snart og vet ikke om jeg vil velge fysikk altså realfagene, men er det sånn at man kan ta opp fag mens man er i militæret som matte og fyiskk?
Ja det kan du. Militæret tilbyr å hjelpe deg med Matte, Norsk, Naturfag og nyere historie. Du må selv melde deg opp som vanlig, men du får et par forelesninger innen fagene (helge-seminar).
Om de tilbyr å hjelpe deg med fysikk er jeg ikke sikker på, men hvis du klarer å lese deg til det på egenhånd så er det ikke noe problem så lenge du har tid EET (etter endt tjeneste).
hvilken matte ? R matte eller S matte?
du velger selv hvilke fag du vil ta. du kan også melde deg opp og ta fag på universitet samtidig som du er i militæret. Det som er problemet med å studere/ta opp fag samtidig som du er i militæret er at det sjelden er tid/motivasjon for å lese, men du får fri fra tjeneste på eksamens dag og 1 lesedag per eksamen, med maks 4 lesedager.
Går sikkert an å ta dem opp i militæret/eventuelt etter. Men uansett, angående valg av programfag vil jeg ikke råde deg til å ta realfag hvis du allerede tenker at du blir nødt til å ta dem opp senere.
Sitat av Tom10000my Vis innlegg
hvilken matte ? R matte eller S matte?
Vis hele sitatet...
Husker ikke i farten. Vet gir ihverfall undervisning på 1MX og 2MX, men det er jo gamle reformen. Så de hakke såå mye info om den nye enda. Så det blir vel noe tilsvarende for deg når du begynner.