Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1956
Jeg er en jente i 20 årene som har prøvd en del rusmidler før, men aldri sopp eller lsd lignende stoffer. Nå for tiden føler jeg meg veldig dratt mot disse opplevelsene og vil gjeRne prøve enten sopp eller lsd om ikke så lenge.
Somsakt så er jeg en veldig følsom person og har ganske god kontakt med det spirituelle helt naturlig fra før av. Jeg er litt engstelig for at det skal bli negativt fordi jeg er så følsom.. Derfor lurer jeg egentlig på om det er noen som føler det litt likt som har testa det?
Jeg har jo prøvd andre sentralstimulerendemidler som MDMA og lignende og jeg synes det var veldig behagelig, men jeg synes ecstasy kan blilitt ekkelt og stressende for kroppen.. Men jeg føler at disse følelsene egentlig ikke kan sammelignes med de følelsene man får av psykedeliske stoffer..
Jeg vet at det er sterke stoffer jeg prater om og jeg har lest masse og føler at jeg snart er klar for det.. Men jeg vil ikke være helt dust heller å drite meg ut.
Jeg tenker at de fleste folk som har prøvd dette tidligere er ganske åpene av seg så det bør jo gå bra.
Har noen noen erfaringer å dele i forhold til cipralex som medisin eller følsomhet i forhold til psykedeliske midler?
Dette er kanskje ikke det mest hjelpfulle men: Jeg går selv på Cipralex og skal prøve min første Salvia trip i helgen. Kan jo si fra hvordan det går (jeg er også ganske...følsom, og har INGEN erfaring med annet enn alkohol og litt, dårlig erfaring med, hasj)

Hva du tenker å prøve?
Jeg vurderer å prøve litt sopp i sommer og lsd neste sommer. Hvis jeg føler at jeg er klar for det og at det er riktig for meg.. Men jeg vet at jeg ønsker å lære mer av hvordan folk som er "litt skjøre" opplever den følelsen , slik at jeg har den tryggheten i meg. Jeg synes dette er kjempe spennende og gleder meg virkelig til å starte å eksprementere litt. hehe
jeg gleder meg til å høre om opplevelsen din! men jeg håper du har lest deg godt opp først, for salvia er ganske spesielle greier har jeg hørt. hehe Jeg vurderer å prøve det selv også.
Kan si med en gang at om du "er litt skjør" så kan det hende din psykedeliske opplevelse biter deg i ræva.
En tripp vil gi deg helt nye perspektiver på deg selv, din tenking, sansing og verden.

Dette kan selvsagt være smertefullt. Du kan ikke sammenligne "behagelig" narkotiske opplevelser med tripping. Det er ikke noe man gjør istedet for å "ha det fint". Tripping røsker skikkelig opp i alt du er og vet. Sjekk erowid og les rapportene der før du gjør noe mer er mitt tips nr 1. Tips nr 2 er å aldri trippe uten ett "formål".
Jeg går selv på 10mg cipralex til dagen og har ikke opplevd noe problemer med å kombinere dette SRRI preparatet med psykedelia. Jeg tok 8 HWBR-frø og fikk grei rus. SSRI preparater bremser effekten av psykedelia noe, men tar du en joint ved siden av smeller det godt
Går du på noen medisiner, så for guds skyld ikke eksprimenter med psykedelia. Forstår at dette er spennende, men det er voldsomme krefter dere leker med. Hvis du ikke vil spille russiske rulett, så trapp ned fra evt. medisiner og så les deg kraftig opp om du stoffet du planlegger å innta. Trapp ned fra medisinene først, vær så snill
Jeg har selfølgelig ikke tenkt til å putte i meg noe før jeg er helt trygg og fin i hodet og kroppen.. Jeg var bare nyskjerrig.. Takk for tipset flatulens. Da tror jeg det kommer til å gå bra når det føles riktig å gjøre det.
Hvilke kjemiske reaksjoner som evt. ville oppstå i hjernen ved kombinering av SSRI-preparater og psykedeliske stoffer skal jeg ikke uttale meg om, men det er vel neppe gitt at man er for dårlig stilt til å prøve psykedelia selv om man får utskrevet SSRI-preparater.

Det virker som om folk drar slutningen at SSRI er ensbetydende med skjør litt raskt. Angriper deg ikke her, utidetfri, merket meg at du brukte anførselstegn, ordvalget var bare det mest passende

Jeg tror for eksempel at en konservativ, lite reflektert og lukka person med mangel på selvinnsikt vil være langt mer disponibel for å få en negativ opplevelse på psykedelia enn hva en frisinnet, åpen og reflektert person ville være, til tross for å gå på 10mg Cipralex om dagen. Hver av disse egenskapene er, i mange tilfeller, viktigere forutsetninger enn hvorvidt man går på SSRI eller ikke.

Trådstarter nevner også at hun er spirituell i utgangspunktet, hvilket gjerne gir et bilde av at vedkommende er frisinnet. Forutsatt at dette stemmer så tror jeg det i kombinasjon med følsomhet kan gi positive opplevelser på psykedelia.

Føl deg klar og sikker, trapp ned Cipralexen i forkant og gjør det med et så åpent sinn som overhodet mulig
Sitat av Teddy Vis innlegg
Føl deg klar og sikker, trapp ned Cipralexen i forkant og gjør det med et så åpent sinn som overhodet mulig
Vis hele sitatet...
Vel lite vits, cipralex tar flere uker før den forsvinner fra kroppen...
Ikke klikk her

(jo, gjør det)

Nedtrapping på SSRI gjør vel som regel at man får en liten depressiv periode? Høres ikke ut som det lureste. Tenk dere litt om før dere anbefaler folk ting her...

Sitat av Teddy
Trådstarter nevner også at hun er spirituell i utgangspunktet, hvilket gjerne gir et bilde av at vedkommende er frisinnet. Forutsatt at dette stemmer så tror jeg det i kombinasjon med følsomhet kan gi positive opplevelser på psykedelia.
Vis hele sitatet...
Ja, eller det kan sende "trådstarter" inn i en spirituell/eksistensiell krise med psykoser og alt som følger med. Evt. DP/DR - jeg snakker av erfaring. Double edged sword.
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Vel lite vits, cipralex tar flere uker før den forsvinner fra kroppen...
Vis hele sitatet...
Det er riktig, og det er vel noe flertallet av de som tar SSRI-preparater veldig klar over, deriblandt meg selv. Jeg er iferd med å slutte nå og er på andre uka uten, uten at min SSRI-slutt er relatert til psykedelia. Uansett så må vel perioden man venter på at virkestoffene skal finne veien ut av kroppen være et godt tidspunkt å evaluere seg selv og forutsetningene sine en siste gang før man tar steget?

Sitat av rottegift
Ikke klikk her

(jo, gjør det)
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i mye av det du skriver her, vi sier igrunn mye av det samme. Vi er enige om at det handler om å skaffe seg så gode forutsetninger som mulig men at å drive sansynlighetsberegning på hvorvidt en kommer til å få en positiv eller negativ opplevelse er ekstremt vanskelig.

På den annen side insinuerer du at å begi seg ut på det psykedeliske plan er idioti om man er medisinert. Hvordan kan du være så sikker på det? Det fins så mange grunner til at legene skriver ut SSRI-preparater. Det virker som mange har et veldig lite nyansert bilde av dette.

Samtidig er du unødvendig nedlatende i din siste setning hvor du ber medisinerte brukere ta tak i livene sine. – Det er vel akkurat det de har gjort?

Sitat av rottegift
Nedtrapping på SSRI gjør vel som regel at man får en liten depressiv periode? Høres ikke ut som det lureste. Tenk dere litt om før dere anbefaler folk ting her...
Vis hele sitatet...
Her biter du deg litt selv i beinet ved å bruke spørsmålstegnet. Nei, det er langt ifra gitt. Personlig så kan jeg fortelle at jeg har det strålende for øyeblikket, selv om årsaken til at jeg begynte på SSRI ikke er borte. Kanskje har det lært meg å tenke annerledes? Kanskje det har vært berikende?

Jeg ser at det kan virke som jeg oppfordret, det beklager jeg, det var ikke ment slik. Jeg vil ikke oppfordre noen, jeg vil kun påpeke at det ikke er gitt at psykedelia er noen dårlig idé selv om man er bruker av SSRI-preparater.


Sitat av rottegift
Ja, eller det kan sende "trådstarter" inn i en spirituell/eksistensiell krise med psykoser og alt som følger med. Evt. DP/DR - jeg snakker av erfaring. Double edged sword.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Og dette er alltid en risk, uansett.
Sist endret av Teddy; 9. juli 2009 kl. 19:15.