Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 12740
Som jeg har beskrevet i tidligere tråder så har jeg slitt endel med søvnproblemer den siste tiden på grunn av at jeg brått sluttet med Truxal. Fant en flaske Cosylan i medisinskapet og øynet øyeblikkelig muligheten til å få litt mer søvn. Tok flere slurker i slengen, og en stor flaske forsvant i løpet av en fem dagers tid. I ettertid har jeg slitt noe enormt med kløe over hele kroppen. Noen som har vært borti liknende? Har tatt blodprøver, og alle er fine. Blir snalt gal av all den kløen....
Kløe er, etter hva jeg har lest her på forumet tidligere, en vanlig bivirkning etter bruk av opiater...
Sist endret av Halalgeir; 11. mai 2009 kl. 23:08.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Felleskatalogen for cosylan

Bivirkninger: Sedativ effekt. Etylmorfin kan gi galleveisdyskinesier og allergiske reaksjoner (utslett, kløe).
Vis hele sitatet...
Fortell legen at du har bælma ned ei flaske cosylan du
Det er vel fordi cosylan inneholder morfin som kan ha bivirkningen med kløe ...

4. Mulige bivirkninger
.

Som alle legemidler kan Cosylan ha bivirkninger.



Etylmorfin kan gi opphav til døsighet, kramper i galleveiene og allergiske reaksjoner (utslett, kløe).

http://www.felleskatalogen.no/pasien...355/87862.html
Sist endret av Incogn1to; 11. mai 2009 kl. 23:10.
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Tror jeg skal holde det for meg selv........men kløen går vel over etterhvert håper jeg....
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Du må vite at opiater er ganske avhengighetsskapende. Ville heller satset på sovemedisin for å sove
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Jeg har nok satset mest på sovemidler, tro meg. Vært innom det meste. Men bestemte meg for en avvenning siden jeg ble så døsig på dagtid av disse sovemidlene. (Som beskrevet i andre tråder her) Nå ser det kanskje endelig ut til at jeg har fått en diagnose og en behandling som hjelper. Jeg har forsinket søvnfasesyndrom som behandles med Melatonin
Kløe er typisk ved førstegangs bruk av opiater ; )
Fikk en flaske cosylan mot hosten for en måned siden. Smaker jo helt jævli + at den ikke fungerte. Når jeg var hos legen igjen for et par uker siden fikk jeg ny penecelin som virker og en flaske med noe jeg mener het noe som apotekerens stærk hoste sirup.

Smaken var bedre enn cosylan, den inneholder mer etylmorfin i tillegg til kodein. Drakk 50ml av denne, tok ikke lang tid før jeg klødde som en gal over hele kroppen. Klødde til jeg ble rød og sa til meg selv at jeg bare måtte slutte kløinga. Gikk ikke lang tid før jeg kastet opp og følte meg meget dårlig en halvtimes tid.
Trodde virkelig ikke cosylan inneholdt nok morfin til og fremkalle slik kløe. Selv kasta jeg innpå hele flasken samme kveld. Og ja det er bare idiotisk. Jeg hadde illusjoner om at det skulle bli gøy. Men det var jo slettes ikke noe rus å snakke om. Nei, cosylan brukes best til det den skal brukes til, forhindre hoste!
4. Mulige bivirkninger
.

Som alle legemidler kan Cosylan ha bivirkninger.



Etylmorfin kan gi opphav til døsighet, kramper i galleveiene og allergiske reaksjoner (utslett, kløe).

Informer lege eller apotek dersom du får plagsomme bivirkninger eller bivirkninger som ikke er nevnt i dette pakningsvedlegget.
Ta allergimedisin, funker som faen mot kløe
Sørlending
Dette går over. Det finnes også reseptfrie kremer på apoteket du kan prøve, men det går nok over av seg selv snart. Drakk en av de store flaskene med cosylan på en halvtime, og jeg hadde det dødsgodt resten av kvelden. Tror ikke det holder med de småflaskene hvis det er rus man er ut etter.

Oppfordrer ingen til å ruse seg på hostesaft forresten, det er i bunn og grunn bare teit. ( Kaster gjerne stein i glasshus jeg )
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Sitat av murloc Vis innlegg
Trodde virkelig ikke cosylan inneholdt nok morfin til og fremkalle slik kløe. Selv kasta jeg innpå hele flasken samme kveld. Og ja det er bare idiotisk. Jeg hadde illusjoner om at det skulle bli gøy. Men det var jo slettes ikke noe rus å snakke om. Nei, cosylan brukes best til det den skal brukes til, forhindre hoste!
Vis hele sitatet...

Den fungerer utmerket mot søvnproblemer også.....men med kløe som resultat i mitt tilfelle
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Sitat av x-ce-me Vis innlegg
Dette går over. Det finnes også reseptfrie kremer på apoteket du kan prøve, men det går nok over av seg selv snart. Drakk en av de store flaskene med cosylan på en halvtime, og jeg hadde det dødsgodt resten av kvelden. Tror ikke det holder med de småflaskene hvis det er rus man er ut etter.

Oppfordrer ingen til å ruse seg på hostesaft forresten, det er i bunn og grunn bare teit. ( Kaster gjerne stein i glasshus jeg )
Vis hele sitatet...

Nå var det ikke rusen JEG var ute etter da. Kun et desperat forsøk på å få sove etter en måneds tid med insomnia