Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 12248
Lurer på om noen der ute vet hvilke piller legene gir ut når du har opparbeidet en slags resistans for pf`er? Har seriøse magesmerter og får pinex forte paralgin forte og den slags. tar ca 8-9 hver dag med noen øl for bedre virkning. noen tips om hva jeg kan spørre etter neste gang?
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Fått noe diagnose på smertene?
Trådstarter
5 0
major surgery i london for 1 år siden. har hatt komplikasjoner sammen med plastisk kirurgi for reduksjon av arrvev pga mange ops.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Da er du utenfor mitt område gitt, beklager. Trodde det var magesår eller noe lignende, hadde ingen idè om at det var på et slikt nivå.
8-10 for dagen er ihvertfall ikke noe bra. og enda værre sammen med alkohol. du får i deg mye paracetamol og iogmed at det er hard for leveren. Pluss at kodein omdannes til morfin i leveren(også veldig hard for leveren) pluss alkohol.. sier order skrumplever deg noe?
Først og fremst tror jeg du ville hatt bra av en real legesjekk. Senere antar jeg at du vil/burde få morfin. Men viss du bruker så mye som du bruker risikerer du å utvikle sterk avhengighet til et evt morfin preparat. Siden du tydeligvis kommer til å bruke stoffet dagelig.
Trådstarter
5 0
har tenkt en del på ekstrahere paracetmolen for å unngå dette. har gode leververdier foreløpig, er til legesjekk ca hver mnd. har selfølgelig ikke sagt at pillene konsumeres med øl, da dette kunne fått uante medisinproblemer. har du noen tips om hvilk tabs (ikke mof) som kunnne virke bedre enn pf o.l for å unngå øldrikkingen?
jeg fikk noen som het for "voltaren" når jeg knakk nesa, smertestillende på resept, om det hjelper deg noe..
Desverre skulle likt å hjelpe deg, men jeg er ikke sikker. Dette bør du snakke med legen din om, neste gang du er på legesjekk.
Du har jo det tydeligvis ikke godt og bør få medisinen du trenger. Du skal da fungerer du også. Og jeg tviler sterkt på at doseringen som legen har skrevet ut er på 8-10 tabeletter. Du bør forklare han hvordan saken ligger ann. At du skal være nødt å bruke så høye doser(mener en pf er på 30 mg kodein) MÅ legen ta til seg.
Du blir vel ikke akkurat i storform av dette. Blir vel ikke så mye annet enn å ligge på sofaen.
Men det er godt et år siden operasjonen. Burde ikke smertene ihvertfall ha døyvet på etterhvert?
http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/

Voltaren er et såkalt ikke-steroid antiinflammatorisk legemiddel med betennelsesdempende, smertestillende og febernedsettende egenskaper. Preparatet lindrer raskt både spontan smerte og smerte ved bevegelse. Voltaren reduserer også hevelse i forbindelse med betennelsestilstander (inflammasjoner) og sårødemer.


Voltaren brukes til behandling av leddgikt hos voksne og barn, Bekhterevs sykdom og slitasjegikt. Voltaren brukes også til behandling av akutte betennelsestilstander i muskel-skjelettsystemet.

Tror ikke dette preparatet er aktuellt. Men jeg vet jo ikke hva lidelse.. og jeg er heller ikke noen lege, så jeg bør ikke utale meg akkurat på denne.
Trådstarter
5 0
Beklager men Voltaren er ikke godt nok, men takk for forslaget.
Smertenivået er ikke likt hele tiden, takk og lov.
Har blitt verre i vinter fordi jeg har prøvd å bevege meg mer. Operasjonen er ikke hele grunnen til smertene, endel kommer av forskjellige konsultasjoner der kateter og inspeksjonslanger blir prøvd for å si det slik.
resepten fra legen gir rom for 4+5 tabs i døgnet. Takker for dine råd om hva jeg skal ta opp med legen, håper det ordner seg med noen piller som fungerer slik at normal aktivitet kan gjennopptas.
Har vært på MR for ikke lenge siden, der vil det vise seg om ting har helet korrekt( krysser fingrene).
Voltaren bruker jeg for å hemme betenelse på foten...tar en av dem tre ganger i løpet av et døgn. funker bra!

realize: trur du allerede har et problem...vet du virkelig ikke bedre enn å drikke alkohol og så skylle ned md piller?
Si det til legen så han kan HJELPE deg ffs....
krysser fingrene for deg.... får håpe alt får bra

men tror aldri det er smart å blande alkohol med noen ting. ihvertfall ikke piller og slikt. tror man skal være veldig forsiktig med slikt...
Man bør ikke blande det. Men det forsteker effekten.. Ønsker deg god bedring. Og håper du får til en ordning. Som fungerer for deg..

Velkommen til forumet forresten.
Sitat av realize
Lurer på om noen der ute vet hvilke piller legene gir ut når du har opparbeidet en slags resistans for pf`er? Har seriøse magesmerter og får pinex forte paralgin forte og den slags. tar ca 8-9 hver dag med noen øl for bedre virkning. noen tips om hva jeg kan spørre etter neste gang?
Vis hele sitatet...
Jeg har jobba med medisiner og kan sikkert gi deg noen tips. Spørsmålet er vel kanskje om du klarer å få ut noen av disse hos legen.

Aporex, Temgesic, Oxycontin, Dolcontin (morfintablett), Ketorax.

Dolcontin er vel noe av det kraftigste. Det gis til kreftpasienter i deres site levestund osv. Dog en høy styrke.
Trådstarter
5 0
Takk for interessen og velkomsten til forumet.
Kommer til å diskutere tablettvalg med legen neste gang, spille med åpne kort osv.
Er vel et lite sleivspark fra r33l å si at alkohol og piller ikke hører sammen. Men lett å si når man ikke ser totalbildet.
Alle gjør vel det beste utav en situasjon som virker håpløs i utgangspunktet, er jo ikke noe jeg gjør for moro skyld.
Så til slutt en henvendelse til Fawkes ang piller: Hvilke sideeffekter har disse du lister opp, kan ikke ha noen som gir for store forstyrrelser på magesyre og bakterie flora i tarm osv. Valget havner lett på det medikament som inneholder mest morfin da dette vet jeg hjelper. Men det er ikke noe å satse på som et langsiktig valg. (havner i en nedadgående deppespiral ved for mye moff)
Er nok havnet mellom to stoler i helsesektoren med mitt problem, derfor regner jeg med lang ventetid.
Aporex er meget vanedannende og skal under INGEN omstendigheter blandes med alkohol.
Det er et B preparat og har rimelig høy terskel for utlevering.
Leste nettopp denne tråden, før jeg surfet videre på min vei. Pltselig kom jeg over denne linken: Pillerekord i Norge

...bare sånn apropos, liksom.
Sitat av Ørjan
Aporex er meget vanedannende og skal under INGEN omstendigheter blandes med alkohol.
Det er et B preparat og har rimelig høy terskel for utlevering.
Vis hele sitatet...
Aporex/dekstropropoxifen er A preparat faktisk. Og det er riktig at det ikke skal blandes med alkohol. Det får vel bl.a. en synergisk effekt samt at det lammer hjernens respirasjonssenter.

Aporex er nok forøvrig det letteste stoffet og få hos legen av de jeg ramset opp.
Sitat av realize
Hvilke sideeffekter har disse du lister opp (havner i en nedadgående deppespiral ved for mye moff)
Vis hele sitatet...
Bivirkninger ved disse er forskjellig. Men ved de fleste gjelder typiske ting som sløvhet, tretthet, nedsatt muskelkontroll, munntørrhet, svimmelhet, kvalme osv.

Nå er ikke akkurat jeg lege og heller ikke farmasøyt så du burde spørre legen din. Jeg tror det finnes gode substitutter for morfin. Ketorax er sentralstimulerende og funker ganske heftig tror jeg.
Sitat av Fawkes
Aporex/dekstropropoxifen er A preparat faktisk. Og det er riktig at det ikke skal blandes med alkohol. Det får vel bl.a. en synergisk effekt samt at det lammer hjernens respirasjonssenter.

Aporex er nok forøvrig det letteste stoffet og få hos legen av de jeg ramset opp.
Vis hele sitatet...

Jeppers A preparat var det jeg bille frem til, men etter øks øl er a og b vanskelige bokstaver. Men nå er jo ikke noen av de preparatene du ramset opp hverdagskost.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Fawkes
Bivirkninger ved disse er forskjellig. Men ved de fleste gjelder typiske ting som sløvhet, tretthet, nedsatt muskelkontroll, munntørrhet, svimmelhet, kvalme osv.

Nå er ikke akkurat jeg lege og heller ikke farmasøyt så du burde spørre legen din. Jeg tror det finnes gode substitutter for morfin. Ketorax er sentralstimulerende og funker ganske heftig tror jeg.
Vis hele sitatet...
Heisann!

jeg er ganske ny her på forumet. Men jeg har erfaring med å bruke smertestillende preperater. Har vært borti alt fra Parazet, paralgin forte, pinex forte, oxynorm, oxycontin, ketorax tbl. og ketorax inj.
Lider av en kronisk sykdom som også skaper en hel del bry med enormt sterke smerter som kommer og går...
For tiden bruker jeg Ketorax inj. i tillegg til oxycontin tabletter.
Bruken av ketorax injeksjoner er meget sterkt vanedannende, noe som jeg selv har store erfaringer med. Har vært opp i ganske store doser per dag, men har nå startet ett nedtrappings program som jeg strever veldig med å følge.. Det er ikke lett!
For at legen min skal ha kontroll over forbruket mitt av ketorax, får jeg utdelt medisiner 1 gang i uken. Disse må jeg da fordele slik at jeg har litt til hver dag.
Problemet mitt er at jeg av og til får veldig akutte smerter i magen og dette gir seg ikke med mindre jeg tar en dose med ketorax. Noen ganger er jeg tom f.eks 1 dag før jeg får påfyll, og det har hendt at jeg ble tom 2 dager før den nye forsyningen.
Det som er problemet er at legen ikke vil gå med på å la meg få neon ekstra til den ene dagen som jeg mangler for. Jeg forstår jo at han vil mitt beste og få meg til å bruke minst mulig og få til en nedtrapping, MEN han må jo prøve å sette seg i min situasjon..! HVA hadde du gjort om du hadde så sterke smerter at du ikke kunne snakke og så sterke smerter at det umulig kan beskrives med ord..


Håper gjerne at dette innlegget kan være nyttig for noen.
Til slutt vil jeg advare de av dere som bruker dette stoffet eller lignende stoffer som rus eller bare for å ha det morsomt. Det er ekstremt vanedannende og du må ha en vilje av stål om du skal klare å kommer deg vekk fra dette preparatet (vel og merke om du har brukt det en stund da...)
Sist endret av mentalmelt; 13. juni 2008 kl. 00:37. Grunn: spørsmål om tilgjengelighet
Hva med Tramadol eller Nobligan Retard?
Kjenner flere som har brukt disse daglig i flere år uten problemer, men sjekk selfølgelig med legen om bivirkningr først for sikkerhets skyld.
Sitat av realize
Lurer på om noen der ute vet hvilke piller legene gir ut når du har opparbeidet en slags resistans for pf`er? Har seriøse magesmerter og får pinex forte paralgin forte og den slags. tar ca 8-9 hver dag med noen øl for bedre virkning. noen tips om hva jeg kan spørre etter neste gang?
Vis hele sitatet...
Nobligan/Tramadol er det du bør prøve å få neste gang etter min mening. De er B-preparater og etter min erfaring ganske lette å få ved f.eks. ryggsmerter, særlig om man sier til legen at man får magesmerter av Paracet og andre tullemedisiner som Voltarene. Naproxen er heller ikke å anbefale.

Nobligan/Tramadol er ikke toksiske slik som PF er.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
oxycontin hver 12time. og du kan få oxynorm i tilleg til dette hvis du har mer vondt. oxynorm varer i 6t med høydepunkt på 3t.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av ninjatriks Vis innlegg
Nobligan/Tramadol er det du bør prøve å få neste gang etter min mening. De er B-preparater og etter min erfaring ganske lette å få ved f.eks. ryggsmerter, særlig om man sier til legen at man får magesmerter av Paracet og andre tullemedisiner som Voltarene. Naproxen er heller ikke å anbefale.

Nobligan/Tramadol er ikke toksiske slik som PF er.
Vis hele sitatet...
blir vel litt feil å si at tramadol ikke er toksisk og at PF er det.
Det er mye lettere å få i seg dødelige mengder tramadol enn PF. Og jeg syntes man bør skille mellom PF og paracet og kodein. Det er en veldig god kombinasjon, men man kan også få kodein -(som er det sterktvirkende og sløvende opiatet i PF) med andre ting enn paracetamol. en annen sammensetning er jo f,eks kodein og ibuprofen (ibux). den har ikke en like god synergisk effekt med paraceten, men iom. at det er paracetamolen som er farlig(skadelig, om ikke livsfarlig før du er oppe i latterlig høye doser) mens å ta relativt små overdoser av tramadol er heller ikke uvanlig eller ufarlig.
Det er en del som har strøket med pga tramadolforgiftning, men dette gjelder selvfølgelig folk som skal ruse seg på det, og ikke vanlig smertepasienter.

en litt lei bivirkning man kan få hvis man propper i seg for mye tramadol for å bli rusa er noe som kan likne et epilepsianfall med kramper og skjelvinger.. som regel går det bra med folk som får det uten å få medisinsk behandling, men det høres absolutt ikke ut som en god opplevelse.

Problemet er jo som vanlig at smertepasienter får toleranse for medisinen, og må øke dosen for å oppnå terapeutisk effekt.
Jeg er ganske fortvila over at vi her i landet kun har paralgin forte \ pinex forte.
De aller fleste andre land har kodeinpreparater som er mye mildere, og ikke minst som ikke ødelegger vitale organer dersom pasienten ikke er klar over risken han tar om han spiser halve boksen med PF han henta ut fra apoteket.

trenger ikke reise lengere enn til danmark for å finne disse typene medisiner. Der får du kodein reseptfritt på apoteket.
riktignok i en veldig liten dose, men definitivt stor nok til å være smertelindrende.

uansett holder jeg en knapp på tramadol, min erfaring tilsier at det er "vanskeligere" å bygge opp toleranse, selv om det selvfølgelig skjer med dette opiatet også.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av monkeyjuice Vis innlegg
Jeg er ganske fortvila over at vi her i landet kun har paralgin forte \ pinex forte.
De aller fleste andre land har kodeinpreparater som er mye mildere, og ikke minst som ikke ødelegger vitale organer dersom pasienten ikke er klar over risken han tar om han spiser halve boksen med PF han henta ut fra apoteket.
Vis hele sitatet...
Er enig med deg i den der, men man får faktisk kodein 25mg i norge, om legen er villig til å skrive det ut. Har ikke sett det spesielt mange ganger, men søk på kodein i felleskatalogen.
Hei, her har du jo fått mange svar allerede.
Håper mitt lille innlegg kan gi deg noen tips :-)

Det beste tipset jeg kan gi deg, og der tror jeg nok du får best svar..
Legen din! Si at PF ikke fungerer lengre, og hva gjør man nå..
Om du begynner å liste opp de medikamentene som er nevnt her, får du de ihvertfall ikke.. :-p

Pinex Forte blir man "immun" av, ved at kroppen er så vant til paracetamolen og kodein over lang tid.
Så virker tbl rett og slett ikke lengre, Uansett hvor mange man tar.
Det ved å ekstrahere paracetamolen og bare bruker kodeinet... Ser jeg ikke poenget i. Det er en årsak til at flere innholdstoffer i ett medikament. Bare paracetamol, liten virkning, med kodein, bra. (selv om dette ikke er i ditt tilfelle).
Kodein alene.. Har prøvd det, fikk tabl når jeg hadde kikhoste.
Ved senere ryggsmerter tok jeg da Kodein. Virkningen ble ikke bedre enn med paracetamol.

Kodein mengden du da må ha i deg for å få smertelindring ved å fjerne paraceten er stor. Da behøver du ganske mange PF. Og kodein i store doser.. du havner over skåla.. hehe

Ang øldrikkingen, så er det nok ingen medikamenter av den type du behøver som skal kombineres med alkohol..
Men om du tar noen går det jo. Men snakker vi mengder.. Det blir noe annet.
Må nesten velge litt der da. Alkohol eller smerter..

Når man kommer til at smerter ikke lindres med PF.. Går man over til som nevnt, tramadol/nobligan. (synnonymprep).
Det kan absolutt være verdt å prøve.

A preparater tror jeg nok ikke legen din gir deg uten å ha prøvd de der..

Generelle tips er å ikke bruke kun en type medisin over lengre tid.
Da skjer jo det samme igjen.

Kombiner feks PF og nobligan, med legens doseringer.
Feks PF om morgen Nobligan kveld..

Så kan man faktisk ikke undervurdere Ibux. Ta ibux sammen med feks nobligan.

Alt det der får du vite av legen din..

Du er jo klar over tilvenningsfaren. Selv om det er vanskelig.. Så må man passe på hva og hvor mye du har i deg.

Jeg vill tipse deg med litt annen behandling også. Sammens med medikamenter hadde jeg ville feks trent. Svømming feks. Det er sikkert vondt når du svømmer, men ved feks svømming kan du ikke skade noe, eller forverre.
Men det å får rørt kroppen øker blodsirkulasjonen, og løsner opp der du har smerter også.

Sitt lenge i ett boblebad.
Du kan si til legen at du ønsker å bli henvist til smerteteamet.

Der får du god hjelp, og de er spesialister.
Selvfølgelig ang smerter, men også kombinasjone av medikamenter som kan hjelpe mye! De har også mange andre smertelindrende metoder.

En ting du kan nevne til legen, er smerteplaster. Jo, det er Aprep.
Men det doserer selv. Litt som en depotablett, men den fanger også opp når kroppen har mer smerter.
Slik får du noe som kan lindre deg igjennom hele døgnet, og du slipper å gå opp og ned.

Norspan, durogesic og Fentanyl er de jeg kommer på nå. Norspan er vell det jeg ser for meg du får.

Henvisning til fysio! For å få lindret smerter må man "desverre" røre seg selv om det er vondt.. Men de vet hva de gjør!! Akupunktur er ikke å undervurdere..

Har man så vondt over lang tid, vill jeg si at det er verdt å prøve akupunktur, homeopat, kinesiologi osv..
:-)

Uansett, dette må du ta opp med legen din.

:-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg begynner idag på Fent a nyl, noen med erfaring med dette?
takker for svar
Da regner jeg med at du har fått det som plaster!?
Dette er jo veldig individuelt da. Men det an hende du har rukket å fått et inntrykk nå?
Man kan ikke si noe om effekt eller ikke før du har hatt det på 24timer.
Så skal evt dosering justeres etter det.
Og plasteret skal jo skiftes hver 72.time. Det vet du jo sikkert. Høres kanskje tungvint ut, men det blir rutine det også!

Hvor mange mg har du fått da?

Jeg har kun erfaring igjennom jobb med dette.
Som regel kreftpasienter osv som får det. Men det er jo kjempefint om det fungerer for deg da :-)
Sist endret av LibTec; 19. mars 2009 kl. 10:28.
Hei.
Bruker Fentanyl 75ug plaster (micro-gram).
Ja det fungerer bra! Heldigvis....!!!!
Kroniske smerter er forferdelig..!!!

Blir henvist til smerteklinikk på HUS på Tirsdag.
Sist endret av mercen; 19. mars 2009 kl. 17:36.
Supert :-)
På smerteklinikken har de voldsomt mye kunnsap.
De er utrolig flinke :-)
Sitat av realize Vis innlegg
har tenkt en del på ekstrahere paracetmolen for å unngå dette. har gode leververdier foreløpig, er til legesjekk ca hver mnd. har selfølgelig ikke sagt at pillene konsumeres med øl, da dette kunne fått uante medisinproblemer. har du noen tips om hvilk tabs (ikke mof) som kunnne virke bedre enn pf o.l for å unngå øldrikkingen?
Vis hele sitatet...
Jeg går siv. ing. i kjemi og vi ekstraherte paracetamol før jul. skal vist være "sunnere"...
Ja, det skal bli greit å komme til smerteklinikk, har så my ekramper i muskulaturen, så lever jo på Ketorax i tilegg.
Ketorax er jo en medisin en lett kan bli avhengig av også, akkurat som smerteplasteret,ikke sant??
Temgesic er et bedre alternativ enn morfin/kodein.
Sist endret av Drøggs; 21. mars 2009 kl. 07:28.
realize:

Dette må du slutte med. Du kan ikke fortsette å spise slike mengder paralgin forte, som inneholder paracet, og kombinere det med alkohol. Det går ut over leveren din. Du må gå til legen din og få noen andre medisiner som fungerer bedre. Jeg ser for meg at nobligan kunne vært noe for deg - men snakk først og fremst med legen din.

Edit: Skrivefeil.
Sist endret av ninjatriks; 21. mars 2009 kl. 19:30.
Sitat av mercen Vis innlegg
Ja, det skal bli greit å komme til smerteklinikk, har så my ekramper i muskulaturen, så lever jo på Ketorax i tilegg.
Ketorax er jo en medisin en lett kan bli avhengig av også, akkurat som smerteplasteret,ikke sant??
Vis hele sitatet...
Joda, det stemmer jo.
Men mye av avhengighet ligger psykisk.
Det positive med plasteret er at det skal være på så og så lenge, pluss at man får ikke en rusføelse. Ikke er det noe poeng i å sette på flere plaster heller..

Blir bra løsning dette :-)
Utrolig hvor flinke de er på smerteklinikken..
Kan noen med erfaring bekrefte litt om paralgin forte?

en tablett har 30mg kodein som blir omdannet til ca 4,5mg morfin.
så er det noen som sier 8 tabletter (36mg morf) er maksdose og
at 16 tabletter (72mg morfin) er dødelig dose for "utrente".
(vel, med 400mg paracetomol per tablett så vil 16 tabl også gi 6400mg paracetomol)
hørtes ut som alt for lave morfingrenser til å daue over. Stemmer dette?
eller er det paracetten som kverker deg?

vanlig er at alle grenser for dødsdoser er sterkt lavt satt.
har jo sett karer som svelger over 50 valiumtabletter og overlever fint.
Sist endret av funky3; 22. mars 2009 kl. 00:25.
Med 16 tabletter vil du ihvertfall, bare med paracetamolen gi lever og nyrer mer juling enn fortjent. Det er en grunn til at det bare selges en og en pakke med paraceter. Morfinbiten vet jeg ikke så mye om, har inntrykk på at det har veldig mye med toleranse å gjøre når det kommer til opiater.

Valium kan du ikke sammenligne med, står som eneste legemiddel i felleskatalogen med "letal dose ukjent" Altså dødelig dose vites ikke, ingen som har dødd som jeg kan skjønne av å kun spise diazepam.

Noe helt annet blir det med alkohol og/eller andre legemidler i tilegg. Dette er allikevel ikke noen oppfordring til å spise noe særlig mer en terapeutiske mengder valium, alt er individuelt og de sliter sikkert litt på levra de og. Men hadde heller spist 20 valium enn 20 paralgin forte, om noen tvingte meg og jeg fikk velge..
ja, vanlige paracettabletter har jo 500mg paracetomol. så jeg ville tro han som sa 16tabl er dødelig må ha referert til kodeinen og ikke paracet.

fra sykebilpersonale så er to flasker rødvin og en neve paracetter en sikker "avslutning".
men at 72mg morfin skal være så ille tviler jeg på.
Når det gjelder kodein og overdosering så vil jo det være veldig individuelt. Selv har jeg ganske høy toleranse for opiater helt naturlig. Kodein gir dessuten (så vidt jeg vet) ingen forgiftningssymptomer, det som er farlig er jo hemmingen av åndedrettet, som gjør at du slutter å puste.
Sitat av cokeloop Vis innlegg
jeg fikk noen som het for "voltaren" når jeg knakk nesa, smertestillende på resept, om det hjelper deg noe..
Vis hele sitatet...
voltaren er standard i militæret har du vondt i hue så får du voltaren omtrent hahaa
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har nå begynt på "Anervan" i tilleg, mot migrene (sikkert migrene grunnet Fentanyl plaster og Ketorax blandingen...:s) Anervan inneholder meprobamat, samme stoffet som er i Somadril, eller karisoprol (virkestoffet i SOmadril) blir omdannet til det. Spent på om det funker..:s
Sist endret av mercen; 7. april 2009 kl. 13:02.
Virkelig? Takk for tipset. Karisoprol konverteres til barbituratsyre via enzymer i kroppen. Det er dette som gir ruseffekten. Somadril er som kjent utgått preparat nå. Om med Anervan stemmer er jo dette virkelig interessant=)
jepps, stemte det , gav samme effekt