Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1962
Hei

Er det vanlig å foreta en test for å undersøke om rusmiddelavhengighet før utskrivelse av resept for sentralstimulerende som ritalin og concerta?

Hva tester de for?

I følge http://www.erowid.org/chemicals/amph..._testing.shtml kan Ritalin slå ut på en slik test. Vil jeg løpe noe risiko dersom jeg selvmedisinerer med Ritalin?
Jeg har fått ritalin og ja du blir testet om du skal opp til vurdering på ritalin.
slik stoffscreening.
veit ikke hva de ser etter men amfetamin er en av de stoffene de garantert ser etter.
Ja, du blir dop-testet. De tester for en hel rekke (alle vanlige) former for narkotika.
Jeg har både fått Ritalin og Concerta på resept uten at de har testet meg for noe som helst, eller tatt noen prøver.
Det varierer vel kanskje fra lege til lege?
▼ ... over en uke senere ... ▼
kan hende du fikk diagnose når du var liten. Stemmer?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg måtte aldri ta noen tester for å få utskrevet Ritalin da dette var et tema for meg. Selv om de visste om mine tidligere erfaringer med rusmidler. Jeg regner med at dette varierer veldig fra hvilken lege man bruker.