Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1999
Det her er historien folkens: For over 1 år siden så var jeg på sesjon, men jeg ble sendt hjem før jeg fikk fullført hele pga det legen skrev om meg. På sesjonsarket stod det at jeg fikk en 1. Fikk han til å skrive at jeg hadde selvmordstanker, klare ikke å dusje sammen med andre gutter, har slitt med mobbing, angst etc. Alt dette stemmer ikke i det hele tatt, men tenkte jeg skulle slippe militæret med det. Og det gjorde jeg, men det er bare det at jeg angrer noe sinnsykt på at jeg ikke ga et bedre inntrykk. Egentlig er jeg i utrolig godt form. For rundt 2 måneder siden ringt jeg militæret igjen å spurte om jeg kunne få innkallelse til ny sesjon fordi nå har jeg utrolig lyst til å komme inn. Sendte med en ny legeattest hvor det stod at alt gikk mye bedre nå btw. Men etter et par uker fikk jeg et brev hvor det stod at jeg ikke kom inn, signert av majoren og legen på Hamar avdelingen.

Hva synes dere jeg burde gjøre nå? NEKTER å gi opp + Jeg har lyst til å tjenestegjøre i Afghanistan.

Takk for svar
Sist endret av GoodFellas; 14. mars 2009 kl. 11:59.
Ettersom du i det ene øyeblikket har blitt regnet som en med store problemer, og i det andre plutselig er helt fin er det vel ikke urimelig at du er skrevet opp som noen som kanskje er mentalt ustabil? Dermed vil du jo ikke få tjenestegjøre noe sted.

Når du først har gått så hardt til verks for å slippe unna får du nesten bare leve med det, de fleste andre som ikke vil inn bare søker utsettelse grunnet skolegang og slipper med det
Trådstarter
5 0
Ja vet jeg har driti meg ut big time og jeg angrer.
Kom deg videre med livet ditt, dette må du bare la ligge. Seriøst.
Denne båten er nok seilt. Har du fått en 1'nr så har du fått en ener og kommer ikke inn.
Tror du virkelig forsvaret vil ha med folk som har vært ustabile til intops?(ja du faket at du var loka)
fatter og begriper ikke hvorfor folk skal karve til seg helse 1 profil.
Ekke verre en å møte opp og si at man ikke har lyst, og få dra hjem av den grunn.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
For det første så kommer du aldri til Afganistan gjennom førstegangstjenesten. Det du kan gjøre er å søke opptak til FIH eller Befalsskolen. Derfra er veien til Intops relativt kort i forhold til førstegangstjeneste. Personlig syntes jeg det er morsomt at det kommer å biter deg i ræva.
Trådstarter
5 0
Så alt håpe ute? Er det mulig å joine den amerikanske hær istedet da? Men har bare ikke lyst på Iraq, kjenner en som var der og han anbefalte det ikke.
Hvorfor i det huleste vil du absolutt i militæret? Du kan vel bli med i fremmedlegionen om du absolutt vil? Og selvfølgelig vil ingen anbefale å dra til Irak, det er jo tross alt en stridsone. Det er vel egentlig ingen som VIL ha eller være med i krig.
Sitat av GoodFellas Vis innlegg
Så alt håpe ute? Er det mulig å joine den amerikanske hær istedet da? Men har bare ikke lyst på Iraq, kjenner en som var der og han anbefalte det ikke.
Vis hele sitatet...
Skal du søke til U.S Army må du først og fremst skaffe deg Amerikans borgerskap. Så, når du søker kommer de mest sannsynlig til å sjekke opp hvordan din Norske sesjon gikk.
eh, er du seriøs nå?
Toget har gått, du vil aldri få deg noen soldatkarriere. Soldater må i det minste være ærlige og til å stole på. Du er tjenesteudyktig, og kan ikke snu det.
Sist endret av mr_burn; 16. mars 2009 kl. 21:05.
Sitat av flexd Vis innlegg
Hvorfor i det huleste vil du absolutt i militæret? Du kan vel bli med i fremmedlegionen om du absolutt vil? Og selvfølgelig vil ingen anbefale å dra til Irak, det er jo tross alt en stridsone. Det er vel egentlig ingen som VIL ha eller være med i krig.
Vis hele sitatet...
Fremmedlegionen er vel valget da ja.

Men å si at ingen vil være i krig er tull. Jeg leste et intervju med en erfaren utenlandssoldat for en tid tilbake som sa at minst 70% av de som drar utelukkende drar fordi de vil ha action. Finner ikke kilde på dette nå, men denne artikkelen i Aftenposten bekrefter at action-oppdrag blir godt mottatt av soldatene.
Trådstarter
5 0
I fremmedlegionen så er det meget stor sjanse for å dø.
du kan jo si sannheten at du løy.. kanskje dem er snille
Jeg tviler på at de vil ha noen som løy for å slippe å komme inn i utgangspunktet. Det er rift om plassene i forcen for tiden, og de vil naturligvis ha stødige, staute karer, ikke vinglete pyse-den-ene-dagen-tøffing-den-neste-typer.
Sitat av GoodFellas Vis innlegg
I fremmedlegionen så er det meget stor sjanse for å dø.
Vis hele sitatet...
Nei det er det ikke. Ikke noe drastisk mer enn andre enheter som Norge i Afghanistan, USA i Irak osv...

Dvs. sjangsen for å dø i hvilken som helst vestlig militærstyrke er ganske liten, selv om den selvsagt er større for de enhetene som faktisk er i krigsoperasjoner (men det store flertallet selv der overlever jo faktisk)

Jeg tror forøvrig militæret er lite interessert i hverken en person med psykiske problemer eller en person som lyver; eller kombinasjonen av dette.
Sist endret av Kinseek; 16. mars 2009 kl. 21:21.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Jeg tviler på at de vil ha noen som løy for å slippe å komme inn i utgangspunktet. Det er rift om plassene i forcen for tiden, og de vil naturligvis ha stødige, staute karer, ikke vinglete pyse-den-ene-dagen-tøffing-den-neste-typer.
Vis hele sitatet...
Er det ikke akkurat det du er da?

Ser litt ut som du signerer din egen legeattest her Du er jo helt på styr.
errrr, det var ikke xtapolapocetl som åpnet tråden.
Nå var det vel ikke jeg som ville inn i militæret igjen.
Sitat av Deezire Vis innlegg
For det første så kommer du aldri til Afganistan gjennom førstegangstjenesten. Det du kan gjøre er å søke opptak til FIH eller Befalsskolen. Derfra er veien til Intops relativt kort i forhold til førstegangstjeneste. Personlig syntes jeg det er morsomt at det kommer å biter deg i ræva.
Vis hele sitatet...
litt offtpoic, men man må faktisk fullføre førstegangstjenesten for å komme seg til intops! been der, done that!
Dra til Afghanistan utenom militæret :-)
Da jeg var på sesjon fortalte han duden som styrte sesjonen at all form for lyging for å unngå førstegangstjenesten ville bli hardt slått ned på og hadde en strafferamme på 2 år fengsel (Ikke helt sikker på strafferammen, men mener det var dette han sa).

Så det å komme clean om lygingen ville jeg nok vært ytterst forsiktig med. Du får vel heller bare innse at valget om milliæret tok du på sesjonen.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Du kan kanskje få trening og ansettelse i blackwater eller andre "sikkerhetsfirmaer", Blackwater tilbyr trening av individer men jeg tror at kravene er ganske høye for personell som sendes til krigssoner via disse firmaene.

sjekk ut http://www.blackwaterusa.com/ og les litt rundt andre steder fordi siden har ikke mye info.

Er du forresten helt sikker på at det med selvmordstankene bare var kødd siden du nå VIL til Afghanistan?
Sitat av Deezire
For det første så kommer du aldri til Afganistan gjennom førstegangstjenesten. Det du kan gjøre er å søke opptak til FIH eller Befalsskolen. Derfra er veien til Intops relativt kort i forhold til førstegangstjeneste. Personlig syntes jeg det er morsomt at det kommer å biter deg i ræva.
Sitat av SPI Vis innlegg
litt offtpoic, men man må faktisk fullføre førstegangstjenesten for å komme seg til intops! been der, done that!
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Stemmer som SPI sier, korteste vei er førstegangstjeneste + 3 måneders intopstrening. Man blir satt på beredskapskontrakt som vanligvis varer 3 år om jeg husker korrekt. Da kommer du til Afghanistan som korporal eller grenader. Vær obs på at Sudan/Kongo er noe Nato sniffer på. Du vil heller være i afghanistan enn kongo.
Sitat av ne0 Vis innlegg
Stemmer som SPI sier, korteste vei er førstegangstjeneste + 3 måneders intopstrening. Man blir satt på beredskapskontrakt som vanligvis varer 3 år om jeg husker korrekt. Da kommer du til Afghanistan som korporal eller grenader. Vær obs på at Sudan/Kongo er noe Nato sniffer på. Du vil heller være i afghanistan enn kongo.
Vis hele sitatet...

intopstrening startet vanligvis 3 mnd før du fullfører førstegangstjenesten.. er ikke sikkert man kommer ut som korp, vognfører og nestlagfører blir ofte korp, vanlige fotsoldater er bare menig... befaler går oftest opp ein rang når de drar ut på intops...
Du må vel bare forklare saken skikkelig til dem. Skyld på at du var i en kjip personlig situasjon og at du fikk litt panikk. Men ikke referer tilbake til psykiske problemer, men heller familie problemer som gjorde det vanskelig akkurat der og da.

Så får du vel bar ekrysse fingra, skader jo ikke og prøve! Lykke til =)
Forresten, vil fraråde deg å dra til Afghanistan.. Folk er ikke de samme når de kommer hjem igjen og selvmordsraten hos soldater som kommer hjem er ganske høy. Vet ikke hva det er men noe er det som skjer psykisk der borte.
Sitat av murloc Vis innlegg
Du må vel bare forklare saken skikkelig til dem. Skyld på at du var i en kjip personlig situasjon og at du fikk litt panikk. Men ikke referer tilbake til psykiske problemer, men heller familie problemer som gjorde det vanskelig akkurat der og da.

Så får du vel bar ekrysse fingra, skader jo ikke og prøve! Lykke til =)
Vis hele sitatet...
Så ditt råd til hvordan han skal gjøre opp for en løgn, er å lyve en gang til? Tror dette toget har reist, og at du bare må komme deg videre. Sikkert flere ting som interesserer deg?