Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2593
Hvordan er det med piller og utløpsdato? er det farlig og spise mediciner som er gått ut på dato?
Spørs hvor lang tid det ser siden de gikk ut.
Og ja hvilken medisiner du snakker om.
Jeg vil ikke tro at det skulle være noe problem Det er jo ikke mat vi snakker om her.
Sitat av Isac
Jeg vil ikke tro at det skulle være noe problem Det er jo ikke mat vi snakker om her.
Vis hele sitatet...
Nei det er farlige piller som kan drepe ved overdose .
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Isac: Her på forumet skal du VITE, ikke TRO. Spesiellt når det har med helsa til folk å gjøre.

Stoffer har forsjellig stabilitet, altså hvor lenge de klarer seg før de oksiderer (brytes ned).

En del psykoaktive stoffer brytes ned til inaktivt materiale etter en stund, men jeg kan ikke gå god for at alle medikamenter blir harmløse etter at de brytes ned, så for å ikke ta sjangser vil jeg be folk avstå fra å spise gamle piller.
Sist endret av Dodecha; 10. oktober 2008 kl. 14:13.
Trådstarter
5 0
xanor 0.5 mg gikk ut 07/2004.
Kommer som tidligere nevnt helt an på hva slags medisiner det er, fant forøvrig en artikkel på Lommelegen som nok vil bli bedre enn synsinga.











http://lommelegen.no/php/art.php?id=325693
En bekjent av meg har fått foreskrevet Paralgin Forte for hodepine (har hatt det i flere år). Da hun ble fri for medisin (glemte å bestille mer..) lånte hun det av naboen hennes, men den var utgått på dato i 1986!! Er ikke dette farlig??? Så gammel medisin!!!!
Vis hele sitatet...
Folk blir seriøst bare dummere og dummere oppover tiden. I steinalderen viste holeboerne at de ikke skulle spise stein.
Mange type medisiner danner farlige stoffer når de bryter ned, og om ikke blir de som oftest de effektive.
Så ja, gå og kjøp en ny pakke piller istedenfor å leke russisk rulett spør du meg..
Sist endret av Apu; 10. oktober 2008 kl. 14:51.
Jeg har spist kanskje 5-10 år gamle rohypnol, men eneste som skjedde var at jeg ikke fikk effekt.
Kommer som sagt helt an på hvilke medikamenter det er snakk om. Og ikke minst hvor gamle de er.
Har kompiser som likte noen barbiturater som jeg fant på familiegården. De gikk ut i '49.. Har selv spist paracet som var tre år eldre enn anbefalt, de virket bare litt dårligere.

Fant nettopp noen gamle Globoid tabbiser som ser ut til å være fra tidlig seksti-tall. Står ikke noe info på de, men den gamle NYCO-logoen til Nycomed er et ganske godt give-away.

Lurer på hva som eventult kan skje hvis disse blir konsumert?