Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1896
Når koronaen er over kunne jeg tenke meg å reise på ferie til utlandet, da gjerne et land som har en mer liberal ruspolitikk, eller at apotekene har mindre strenge retningslinjer i forhold til A- og B-preparater. Altså at man kan kjøpe forskjellige rusmidler helt lovlig.

Jeg tenker ikke å smugle noe med hjem, her er det bare snakk om å bruke det mens jeg er på ferie.

Så i hvilke land kan man kjøpe rusmidler lovlig? Jeg tenker da både på "tradisjonelle" rusmidler som hasj, fleinsopp etc. men også legemidler som valium og sobril.

Og vil isåfall dette kunne gi meg bråk med det norske politiet når jeg kommer hjem? Hva skjer hvis jeg må ta en pisseprøve og de oppdager f.eks THC?
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Amsterdam for hasj og psykedelika

Spania trenger man ikke resept på valium trengte hvertfall ikke før i tida men får ikke med lovlig hjem igjen. Mye bra pot der om du blir medlem i en røyke klubb
Kambodsja er nok det beste alternativet for å skaffe apotekvarer de selger også doc stoff på klubber å stranda meget åpenlyst der
Dette spørsmålet kan bli ganske komplekst, jeg vet at sexkjøp i utlandet kan bli slått ned på for eks.

https://www.nrk.no/norge/mange-unge-...det-1.13032436

Men det pleier da som regel ikke å være et problem å reise fra Amsterdam med ubrukt brukerutstyr mens du legger igjen restene i Nederland!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tramadol selges over disk i Spania også.
Sitat av 420master Vis innlegg
Dette spørsmålet kan bli ganske komplekst, jeg vet at sexkjøp i utlandet kan bli slått ned på for eks.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder narkotika så kan man ikke bli straffet for å bruke det i utlandet. Du kan faktisk ankomme Norge med narkotika i blodet uten å risikere straff (med mindre du kjører bil over grensen). Kjøp av stoff derimot, det kan du bli straffet for, men hvis man noen gang skulle bli satt i den situasjonen at politiet her i Norge spør deg om dette, så fikk du jo bare stoffet av en venn.
Det er verken ulovlig å være narkoman eller påvirket av stoff.
noen flotte byer der det ikke nødvendigvis er fra apotek, men fullstendig "lovlig" er for eksempel Berlin og Ibiza
Berlin er en by der alt er "lov" og alt du kan tenke deg foregår. Det er ikke noe problem med anskaffelsen av stoff og folket som bor der er veldig åpne og inkluderende for det meste. Du vil kunne havne i de villeste eventyrene i ditt liv i den byen her.
Ibiza er et paradis der det er en helt spesiell atmosfære på øya du ikke vil oppleve noe annet sted. Generelt så handler alt om kjærlighet å det å være vennlig. Fordommer eksister ikke å alle typer er både åpne og velkomne. De går så og si på stranden og selger alt mulig foran politiet til og med. Virker som om politiet kjenner til de som selger og at det er en felles forståelse for hva som er greit og ikke. Kunnskap om hva som selges er jo den beste skadereduksjonen som er, noe politiet der ser ut til å forstå. Det er veldig strengt på nattklubber osv i inngangen så ikke vær åpenbart beruset.
Øst Europa generelt er jo stappfullt av alt ulovlig, på godt og vondt. Ville ikke anbefalt det da kriminaliteten er latterlig høy og de du får godsaker av nettopp er kriminelle. Veldig mye beroligende både på gate og apotek.
London er jo fritt frem bare du er i rett distrikt.

Amstern er jo godtkjent, men virker som om de har en negativ holdning mot turister. Jeg mener at det er innført regler som forbyr salg osv til turister da de vill riste av seg verdens narko reismål stigmaet. Politiet er også veldig på de som er turister da det egentlig kun er de med bosted i Amsterdam som får ha det gøy. Er du en turist som kunn er der for å ruse deg å lage hodebry for politiet vil de gi deg en real fuck you.

Berlin er det jeg anbefaler høyest da det er billig og vanvittig mye moro, men har du minst 50k å blåse av så er det uten tvil Ibiza
Sist endret av Intensity; 4 uker siden kl. 19:37. Grunn: skrivefeil
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Kambodsja er nok det beste alternativet for å skaffe apotekvarer de selger også doc stoff på klubber å stranda meget åpenlyst der
Vis hele sitatet...
Betyr ikke at det er lovlig. Blir man tatt med stoffer uten å ha resept så blir det bot, straff og noen gang fengsel.

Samme gjelder i Thailand der en kan kjøpe både ritalin og xanax og veldig mye mer på noen apotek.

Selv om alt virker lovlig i disse landa, så kan man gå i sykt felle. Mange selger og har avtale med politiet som hekter en like etter salg.

Skjer ganske ofte, så ikke tro at alt er lovlig selv om alt kan kjøpes..
Anonym bruker
"Hylende Pegasus"
Sitat av 420master Vis innlegg

Men det pleier da som regel ikke å være et problem å reise fra Amsterdam med ubrukt brukerutstyr mens du legger igjen restene i Nederland!
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke reglene i boka men jeg har hvertfall blitt tatt rusa og markert av hund på gardemoen et par ganger uten fuzz selvom jeg erkjente bruk i landet jeg kom fra. De bare sier jaja ikke bra og sjekker om jeg har noe i bagasjen!

Sexkjøp for nordmenn er ulovlig i utlandet fordi det handler om internasjonal menneskehandel og slaveri. Det er bare land med utdaterte regler og der staten som tjener enormt på sexturismen hvor det ikke er vedtatt ulovlig enda, men det er visstnok på trappene i Nederland også. Jeg vet ikke hvorfor å bruke rusmidler i utlandet ikke er ulovlig her på samme måten men kanskje fordi det ikke er samme alvorlighegrad, jeg mener dreperu kona di på en statløs øy vil man nok straffes for det og her.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
samme måten men kanskje fordi det ikke er samme alvorlighegrad, jeg mener dreperu kona di på en statløs øy vil man nok straffes for det og her.
Vis hele sitatet...
Norske myndigheter kan kun straffe deg dersom du i utlandet har gjort en forbrytelse som går under straffeloven, noe som gjelder for f.eks drap og kjøp av sex. Bruk av narkotika går under legemiddelloven og (for å ta et annet eksempel) å kjøre for fort går under veitrafikkloven, så du vil da ikke kunne straffes i Norge for å bruke narkotika eller å kjøre for fort i utlandet.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
I uas / california er det helt lovlig å bruke Cannabis. Det er like lovlig på samme måte som å drikke alkohol. Fler stater i usa har de samme reglene.
Var litt rart da jeg var der for et år siden og alle røyka på gata og lukten av marihuana var over alt.

Men hvorfor er du redd for å bli sjekka for thc når du er i Norge? Bare noia?
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Er weed lovlig i Frankrike? Har så lyst til å dra på den nakenstranda i Cap d’Agde, røyke meg bøttefjern og knulle en 40-åring (er selv 25). For dere som ikke har hørt om stedet, så er man nakne «overalt» det og sex på stranda er nokså vanlig. Ja, jeg er sikkert en kinky guttepjokk men man lever bare én gang ��
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Mexico før du kjøpt lyrica, modafinil og kanskje adhd medisin uten resept på apotek ��
Sitat av caperno Vis innlegg
Norske myndigheter kan kun straffe deg dersom du i utlandet har gjort en forbrytelse som går under straffeloven, noe som gjelder for f.eks drap og kjøp av sex. Bruk av narkotika går under legemiddelloven og (for å ta et annet eksempel) å kjøre for fort går under veitrafikkloven, så du vil da ikke kunne straffes i Norge for å bruke narkotika eller å kjøre for fort i utlandet.
Vis hele sitatet...
Utenom Norden*
Sitat av smokeeye Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er ikkje norske myndigheiter som straffer deg. Men som følgje av det nordiske samarbeidet politisk er lovene harmonerte nok og rettsvesenet likt nok til at Noreg krev inn bøter frå nordiske land på linje med norske bøter.

Straffereaksjonen kjem frå det landet som ila bota.

Vi hjelper Sverige, Danmark, Finland og Island med å kreve inn bøter og saksomkostninger som nordmenn får i disse landene.

Hvis du får ei bot i en av disse landene, sender påtalemyndigheten kravet til oss og da starter vi innkrevingen mot deg. Innkrevingen foregår etter norske regler. Dersom vi ikke får inn alle pengene, returnerer vi saken til det nordiske landet som opprettet kravet, i god tid før kravet blir foreldet.
Vis hele sitatet...
Sist endret av vidarlo; 4 uker siden kl. 11:38.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Sitat av Intensity Vis innlegg
Jeg mener at det er innført regler som forbyr salg osv til turister da de vill riste av seg verdens narko reismål stigmaet. Politiet er også veldig på de som er turister da det egentlig kun er de med bosted i Amsterdam som får ha det gøy.
Vis hele sitatet...
Nei, dette er feil. Det har vært mye snakk om det, men aldri blitt innført.

Cannabis er lovlig i følgende land:
Cannada
Georgia
Nederland*
Sør-Afrika
Uruguay
En rekke stater i USA*

Også er det en mengde land i verden som har avkriminalisert bruk.
Du blir ikke straffet ved bruk av både cannabis og andre rusmidler. Listen blir alt for lang, men som kjent har Portugal og Kroatia avkriminalisert bruk av alle rusmidler.

Man burde også søke seg litt opp for de forskjellige landene. Nedenfor er en lenke hvor du ser land som har avkriminalisert bruk, men jeg vet at du fortsatt kan bli straffet med bøter i Polen og Estland f.eks. Det er land som er litt shady rundt avkriminalisering, så vær forsiktig

https://www.citywide.ie/decriminalis...countries.html
Sist endret av Chromatics; 4 uker siden kl. 11:44.