Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4050
Hei, jeg har nå blitt tatt 3 ganger, tidligere reint rulleblad. Er tatt med totalt 3kg med hasj,20g med sopp og 130k som har blitt beslaglagt.
Hva kan jeg forvente av straff?
Har innrømmet salg i alle sakene.
Det skal gå som en tilståelse sak og jeg har blitt lovet straffe rabatt .
Har 2 diagnoser, er det noe mulighet for at de kan gjøre at jeg får mindre straff?
Sist endret av Fjellrev; 15. april 2021 kl. 14:09.
Hvorfor har du innrømma alle forholdene?
Sitat av Anonym113971 Vis innlegg
Hvorfor har du innrømma alle forholdene?
Vis hele sitatet...
Det virker jo ganske åpenbart hvis politiet tar deg med 3 kg hasj og 130k i kontanter i baggen din.
Sist endret av meitemark; 8. februar 2022 kl. 18:08.
Et par år på camp norway er vel ikke usannsynlig
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En kompis fikk 1 år for 4kg rundt 2014-2015. Men han var ikke så dum at han innrømmet salg så han ble dømt for oppbevaring.

Du skulle ALDRI ha innrømmet salg. Jeg tipper strafferabatten er mindre enn den økte straffen du får grunnet salgs-biten.
Du må også være forberedt på at de inndrar eiendeler/penger om de mistenker at du har solgt mye.
Aldri vært i nærheten av de grensene der. Men salg av 100 ga i utgangspunktet ikke noe mer enn samfunnsstraff og det var etter jeg ble tatt for besittelse av 50G

Så fort det er snakk om salg så vet jeg de slår hardere ned på. Og bøtene blir større!

Men 3 gang... jeg vil tippe på 3-5 år? Også i avhør så nedjusterer du prisen du selger for, salgsbota ble prisen ganget med mengde.

Aner ikke om det er vanlig i den størrelsen her da
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det var lurt å innrømme når du ble fersket så konkret, for da får du strafferabatt. Denne kan fort dreie seg om et halvt år mindre i din sak, og dreier seg om 1-4 år mindre i større saker.

Du kan forvente et år ca.

Jeg fikk 2 år for 10kg.

Dere som påstår 3-5 år for denne mengden har dere noe belegg og sammenligningsgrunnlag med konkrete saker eller er det vill gjetting?

Diagnoser har ikke noe å si for hvor lang straff du får, men det kan vanligvis gi deg en mulighet til å få sine deler av straffen ved en behandlingsinstitusjon eller med elektronisk fotlenke om diagnosene dine er av en sånn alvorlighetsgrad at du trenger konkret behandling og stod i et behandlingsforløp fra før. Da holder ikke dps men må være av en sånn grad at du faktisk trenger innleggelse på institusjon. Fengselslegene vurderer dette.

Men siden dette er tredje dommen din er jeg ikke sikker på om de gir deg den muligheten, dette er alltids noe du kan ytre i siste innlegget ditt i retten (ønsker soning etter paragraf 12 for å kunne få rusbehandling/psykiatrisk behandling ) eller søke kriminalomsorgen om fotlenke etter å ha sonet halve straffen.
En bekjent av meg fikk 1 år for 1kg grønt, han var godt kjent av politiet fra før.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Vanskelig og si hva utfallet blir, jeg selv fikk samfunnsstraff for oppbevaring av 2,2kg hasj og 30k kontanter.

Tilståelsesrabatt er btw max 15% og må ha hatt en "oppklarende" forklaring.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var lurt å innrømme når du ble fersket så konkret, for da får du strafferabatt. Denne kan fort dreie seg om et halvt år mindre i din sak, og dreier seg om 1-4 år mindre i større saker.

Du kan forvente et år ca.

Jeg fikk 2 år for 10kg.

Dere som påstår 3-5 år for denne mengden har dere noe belegg og sammenligningsgrunnlag med konkrete saker eller er det vill gjetting?

Diagnoser har ikke noe å si for hvor lang straff du får, men det kan vanligvis gi deg en mulighet til å få sine deler av straffen ved en behandlingsinstitusjon eller med elektronisk fotlenke om diagnosene dine er av en sånn alvorlighetsgrad at du trenger konkret behandling og stod i et behandlingsforløp fra før. Da holder ikke dps men må være av en sånn grad at du faktisk trenger innleggelse på institusjon. Fengselslegene vurderer dette.

Men siden dette er tredje dommen din er jeg ikke sikker på om de gir deg den muligheten, dette er alltids noe du kan ytre i siste innlegget ditt i retten (ønsker soning etter paragraf 12 for å kunne få rusbehandling/psykiatrisk behandling ) eller søke kriminalomsorgen om fotlenke etter å ha sonet halve straffen.
Vis hele sitatet...
Problemet er at salg gir mye høyere straff enn rabatten TS får,kontra kun oppbevaring.
Anonym bruker
"Rød Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
En bekjent av meg fikk 1 år for 1kg grønt, han var godt kjent av politiet fra før.
Vis hele sitatet...
1år ubetinget? Eller hvor mye var han faktisk fengsla?
Når er det saken din skal opp? Hvis det er en stund til, så forsøk å få deg en jobb i mellomtiden. Gjør en god jobb og si at du virkelig har fått livet på rett kjør igjen. Er du heldig, så kan du ende opp med en betinget dom med tanke på at du tidligere er ustraffet. Det skal nok litt til med tanke på at du ble tatt med 3 kg, men det siste de vil er jo å få deg ut i kriminaliteten igjen. Jeg mener du kan ha et godt utgangspunkt med tanke på at du tidligere er ustraffet.
Det blir nok ubetinget, men hvor mye du får avhenger veldig av forsvareren din og hvor mye du gjør for å vise dommer at du ikke vil være kriminell lenger.

Jobb er et pluss.
Behandling for rusproblemer er et pluss.
Om du virker oppegående og angrende er det et pluss.
Om du har eget bosted er det et pluss.
Avlegg rene urinprøver hos legen i en stund før du skal i retten, så er det et stort pluss.

Bruker du tiden mellom pågripelsen og rettsaken/rettsmøtet på å få ting på stell er du mye bedre rustet enn om du fjaser rundt, selger stæsj og ruser deg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Fjellrev Vis innlegg
Har 2 diagnoser, er det noe mulighet for at de kan gjøre at jeg får mindre straff?
Vis hele sitatet...
Nei.
Opptil 85 prosent av innsatte i norske fengsler har en psykisk lidelse. forskning.no
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Nei.
Opptil 85 prosent av innsatte i norske fengsler har en psykisk lidelse. forskning.no
Vis hele sitatet...
Han spurte strengt talt ikke om å slippe eller noe, men mer rabatt bare for å pirke
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har også en bekjent som fikk 1 år ubetinget for 1 kg. Dette var for 3-4 år siden.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble tatt med 1stk ritalin for noen år siden og fikk 3000,- i bot + min mor ble kontaktet av politet/barnvernet (under 18).
Så hvis du ble tatt med 3000g hasj og over 100.000+ norske kontakter så tror jeg at kommer i fengsel mister.
ja, det er jo ikke lenger noe tvil om at det blir ubetinget, men spørsmålet blir jo hvor mye
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble tatt med 1stk ritalin for noen år siden og fikk 3000,- i bot + min mor ble kontaktet av politet/barnvernet (under 18).
Så hvis du ble tatt med 3000g hasj og over 100.000+ norske kontakter så tror jeg at kommer i fengsel mister.
Vis hele sitatet...
O'RLY?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble tatt med 1stk ritalin for noen år siden og fikk 3000,- i bot + min mor ble kontaktet av politet/barnvernet (under 18).
Så hvis du ble tatt med 3000g hasj og over 100.000+ norske kontakter så tror jeg at kommer i fengsel mister.
Vis hele sitatet...
Det er vel åpenbart at han får fengselsstraff. Spørsmålet er jo hvor lenge.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
O'RLY?
Vis hele sitatet...
Yes sir. Ble stoppet utenfor en butikk kl. 18:00 - 19:00 på kveldstid. Politiet ransjekket med og hele bilen (vennegjengen). Regner med at hvis jeg får 3K i bot og full pakke for en liten pille, så burde TS få fengselsstraff hvis han blir tatt med 3KG hask og 100K kontakter på ubeventet besøk.
BRAND ∞ STRONG
Sakskompleks fra Oslo og Oppegård i 2010.
Omfang 3,5 Kg
Straff 11-12mnd
ØB
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Yes sir. Ble stoppet utenfor en butikk kl. 18:00 - 19:00 på kveldstid. Politiet ransjekket med og hele bilen (vennegjengen). Regner med at hvis jeg får 3K i bot og full pakke for en liten pille, så burde TS få fengselsstraff hvis han blir tatt med 3KG hask og 100K kontakter på ubeventet besøk.
Vis hele sitatet...
Til info: "O'RLY?" brukes som diss der det åpenbare allerede er påpekt for lenge siden. Selvsagt får han fengsel for dette, det har hele tråden påpekt før deg Einstein
En kompis av meg satt i 18 måneder for kjøp, og salg av 2-3 kilo, men det er en del år siden da så sikkert litt annerledes nå. En annen bekjent ble tatt med en halv kilo pot i bilen han satt 60 dager på hof fengsel (spikra paller) for beslag å kjøring i rus + selvfølgelig en bot for kjøring i rus.
Sist endret av susiserken; 16. april 2021 kl. 01:08.
Ca 1.5 år tipper jeg
Trådstarter
2 0
Risikerer ganske lang straff forstår jeg nå.. er det noe mulighet for at jeg kan få mindre straff om jeg havner på psykiatrisk og blir psykotisk? Fengsel frister overhodet ikke!
Du kan få overføring til institusjon og sone noe av dommen hos de og da har du pc og mye større frihet hvis du kan dokumentere at du har et rusproblem.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Fjellrev Vis innlegg
Risikerer ganske lang straff forstår jeg nå.. er det noe mulighet for at jeg kan få mindre straff om jeg havner på psykiatrisk og blir psykotisk? Fengsel frister overhodet ikke!
Vis hele sitatet...
Nei. Om du er i psykose når du har fått soningsdato må du vurderes av fengseslegen, sykehus og flere uavhengige leger. De legene blir ikke lurt og kan alle triksene i boka for å si d sånn.. Om du vurderes av alle disse til å være i psykose og for syk for fengsel får du en utsettelse av datoen til soninga bare.
Flertallet av innsatte i fengsel har psykiske lidelser og mange psykotiske problemer så du får ikke slippe nei...
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En kamerat satt et halvår for fem kilo. Dommen var noe lengre enn han sonet.