Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 722961
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Fant linken på faq sisste sprøsmål, var ikke så lett.

Skulle vært noen form for sitemap på siden hans.
Vis hele sitatet...
Det står på forsiden
"2013-12-19: Eg har fjerna andre kursreferansar og variablar eg brukar til å rekne ut kursane mine frå framsida. Du kan finne den gamle sida her om du er spesielt interessert."

så sitemap på den lille siden syns jeg er unødvendig
Sist endret av Gt&Hoo; 10. februar 2014 kl. 14:21.
Nå må det vel være ekstra gunstig å kjøpe av sturle ettersom kursen på mtgox ligger utrolig lavt.
Hva har skjedd med BTC?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hva har skjedd med BTC?
Vis hele sitatet...
http://e24.no/boers-og-finans/russla...tcoin/22758913
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hva har skjedd med BTC?
Vis hele sitatet...
http://www.reddit.com/r/bitcoin
Sitat av uaexed Vis innlegg
Vis hele sitatet...
+ at mtgox har stoppet uttak av bitcoins midlertidig.

At "doge-coin" skal ta over for bitcoin er bare latterlig.
Hvem kommer til å ta den mynten der seriøst? Grunnen til at det er blitt hypa er vel fordi det eksisterer utrolig mange, mange miner det og sitter på store summer dogecoin.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
+ at mtgox har stoppet uttak av bitcoins midlertidig.

At "doge-coin" skal ta over for bitcoin er bare latterlig.
Hvem kommer til å ta den mynten der seriøst? Grunnen til at det er blitt hypa er vel fordi det eksisterer utrolig mange, mange miner det og sitter på store summer dogecoin.
Vis hele sitatet...
Nope.

Moolah.ch har faktisk butikker der du kan kjøpe gavekort for dine dogecoin ( bitcoin og litecoin...).

Dogecoin blir benyttet mange plasser. Siden dag 1 har det vært kjøp og salg. Jeg solgte Steam-spill allerede under en uke etter at Doge var lansert.
http://pastebin.com/eWpy3u3m

Noen som kan hjelpe meg og skrive dette på denne måten i stede ?

F.eks

cgminer --scrypt -o stratum+tcp://stratum2.dogehouse.org:943 -u Rabbern.user

osvosv. Men med de specsa i pastebin'et? Kan belønnes med et par doge
Sitat av Rabbern Vis innlegg
http://pastebin.com/eWpy3u3m

Noen som kan hjelpe meg og skrive dette på denne måten i stede ?

F.eks

cgminer --scrypt -o stratum+tcp://stratum2.dogehouse.org:943 -u Rabbern.user

osvosv. Men med de specsa i pastebin'et? Kan belønnes med et par doge
Vis hele sitatet...
skal se på det. har du noen form for mer direkte komunikasjon vi kan bruke? Har det med å komme opp litt småproblemer som blir litt tullete å spamme ned forumet med
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Copy paste fra ->> til en bat fil.
->>
setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100

cgminer --scrypt -o stratum+tcp://stratum2.dogehouse.org:943 --userpass=user:password -I 20 -g 1 -w 256 --thread-concurrency 8192
<<-

D6CtSQEbMXyCVdjT9mu4kfWrvzTvBP8gWd

Kan vær mer effektivt med 2 threads eller mere thread-concurrency, alt etter hvilket skjermkort du har.
Sist endret av Alphanio; 10. februar 2014 kl. 22:49.
cgminer --scrypt -o stratum+tcp://stratum2.dogehouse.org:943 -u username.workername -p password --intensity 20 --gpu-platform 0 --vectors 1 -w 256 --lookup-gap 2 --thread-concurrency 8192 --shaders 1024 --api-port 4028 --gpu-threads 1 --gpu-engine 1200 --gpu-memclock 1300 --gpu-powertune 20 --scan-time 60 --api-allow W:127.0.0.1 --expiry 120 --log 5 --no-pool-disable --gpu-dyninterval 7 --queue 1 --shares 0

Syns det var litt rare settings for memory clock og core clock, hvilket kort har du?
Er et 7850 jeg har, kom i kontakt med en på dogehouse.org sin IRC. Som brukte de settingsene der. Også måtte han gå men skulle komme tilbake, men så fikkk jeg hjelp av to andre på IRCen så nå har jeg 380 khash/s i stede for 300 Skal prøve litt til i morgen for å komme over 400khash/s. 1200 ble for høyt, klarer ikke mer enn 1070. Så kom han som anbefalte meg 1200 på 7850 da, men vi har litt forskjellige kort evt jeg har dårlig chip/ han har god. Så da gikk ikke det.

Så glemte freak, men tusen hjertlig takk til de som kunne hjelpe til her. Skal se om jeg ikke får fikset walleten i morra, for den ble borte/ ødelagt mens vi drev på.
Konge

http://puu.sh/6S93h.jpg
Hva forklarer de nederste barene?

http://puu.sh/6To2K.png
Hvor stort volum som handles regner jeg med, og om det er flest salg (rødt) eller kjøp (grønt).
Noen som har noen tanker om prisen på bitcoins vil stige eller synke iløpet av de neste dagene?
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Noen som har noen tanker om prisen på bitcoins vil stige eller synke iløpet av de neste dagene?
Vis hele sitatet...
Hvis utviklerene løser problemet som tillater det nåværende DoS-angrepet kan jeg si med ganske stor sikkerhet at prisen vil stige. Og det er noe jeg har tro på at skjer, men kan ta mer tid en et par dager
Tror den kommer til å falle litt først (de som har prøvd å cashe ut har blitt "satt på vent", så er nok mange som vil kjøpe seg ut når de først får muligheten) og når prisen så har falt litt, kommer den nok mest sannsynlig til å stige godt igjen etter at prisen har falt så lavt.
Sitat av Wolfram Vis innlegg
Tror den kommer til å falle litt først (de som har prøvd å cashe ut har blitt "satt på vent", så er nok mange som vil kjøpe seg ut når de først får muligheten) og når prisen så har falt litt, kommer den nok mest sannsynlig til å stige godt igjen etter at prisen har falt så lavt.
Vis hele sitatet...
Kan hende du har rett i det, men har ikke folk mulighet til å handle fritt på exchangene? Er vel bare uttak av bitcoins som er satt på vent, og de påvirker ikke prisen så vidt jeg vet.
Sitat av Wolfram Vis innlegg
Tror den kommer til å falle litt først (de som har prøvd å cashe ut har blitt "satt på vent", så er nok mange som vil kjøpe seg ut når de først får muligheten) og når prisen så har falt litt, kommer den nok mest sannsynlig til å stige godt igjen etter at prisen har falt så lavt.
Vis hele sitatet...
Jaha. Alle er eksperter. HVa er begrunnelsen din for at den mest sannsynlig vil stige godt? At den har falt så mye i det siste? LOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Jaha. Alle er eksperter. HVa er begrunnelsen din for at den mest sannsynlig vil stige godt? At den har falt så mye i det siste? LOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Vis hele sitatet...
Fordi mtgox og bitstamp mest sansynelig vil fikse problemene sine.

- -

Men jeg selger alt som jeg har av bitcoins nå, er lite å tjene på dette.

Kjøper du bitcoins for 1000 NOK nå må bitcoin prisen gå opp til hele $1400 for å tjene usle 1000 kroner.

Jeg tror risikoen for at bitcoins dør ut er mye høyere enn at den skal gå tilbake til $1000+

Skal jeg idet hele tatt kjøpe noe så skal det være en coin som koster veldig lite pr.dags dato men som har stort potensiale til å stige like mye i verdi som bitcoins.

Å bruke så mye tid på å følge med på markedet og kjøpe og selge hele tiden tar mye mer tid enn det smaker for lommeboken.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Jaha. Alle er eksperter. HVa er begrunnelsen din for at den mest sannsynlig vil stige godt? At den har falt så mye i det siste? LOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Vis hele sitatet...
Nei du, jeg er ingen ekspert. Men basert på hvordan markedet har reagert tidligere der prisen har falt, har det alltid vært en god del spekulanter som har stått klare for å kjøpe billige bitcoins. Og hvis problemene hos exchangene ordner seg, trenger ikke være mye mer hokus-pokus enn det. Nå har kursen falt godt/mye og da ser jeg for meg at den også vil stige godt/mye.
Sitat av Wolfram Vis innlegg
Nei du, jeg er ingen ekspert. Men basert på hvordan markedet har reagert tidligere der prisen har falt, har det alltid vært en god del spekulanter som har stått klare for å kjøpe billige bitcoins. Og hvis problemene hos exchangene ordner seg, trenger ikke være mye mer hokus-pokus enn det. Nå har kursen falt godt/mye og da ser jeg for meg at den også vil stige godt/mye.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du glemte å skrive "LOOOOOOOOOOOOOOOOOL" på slutten.


Da hadde du virket så mye kulere.

- -

Nei, man trenger ikke akkurat å være rakettforsker for å skjønne at prisen mest sannsynlig vil gå opp.

Også selvfølgelig, sist men ikke minst

LOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Sist endret av MemoryCard; 13. februar 2014 kl. 01:01.
er ikke så farlig om mtgox og bitstamp og noen flere halter withdrawls til problemet er fikset, det gjelder uansett ikke alle exchanges.
kraken.com funker feks superbly ennå. raskt med utak, lave fees osv.

og problemet blir garantert fikset. så dette er bare en liten bump i veien løp å kjøp før vi er tilbake på 1000
Frister å slå til skikkelig nå, nå som prisen er så lav (og sannsynligvis bare vil stige igjen)

Hvis man bestiller fra Bitcoinsnorge, kan jeg da få tilsendt en fysisk bitcoin-lapp med private key på, og bitcoinsa på denne kontoen? Jeg har ikke rukket å skaffe en sikker paper wallet enda.
Sitat av Cityofdreams Vis innlegg
Frister å slå til skikkelig nå, nå som prisen er så lav (og sannsynligvis bare vil stige igjen)

Hvis man bestiller fra Bitcoinsnorge, kan jeg da få tilsendt en fysisk bitcoin-lapp med private key på, og bitcoinsa på denne kontoen? Jeg har ikke rukket å skaffe en sikker paper wallet enda.
Vis hele sitatet...
Hvis du spør Bitcoinsnorge så kan de svare mye bedre på det en oss andre.
MTgox skal vist ha blitt hacket, med mindre han har klart å få passordet sitt stjelt, med tanke på at han er webutvikler og eier en hauv med servere, tviler jeg på at han har dårlig passord.

Tweet som bevis.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Jaha. Alle er eksperter. HVa er begrunnelsen din for at den mest sannsynlig vil stige godt? At den har falt så mye i det siste? LOOOOOOOOOOOOOOOOOL
Vis hele sitatet...
Som sagt før, mtgox og bitstamp kommer nok til å fikse sine problemer. Så at verdien har falt i det siste er jo et godt argument for å hoppe på toget nå
Alikevel, det beste argumentet må være at verden trenger et desentralisert system for penger. Noe bitcoin tilbyr.
Jeg for min del tror ihvertfall bitcoin ikke har sett sin øverste grense enda!
Sitat av zlagther Vis innlegg
med tanke på at han er webutvikler og eier en hauv med servere, tviler jeg på at han har dårlig passord.
Vis hele sitatet...
Du har for stor tro på webutviklere.
http://www.cryptocoinsnews.com/2014/...-crypto-coins/

Bruker selv NXT klienten for Mac, og den er helt super!
Har troen på dette, spesielt etter de omtalene NXT har fått i bitcoin-media, og hvilken planer NXT-utviklerene har fremover!
Noen her som har god erfaring med localbitcoins? har ett par spørsmål angående kjøp/salg av bitcoins for kontanter. Er det noen grense på hvor mange kontanter man kan kjøpe for? viss noen vil selge stor sum for kontanter for å unnslippe skatt osv, gjør kjøperen noe ulovlig uvitende hvorfor selgeren selger mange bitcoins billig? Er det noen kjente triks scammere bruker?
Sitat av fatfro Vis innlegg
Så snart Doges aksepteres flere steder (kan såklart ta litt tid) så vil nok dette ta over. En grunn til dette kan såklart være at man slipper å betale 0.000000000001 (veldig overdrevent såklart), så det er altså lette å bruke. Samt er det også lettere å komme inn i Doge med tanke på at det er Scrypt, som enda ikke er ødelagt av av Asic minere.
Vis hele sitatet...
Tror du/dere virkelig at doge noensinne får en reel verdi? Hele doge-prosjektet er jo en meme av crypto-currency, det gjør jo faktisk narr av hele opplegget.

Har jeg gått glipp av noe?

Jeg er forsåvidt fornøyd pga. det førte til en nedgang i difficulty på litecoins
Sitat av Torepia Vis innlegg
Tror du/dere virkelig at doge noensinne får en reel verdi? Hele doge-prosjektet er jo en meme av crypto-currency, det gjør jo faktisk narr av hele opplegget.

Har jeg gått glipp av noe?

Jeg er forsåvidt fornøyd pga. det førte til en nedgang i difficulty på litecoins
Vis hele sitatet...
Judge for yourself.

Selv om dette bildet er fire dager gammelt sier det noe. Doges er nå nede på femteplass etter halveningen som skjedde, men det sier jo noe. Jeg tror Dogecoins blir det neste store.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Judge for yourself.

Selv om dette bildet er fire dager gammelt sier det noe. Doges er nå nede på femteplass etter halveningen som skjedde, men det sier jo noe. Jeg tror Dogecoins blir det neste store.
Vis hele sitatet...
Men hva er det som gir doge verdi? Hvorfor velger folk å kjøpe dogecoins? Kan du handle med det? Eller er det ren spekulasjon? Hvis siste nevnte, hvorfor investere i en crypto-currency som utad virker useriøs? Such coin!

Jeg håper ihvertfall min teori er rett, og at litecoin vil øke framover! :P
Sitat av Torepia Vis innlegg
Men hva er det som gir doge verdi?
Vis hele sitatet...
Markedet. Tilbud og etterspørsel. Det samme som gir BTC verdi.

Sitat av Torepia Vis innlegg
Kan du handle med det?
Vis hele sitatet...

Ja. Diskontert i kursen er også forventningen om at man i fremtiden kan bruke den til å handle flere steder enn nå. Det samme gjelder selvsagt for de fleste andre kryptovalutaer.

Sitat av fatfro Vis innlegg
Judge for yourself.

Selv om dette bildet er fire dager gammelt sier det noe. Doges er nå nede på femteplass etter halveningen som skjedde, men det sier jo noe. Jeg tror Dogecoins blir det neste store.
Vis hele sitatet...

Og vi har allerede opplevd dager hvor Dogecoin har hatt større handelsvolum enn BTC.
Sist endret av Zabbath; 17. februar 2014 kl. 00:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Zabbath forklarte det bra. Er muligens litt sent å kaste seg inn i å mine Doges med tanke på hvor stort forsprang mange har og hvor lang tid det vil ta å ta igjen de, men å kjøpe seg inn kan være en bra ide. To the moon
Sitat av fatfro Vis innlegg
Zabbath forklarte det bra. Er muligens litt sent å kaste seg inn i å mine Doges med tanke på hvor stort forsprang mange har og hvor lang tid det vil ta å ta igjen de, men å kjøpe seg inn kan være en bra ide. To the moon
Vis hele sitatet...
Litt uenig i det du sier, difficulty på dogecoins mining har gått ned 500-600-ish siden jeg byttet over til å mine ltc igjen, og dogecoins er fortsatt den coinen med mest profit hvis man selger coins dag for dag, personlig miner jeg ltc fordi jeg tror den har størst potensiale for vekst.
Sitat av Torepia Vis innlegg
Litt uenig i det du sier, difficulty på dogecoins mining har gått ned 500-600-ish siden jeg byttet over til å mine ltc igjen, og dogecoins er fortsatt den coinen med mest profit hvis man selger coins dag for dag, personlig miner jeg ltc fordi jeg tror den har størst potensiale for vekst.
Vis hele sitatet...
I teorien har difficultien blitt doblet, men siden multiporter og lignende har sluttet å mine dogecoins (vet ihvertfall at multipool.us sjeldent gjør det) så går det litt opp i opp.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Til dere som miner LTC & Doge, hvor mange coins får dere i døgnet?

Har dere andre også noen tanker hva som ivl skje med BTC nå? Det ble vel ulovlig i Russland om jeg ikke tar feil? MtGox har jo også gått til helvete som selfølglig er et stort minus.. Tror dere BTC kommer til å gå opp igjen?
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Til dere som miner LTC & Doge, hvor mange coins får dere i døgnet?

Har dere andre også noen tanker hva som ivl skje med BTC nå? Det ble vel ulovlig i Russland om jeg ikke tar feil? MtGox har jo også gått til helvete som selfølglig er et stort minus.. Tror dere BTC kommer til å gå opp igjen?
Vis hele sitatet...
jeg mina doge for en måned siden med 2x HD radeon 7850 og fikk ca 2000 doges i døgnet.

Jeg håper bitcoin vil stige tilbake igjen, men jeg er også redd for at andre kryptovalutaer slipper godt frem nå som bitcoin fikk litt "problemer".

Ett spørsmål om kryptovalutaer. Er det noen reele fordeler med de andre kryptovalutaene som gjør at de egner seg bedre enn bitcoin?
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Til dere som miner LTC & Doge, hvor mange coins får dere i døgnet?

Har dere andre også noen tanker hva som ivl skje med BTC nå? Det ble vel ulovlig i Russland om jeg ikke tar feil? MtGox har jo også gått til helvete som selfølglig er et stort minus.. Tror dere BTC kommer til å gå opp igjen?
Vis hele sitatet...
Tja, akkurat nå får jeg 2.5 ltc per dag, med ca 7000 khash/s og difficulty på 2600-ish, difficulty øker til 3200 om ca 8 timer, og da vil jeg få 2,1 ltc per dag. Det endrer seg heletiden

Jeg miner med 10stk 280x kort, samt sporadisk med et r9 290 (når jeg er på jobb osv).

PS: Jeg har 2stk Sapphire 7950 Vapor-X kort jeg gjerne skulle solgt, da jeg har problemer med å få 7950-korta detected på samme rig som 280x korta. Hvis noen fra Trondheims området er interessert, send meg en PM
Okei, er jeg helt på bærtur nå, eller kan du kjøpe BTC på mtgox for 270$, og så selge de på bitstamp for over 600$?

Går igrunn bare ut ifra http://bitcoinwatch.com/
Ingen som får tatt ut coinsa sine fra MtGox, så det kan du nok ikke.
Det er mange som har fått kjøpt billige bitcoins på mtgox. Har tenkt litt selv, men det går opp til 10 dager å få pengene inn på mtgox først. Tror dere bitcoinsa blir sluppet ut? Det kommer til å influere markedet og prisen synker nok mye, viss de får bitcoinsa ut og selger med det samme.
Hvis noen vil ha penga sine ut fra MtGox, eller raskt sette inn på MtGox inne 24h:
https://www.bitcoinbuilder.com/ (fant på reddit)
Hva tenker dere om Bitcoin kursen fremover nå? Ser jo ut som et bra tidspunkt å kjøpe seg inn, lenge siden kursen har vært så lav.
Kursen er jo ganske ustabil for tiden, men tviler på at den kan gå noe særlig mer ned nå.
Sitat av Ueland Vis innlegg
Du har for stor tro på webutviklere.
Vis hele sitatet...
Nå er han ikke en hvilken som helst da, han er også veldig på når det kommer til informasjon rundt passord etc. Så det er ikke det i seg selv at han er webutvikler som gjør at jeg stoler på med han, men at han er webutvikler og server ansvarlig for et stort firma i tillegg til at han driver et firma for server hosting.
Sitat av Dantello Vis innlegg
Hva tenker dere om Bitcoin kursen fremover nå? Ser jo ut som et bra tidspunkt å kjøpe seg inn, lenge siden kursen har vært så lav.
Kursen er jo ganske ustabil for tiden, men tviler på at den kan gå noe særlig mer ned nå.
Vis hele sitatet...
Det som har skjedd før er at den er relativ lav før den skyter i været, så jeg vil si at det vil skyte snart. Bitcoin er en boble, men det sprekker nok ikke enda