Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4991
Heisann godtfolk. Har lest nff i en årrekke nå, og bruker mye tid her.
Jeg er en person med en ESKTREMT stor interesse for rus, ruskultur og rusmiljø.
Jeg har sett vært en "mellom-vekter" eller hakket under tidligere.
Har nå holdt meg nykter i en lang periode. (1 år).
Har en del erfaring innenfor rus..
Veldig mye mdma krystaller, mefedron, cola og fyrings, supplementert av en del benzos.
Ca 3-4 ganger i uka i 7-8 mnd.
Også en del erfaring med psykedelika.. 4-aco-dmt. thai sopp, meksikaner, 2c-b, 2c-c. Ingen interesse for makka eller opiater.
Til dags dato er jeg 100% avholds.

Og det jeg prøver å lære mer om for øyeblikket er skyting.
Jeg har overhodet ingen interesse av å skyte noe som helst, og med all respekt til de som gjør dette, ser jeg på dette som å dra det for langt.

Men jeg er utrolig fascinert av hele miljøet og hva både rusen og miljøet gjør med deg.
Det som gjorde at jeg klarte å slutte var at jeg hadde ett "vanlig liv" hvor jeg var en tilsynelatende normal kar som kun dro på fylla, som krevde at jeg ble streit i ukedagene, og etterhvert helt streit.

Kunne noen med erfaring delt litt om hvordan effektene er i motsetning til f.eks oralt inntak eller sniffing?

Dette gjelder alle erfaringer med skyting, ikke begrenset til amf eller hero.
Så f.eks en som satte skudd med ritalin her inne, hvordan effekt gir det?


Hvorfor begynte du?
Hva er bedre?
Hva er verre?
Hvordan fungerer kroppen og sinnet etter langvarig bruk?
Knekte sosiale antenner?

Takk :>
Sitat av caketown Vis innlegg
Så f.eks en som satte skudd med ritalin her inne, hvordan effekt gir det?
Vis hele sitatet...
Aller først om skyting av piller: Det gjør man ikke med mindre man liker blodpropp!!
Sist endret av Jesse_P; 25. januar 2011 kl. 21:48.
Hehe, har lest en tråd om "ting man ikke gjør" eller noe i den duren, og leste det samme der.

Men det jeg er mer ute etter å vite er hvorfor folk gjør det, hvordan det gjør det, og hvorden de opplever det.
Ritalin gir et kick lignende det du får av amfetamin I.V, men litt svakere som regel.
Rusen varer kortere og kan derfor stikke å få kick gang på gang med kun en 30minutters mellomrom.
Rusen minner på høye doser mye om å røyke crack.
Nedturen er ofte værre en jeg noen gang har fått av methamfetamin og amfetamin.

Ble også sosialt tilbakestående av stoffet på veldig kort tid.
Vet ikke, men jeg har en teori om at talgen og annet binde stoff du også drar opp kan sperre av mange av de minste blodårene rundt omkring i kroppen og hjernen å dermed gjøre at deler av hjernen dør av oksygen mangel.
Sitat av caketown Vis innlegg
Hehe, har lest en tråd om "ting man ikke gjør" eller noe i den duren, og leste det samme der.

Men det jeg er mer ute etter å vite er hvorfor folk gjør det, hvordan det gjør det, og hvorden de opplever det.
Vis hele sitatet...
Opplevelsen av å skyte (hero) er umulig å beskrive, men du har vel sett Trainspotting. Om du har røket eller snortet hero, så ta den rusen, PLUSS den kraftigste rusen du har hatt, toppen, gang den på to, og ikke at den kommer gradvis, men med ETT.

Hvordan kan du ikke lære av tekst, video, eller bilder. Dette må du lære first hand, med mindre du vil sitte igjen med forferdelige sår, amputerte lemmer, eller et amputert liv...
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Vet ikke, men jeg har en teori om at talgen og annet binde stoff du også drar opp kan sperre av mange av de minste blodårene rundt omkring i kroppen og hjernen å dermed gjøre at deler av hjernen dør av oksygen mangel.
Vis hele sitatet...
Dette kan absolutt skje, men i såfall vil du antakelig dø med mindre du får behandling.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dette kan absolutt skje, men i såfall vil du antakelig dø med mindre du får behandling.
Vis hele sitatet...
Snakker veldig små deler av hjernen spredd rundt over hele.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dette kan absolutt skje, men i såfall vil du antakelig dø med mindre du får behandling.
Vis hele sitatet...
Kan ta ja, men tror at sjangsen er liten ettersom det er så små deler som dør ut i forhold til med foreksempel ved ett hjerneslag.

Tror dette også er lettere å bli frisk av ettersom flere bitte små deler høres lettere ut a repare for kroppen en, 1 stor del samlet på et sted.

Snakker bare teori her nå.
Død av nervevev i hjernen som følge av svekket oksygentilførsel er akkurat hva et hjerneslag er, eller infarkt som det også kalles. Det er ingen måte hjernen kan reparere dødt vev på, selv om det bare er én celle som dør. "Teorien" din er på viddene.
Sist endret av exocytose; 30. januar 2011 kl. 00:48.
Takker for alle svar.

Jeg er veldig interessert i å lære mer om effektene av å skyte amfetamin.

En god kamerat av meg har "slitt" med avhengighet av pepper, og han fortalte meg for noen mnd siden at han hadde skutt for første gang..

Han sa også at han hadde skutt en blanding med pepper og blåvalium.
Noen som har erfaring med dette?

Jeg vet godt hvordan "god" pepper fungerer når det snortes, og rusen er forsåvidt grei. (Aldri hatt mer enn 2 dagers "binge").

Hva er forskjellen på rusen? Snorting vs. skyting altså?
Sitat av Afasar Vis innlegg
Død av nervevev i hjernen som følge av svekket oksygentilførsel er akkurat hva et hjerneslag er, eller infarkt som det også kalles. Det er ingen måte hjernen kan reparere dødt vev på, selv om det bare er én celle som dør. "Teorien" din er på viddene.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan det da ha seg da personer kan bli nesten 100% frisk etter et hjerneslag da i noen tilfeller?

Forsto teorien til drperception og jeg syntes da dette hørtes sannsynlig ut.
Andre deler av hjernen tar arbeidsoppgavene til de avdøde delene. IIRC.
Å skyte heroin er en historie for seg selv.
Amfetamin der er det kicket man jager etter. Å sniffe blir aldri det samme igjen. Om man allerede har et avhengihets problem be prepared. Det ble nettopp femti ganger værre.

Intramuskulært ketamin er eneste måte jeg gidd å bruke det på, snorte krystaller er nesten bare tull i mine øyne. Da jeg for min del må bruke latterlig store mengder etterhvert.

Methylone og mephedrone kjente jeg ikke store forskjellen på faktisk IV. Begge kunne lurt meg til å tro at det var genuint MDMA.

Så noens fornuftens ord. Å skyte er en grense, som ihvertfall jeg ser tilbake på, som aldri burde vært brutt.
Jeg er glad jeg krysset barrieren da jeg for tiden var rusfri.
Det er faktisk en av to ting ruslivet mitt jeg angrer bittert på og enda ser på med forakt.

Du gjør deg nemlig plutselig en hel del mer narkis og langt mindre partydoper. En klasse jeg har likt å assosiere meg med. Er nesten en skitten følelse, og jeg gjør det ikke rundt folk som tar det i nesen eller jeg ikke kjenner godt.

Tenker spesiielt på speed her. De andre er trivielle ting da ketamin og metylone ikke er noe jeg hadde orket tatt til dagen.
Man skyter ofte for å få den optamale rusen med en gang, begynte å skyte selv av den grunn att jeg var veldig selvdestruktiv før og ville ha minst mulig med virkeligheta å gjøre.Skumle greier når det er snakk om pulver man har kjøpt fra gata har opplevd å blitt gul i huden med smærter uten att jeg har hepetitt, svimt av gjentatte ganger til dagesvis etter intak av amf, skyter kun ting nå som er forseglet og skal injeseres som feks moffe men nå er jeg morfinist da å det er ikke noe særlig er 27 år og har brukt dop halve livet skal på avrusning 9 mars så håper på å bli bedre(Prøver å trappe ned), minusrusen var som en forelskelse og trygghet for meg men nå føler jeg ingen eufori ingen glede av den men er jeg uten blir jeg skikkelig syk både fysisk å psykisk er jeg helt ødelagt da men var enda værre etter jeg sluttet med amf etter mange år for noen år siden psykisk, nå blander jeg moffe med benzo, alko eller ta store doser for å slippe smærten og angsten.Da jeg var yngre trodde jeg det reddet meg fra alt traumatiske jeg gikk gjennom men har gjort så problemene mine bare kjennes værre ut og hindrer meg i mye den bestemmer over meg enda jeg er veldig viljesterk og har sluttet med både det ene og andre før fra tobakk til piller osv..Lurer på om jeg noen gang kan få ett halvveis normalt liv ønsker å bli fri fra smærter å angst så jeg kan ta meg en blås av og til(Til å med det har jeg ikke nerver til)...Anbefaler alle til å holde seg langt unna slike ødeleggende eller vanedannende rusmidler..
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen her som har en guide på hvordan injisere en trygg førstegangsdose på mdma?
Hvilke nåler? Blandingsforhold osv?
Vil helst gjøre det på en tryggest mulig måte. Så om noen har en enkel step by step, del gjerne!
Lvl 5 Taskenspiller
Sitat av ForNysgjerrig Vis innlegg
Noen her som har en guide på hvordan injisere en trygg førstegangsdose på mdma?
Hvilke nåler? Blandingsforhold osv?
Vil helst gjøre det på en tryggest mulig måte. Så om noen har en enkel step by step, del gjerne!
Vis hele sitatet...
Enkel guide:
1: ikke gjør det
2: Bruk nysgjerrigheten til å google problemstillingen

Det finnes mengder av folk som har prøvd, og de aller fleste er tydelige på at det ikke er verdt det
Det er bare ubehagelig å skyte mdma. Tro meg zhar prøvd
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er så mye enklere å ta en 'drop' med mdma.
Faktisk aldri hørt om noen som kjører det i åra.
Sitat av ForNysgjerrig Vis innlegg
Noen her som har en guide på hvordan injisere en trygg førstegangsdose på mdma?
Hvilke nåler? Blandingsforhold osv?
Vil helst gjøre det på en tryggest mulig måte. Så om noen har en enkel step by step, del gjerne!
Vis hele sitatet...
MDMA Er grusomt å skyte. Bare å skyte 50mg er for mye. Du peaker med en gang og rusen er ubehagelig sterk.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av Dialogisk Vis innlegg
Enkel guide:
1: ikke gjør det
2: Bruk nysgjerrigheten til å google problemstillingen

Det finnes mengder av folk som har prøvd, og de aller fleste er tydelige på at det ikke er verdt det
Vis hele sitatet...
Har du ikke svar på det personen lurer på så legg ifra deg andre kommentarer.

Begynner og bli lei av at folk kommenterer bare piss, jeg tenker enten svar på spørsmålene eller la det være

Sitat av ForNysgjerrig Vis innlegg
Noen her som har en guide på hvordan injisere en trygg førstegangsdose på mdma?
Hvilke nåler? Blandingsforhold osv?
Vil helst gjøre det på en tryggest mulig måte. Så om noen har en enkel step by step, del gjerne!
Vis hele sitatet...
Har ikke noe si hvilke nåler du bruker så lenge de er sterilt og ubrukt.

Vær forsiktig med dosen og ikke ta for mye, har ikke erfaring selv med mdma skyting men heller ta for lite enn for my.

Ha en kompis med deg som kan passe på deg om det går til helvette.

Vask stedet dær du skal skyte og husk og bruke sterilt utsyr.

Vet du ikke ossen du skal skyte så finner du flere tråder på freak der folk gir deg step by step guide.
Sist endret av Drsskkr; 13. mai 2021 kl. 14:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fjelltoppen Vis innlegg
MDMA Er grusomt å skyte. Bare å skyte 50mg er for mye. Du peaker med en gang og rusen er ubehagelig sterk.
Vis hele sitatet...
Helt forferdelig, 100mg tok jeg. Satt bare å ble varm åsså kald, og det fortsatt sånn en god stund. Heldigvis varer det ikke like lenge når du skyter det. Aldri igjen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hmm, okei! Takk for erfaringer og «tips» - blir ingen skyting av mdma her. Den teite Grunnen til at jeg spurte var rett og slett uvitenhet og drodlet vell egt bare litt tanker med sammenligninger med hvordan forskjellen på makka -dropp og -skudd er. Smarte meg Tenkte bare at et skudd MDMA ville være villere enn en dropp, slik som det er med amfetamin��
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes ikke det var så spesielt første gangen jeg skøyt hero, og mdma var bare ubehagelig. Fikk heller ikke noe kick av å skyte amf.

Coke derimot var det sykeste å skyte, ødela nesten livet mitt