Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 850
Hei har røyka cannabis i litt over 10 år. For ca 3 år siden fikk jeg utskrevet benzo tabletter ganske fritt mot angst som jeg vet har blitt trigget av cannabis, ble så ekstremt hekta av røyken at jeg har hatt stor respekt for rusmidler for å ikke hekte meg på annet å få flere problemer.

Har stått på ganske store doser over tid 3 tabletter daglig, sobril 25mg å valium 5mg det har gått i men har selfølgelig ikke tatt dette her daglig da jeg iallefall hadde hekta meg da... Har tatt litt mer en nødvendig 1-10 ganger i mnd kanskje men med god tid mellom hver gang. Har hatt bennzo liggende tilgjengelig 3 år +- å klarer fint å gå uten å ta. Cannabis har jeg ikke klart å latt ligge.. Har hatt ganske alvorlig depresjon her å der siste 10 årene men skyldes nok hovedsakelig cannabis å hardt liv. Har klart å sluttet med cannabis periodevis å fikk plass på avrusning / utredning. Var på avrusning i 2 dager før de sendte meg videre pga slutta hjemme men nå har dem skrevet på både cannabis å benzo avhengighet. Enig i cannabis men ganske uenig i benzo... Benzo lå tilgjengelig da jeg slutta på cannabis..

. Noen som kan hjelpe meg? Hørt at benzo avhengighet å avrusning er helt jævlig men iforhold til å slutte med cannabis så var der rimelig easy så derfor tror jeg at jeg aldri var hekta 🤔 sorry for lang novelle tekst 😅
Om du har vært avhengig av benzo så vet du det, nettopp fordi du kommer til å slite når du går av. Mm du trapper ned da såklart.
Trådstarter
4 1
Det jeg å trodde... Må krangle med psykologen her å få dem til å endre det..
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Noen kan være heldige og gå av lengre benzobruk uten særlige bivirkninger eller abstinenser. Sobril og valium er ikke de sterkeste jævlene så hvis du har klart å holde det til moderat forbruk og ikke tatt det hver dag så kanskje du er heldig og har sluppet billig unna. Det hører med til historien her er at benzoabstinens kan ta flere dager, noen ganger opptil et par uker før det virkelig setter i gang.

Du vil ikke gå gjennom noe sånt, tro meg. Jeg gikk på et par smeller med xanax avhengighet og det skremte meg. Hadde heller gått av heroin stående på henda enn å måtte gå av større doser xanax over tid. De er bæsj, og bør flushes i do hvis du ikke trenger dem. Bæsj sier jeg
Trådstarter
4 1
Takk for svar! antar jeg har sluppet billig unna å ikke hekta meg. Så benzo avhengighet skal vekk fra papirene. Ikke det at jeg har ekstremt behov for dem sett vekk fra visse situasjoner så greit å kunne brukes medisinsk til det å kutte ut all unødvendig bruk
Sist endret av Northenboy; 10. mai 2021 kl. 15:47.