Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 7368
Hei. Jeg har akuratt fått installert nytt bredbånd 300 fra telenor, med den standar hvite routern.
Er fornøyd med nettet så, langt fungerer alt fint på alle enheter utenom på macbook proen, nettet detter ut, og må skru macbooken av og på for å at det skal fungere. Nettet er koblet til men det er ingen signaler.

Kan være online i en time eller to , så holder dette på i halvtimes tid, og så er det fint en periode, også detter det ut.
Er det noe jeg kan gjøre med dette?

Mvh
Her sliter jeg med å skjønne situasjonsbeskrivelsen. Har du ikke signaler kan ikke nettet være koblet til.

Hvor sterke signaler ser du? Er du tilkoblet wifi-nettverket?
Trådstarter
4 0
ja macbooken står som koblet til wifi, med full styrke, det gjør den hele tiden. men, den er fortsatt ikke "på nettet" vis jeg prøver å komme inn på en nettside får jeg bare beskjed om sjekke internett-tilkobling (akuratt som at jeg ikke er koblet til ).
og det er bare på macbooken det skjer, alle andre enheter har wifi tilgang når den detter ut. beklager er litt grønn på området, så er ikke helt sikker på begreper og slikt.
Slett/glem nettverket og legg den til på nytt. Omstart maskinen (hvis du ikke har gjort det siden nytt nett).

Hvis det ennå ikke funker så trykk command + space og skriv terminal. Skriv "ping 1.1.1.1“ i terminal vindu og si fra hva du får tilbake.
Trådstarter
4 0
[quote=

Hvis det ennå ikke funker så trykk command + space og skriv terminal. Skriv "ping 1.1.1.1“ i terminal vindu og si fra hva du får tilbake.[/QUOTE]

fikk dette : command not found
Ok, vi prøver noe annet.

Addressen til VG er 195.88.55.16
Prøv å skriv den inn i addresse feltet i nettleseren din.
Trådstarter
4 0
hei , takk for svar! oppdaterte til macOS big sur, og det fungerer fint nå