Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 723000
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvor fort vil du tjene inn pengene det kostet for maskinen?
Vis hele sitatet...
Umulig å si pga prisendringer og vanskelighetsgradsøkning. Prøv å legge inn info her: http://mining.thegenesisblock.com/
Sitat av Grix Vis innlegg
Umulig å si pga prisendringer og vanskelighetsgradsøkning. Prøv å legge inn info her: http://mining.thegenesisblock.com/
Vis hele sitatet...
Hvilken maskin bruker du? Hvor mye kostet den?
Noen som vet om det er noe å tjene ved å begynne å mine litecoin?
Deler denne linken i tilfelle noen ikke har sett den enda.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hvis man ser på hvordan børsene har flydd opp i 2013 så skal man ikke si at LTC og BTC er bullshit. For hvorfor skal aksjer o.l. stige 30% mens reallønn + boligpriser + inflasjon ikke er i nærheten. Dvs. de har steget <5% kontra børsene som er på >25% opptur.

Jeg vurderer å investere en del i LTC igjennom justcoin. Det er jo ikke store faren sammenlignet med kronene jeg puttet i verdipapir. La oss si man investerte 1000,- i aksjer. Man skal være bra heldig om man klarer 10 eller 15% avkastning. LTC har en oppside som BTC på X antall %, hvis noen så utregning min fra tidligere så har BTC steget 46000% i fra 2011 - 0,84$/BTC til 350$/BTC.

Hvis LTC gikk opp til 10$/LTC vil man fortsatt ha hentet inn en god avanse. 6/4*100=150% avanse. // [COLOR="YellowGreen"]Dette skal man ikke se bort i fra med tanke på at LTC blir innført på mtgox i nærmeste framtid. [/COLOR]

It is all a gamble.
Sist endret av uaexed; 14. november 2013 kl. 02:47.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hvis LTC gikk opp til 10$/LTC vil man fortsatt ha hentet inn en god avanse. 6/4*100=150% avanse. // [COLOR="YellowGreen"]Dette skal man ikke se bort i fra med tanke på at LTC blir innført på mtgox i nærmeste framtid. [/COLOR]

It is all a gamble.
Vis hele sitatet...
Vurderer å investere i LTC her også, men har en dårlig magefølelse. Onde tunger vil jo ha det til at valutaen kommer til å bli et slags 'pump and dump scheme' hvor den forhøyede prisen ved implementering hos MtGox vil føre til at storparten selger seg ut. Samtidig kan man ikke nekte på at LTC kommer i skyggen på storebroren, og man har jo etterhvert fått et kull med kryptovaluta derivater.

Virker som konsensus blant ekspertene nå er at man er sikker på at kryptovalutaer er kommet for å bli, men det er usikkert om BitCoins blir standarden.

It is all a gamble, som du sier
Sist endret av Flexxnes; 14. november 2013 kl. 03:41.
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Vurderer å investere i LTC her også, men har en dårlig magefølelse. Onde tunger vil jo ha det til at valutaen kommer til å bli et slags 'pump and dump scheme' hvor den forhøyede prisen ved implementering hos MtGox vil føre til at storparten selger seg ut. Samtidig kan man ikke nekte på at LTC kommer i skyggen på storebroren, og man har jo etterhvert fått et kull med kryptovaluta derivater.

Virker som konsensus blant ekspertene nå er at man er sikker på at kryptovalutaer er kommet for å bli, men det er usikkert om BitCoins blir standarden.

It is all a gamble, som du sier
Vis hele sitatet...
Slik jeg ser for meg at det vil være i fremtiden med kryptovaluta er at vi vil holde på Bitcoin og Litecoin men bytte dem ut med en annen kryptovaluta når det skjærer seg. Altså at det dukker opp skumle sikkerhetshull eller lignende som gjør det slik at faren for å miste eller at noen missbruker valutaen er stor. (typ hack eller coinmaker...man vet aldri hva som kan dukke opp.)
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvilken maskin bruker du? Hvor mye kostet den?
Vis hele sitatet...
KNCminer Saturn. Ca. 27 000 kr.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Vurderer å investere i LTC her også, men har en dårlig magefølelse. Onde tunger vil jo ha det til at valutaen kommer til å bli et slags 'pump and dump scheme' hvor den forhøyede prisen ved implementering hos MtGox vil føre til at storparten selger seg ut. Samtidig kan man ikke nekte på at LTC kommer i skyggen på storebroren, og man har jo etterhvert fått et kull med kryptovaluta derivater.

Virker som konsensus blant ekspertene nå er at man er sikker på at kryptovalutaer er kommet for å bli, men det er usikkert om BitCoins blir standarden.

It is all a gamble, som du sier
Vis hele sitatet...
Du skal ikke se på pump and dump som noe dumt i denne sammenhengen. Jeg tenker ikke å investere i LTC for å ha en kryptovaluta, men for å tjene noen raske kroner. Der det er høy risiko er det også høy profittmulighet. Hvis man klarer å få LTC fra 4 til 10 dollar per LTC så har man jo tjent 150%. Da kommer det jo ann på hvor mye man har putta inn i "luftslottet".
Sist endret av uaexed; 14. november 2013 kl. 12:12.
Sitat av Grix Vis innlegg
KNCminer Saturn. Ca. 27 000 kr.
Vis hele sitatet...
Wow. Er det realistisk at du tjener inn igjen de pengene med dagens exchange rate?
Dersom jeg kjøper meg 1 BTC på justcoin, hvordan kan jeg overføre den til min lommebok på blockchain?

Glem det over! Fant det ut ved å åpne glugga..
Sitat av Grix Vis innlegg
KNCminer Saturn. Ca. 27 000 kr.
Vis hele sitatet...
Imponerende! Er den på 300GHz?
Hvor mange BTC har du tjent på en viss tid? Eller for å formulere det bedre, hvor lang tid tar det å tjene 1 BTC eller 0.5 BTC ca.?

Kan du forklare kort hva du mente med diffuculty? Blir det vanskeligere å generere BTC ettersom de blir færre igjen?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hvordan kan folk tjene på mining da?
Vis hele sitatet...
Mining gir ikke noen reell avkastning lenger. Det toget har nok gått for lenge siden, men det betyr jo ikke at du ikke kan prøve det. Sjekke denne introen:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=9430.0

Jeg minet i ca en uke med to maskiner, samlet kanskje 50 MHash / sek, for å få ut 0,01 BTC. Det tilsvarer ca 27 kr i dag.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Imponerende! Er den på 300GHz?
Hvor mange BTC har du tjent på en viss tid? Eller for å formulere det bedre, hvor lang tid tar det å tjene 1 BTC eller 0.5 BTC ca.?

Kan du forklare kort hva du mente med diffuculty? Blir det vanskeligere å generere BTC ettersom de blir færre igjen?
Vis hele sitatet...
Den klarer omtrent 280 Ghps. Akkurat nå tjener den omtrent 0.3 btc per dag.

Difficulty er et mål på hvor vanskelig det er å mine. Jo større total mininghastighet på hele bitcoin nettverket, altså jo flere som miner, jo vanskeligere er det. Akkurat nå stiger difficulty'en meget fort.

Sitat av burgernerd Vis innlegg
Wow. Er det realistisk at du tjener inn igjen de pengene med dagens exchange rate?
Vis hele sitatet...
Ser ut til at det skal gå. Har allerede tjent tilbake nesten 70% på under en måned.
Sist endret av Grix; 14. november 2013 kl. 17:43.
Miner noe som heter Protoshares nå. Vet ikke hvorfor eller hva dem brukes til men får en hau med coins :P Azure hadde vist trial så har jo 20 kjerner å hente der om man vil mine med cpu.
Sturle har fått ganske høyt gebyr nå.. Vet noen hvor jeg får best kurs viss jeg skal selge bitcoins?
Sitat av cold Z Vis innlegg
Sturle har fått ganske høyt gebyr nå.. Vet noen hvor jeg får best kurs viss jeg skal selge bitcoins?
Vis hele sitatet...
Justcoin.com høres ganske greit ut. Har ikke brukt den selv, men kjenner noen som gjør det. 0.5% gebyr.
Om du ikke har tenkt å ta ut pengene, men kjøpe mer btc etterhvert anbefaler jeg btc-e.com
Noen som vet hvor billig det er mulig å få en bitcoin miner som det er mulig å få fortjeneste på iløpet av et år?
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Noen som vet hvor billig det er mulig å få en bitcoin miner som det er mulig å få fortjeneste på iløpet av et år?
Vis hele sitatet...
Tror du er for sent ute til å tjene noe spesielt med penger på mining
Sitat av trygve Vis innlegg
Tror du er for sent ute til å tjene noe spesielt med penger på mining
Vis hele sitatet...
Okei...

Det stikker litt i magen å tenke på at kursen til bitcoins var på 1$ når denne tråden var laget og nå er den oppe i 400$.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Okei...

Det stikker litt i magen å tenke på at kursen til bitcoins var på 1$ når denne tråden var laget og nå er den oppe i 400$.
Vis hele sitatet...
Det må vel ha vært årtusenet`s investering. Men det finnes da flere ting a investere i, ellers så er det vel fortsatt penger å hente ut ved å investere smart i bitcoin. Men du bør muligens ha litt peiling på enten bitcoin eller teknisk analyse for å ikke havne der som "gambler".
Jeg hadde ingen av delene, fortsatt tjente jeg store penger.
Tror dere Litecoin'en vil stige i pris nesten som Bitcoinen, og at det er verdt å investere i nå?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av thecaz Vis innlegg
Tror dere Litecoin'en vil stige i pris nesten som Bitcoinen, og at det er verdt å investere i nå?
Vis hele sitatet...
Når bitcoin stiger så er det altid noen som tenker "Faen, jeg mistet bitcoin-toget, men hvis jeg kjøper masse litecoin blir jeg rik allikevel!"

Jeg tror ikke litecoin noen gang vil konkurrere med bitcoin, men det er mulig du kan tjene litt penger på pump and dump med litecoin før den avgår en stille død til fordel for nye altcoins. Kjøp deg noen bitcoin, sitt på dem noen år og se hva som skjer.
ca 500 USD nå...
Nærmer seg 600USD nå... Det stiger jo bare har ventet på en nedgang litt for lenge nå.

edit: så litt feil :P ikke 600usd enda, men det stiger og stiger for hver dag.
Sist endret av GreenRay; 18. november 2013 kl. 11:36.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Når bitcoin stiger så er det altid noen som tenker "Faen, jeg mistet bitcoin-toget, men hvis jeg kjøper masse litecoin blir jeg rik allikevel!"

Jeg tror ikke litecoin noen gang vil konkurrere med bitcoin, men det er mulig du kan tjene litt penger på pump and dump med litecoin før den avgår en stille død til fordel for nye altcoins. Kjøp deg noen bitcoin, sitt på dem noen år og se hva som skjer.
Vis hele sitatet...
Er i en god pump nå iallefall. WarZ investerte rundt 300.000 i litecoins for en stund siden. Lurer på om han har solgt dem eller om han gjør det i dag
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Nærmer seg 600USD nå... Det stiger jo bare har ventet på en nedgang litt for lenge nå.

edit: så litt feil :P ikke 600usd enda, men det stiger og stiger for hver dag.
Vis hele sitatet...
Hehe jeg også, "skal vente til imorgen, da har det sikkert gått litt ned"
Siden da har det steget med 400 dollar. Bittert!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Ajesto Vis innlegg
Hehe jeg også, "skal vente til imorgen, da har det sikkert gått litt ned"
Siden da har det steget med 400 dollar. Bittert!
Vis hele sitatet...
Personlig tror jeg vi skal minimum mellom 1000-1500 $ før hovedkorreksjonen kommer, hvis den kommer. Sett i lys av bitcoin-historikken har ikke den mangedoblingen av verdi som fant sted i 32 $ og 266 $ boblene funnet sted enda, det uforutsigbare elementet er selvfølgelig at det er kineserne som ligger i front nå.

Dog bare spekulasjoner.
Anbefaler dere å lese tråden jeg laget i sted : http://freak.no/forum/showthread.php?t=261087

Et eksperiment som nå ligger over Litecoins i verdi på veldig kort tid.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Når bitcoin stiger så er det altid noen som tenker "Faen, jeg mistet bitcoin-toget, men hvis jeg kjøper masse litecoin blir jeg rik allikevel!"

Jeg tror ikke litecoin noen gang vil konkurrere med bitcoin, men det er mulig du kan tjene litt penger på pump and dump med litecoin før den avgår en stille død til fordel for nye altcoins. Kjøp deg noen bitcoin, sitt på dem noen år og se hva som skjer.
Vis hele sitatet...
For noe tull, LTC kommer ikke til å dø en stille død. Av alle alt.coins som finnes så er LTC den eneste sikre. Mtp volum så kan ikke LTC måle seg med BTC, men at kun pump & dump holder den i live og til slutt en stille bortgang er pur pisspreik.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
For noe tull, LTC kommer ikke til å dø en stille død. Av alle alt.coins som finnes så er LTC den eneste sikre. Mtp volum så kan ikke LTC måle seg med BTC, men at kun pump & dump holder den i live og til slutt en stille bortgang er pur pisspreik.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke satt meg inn i LTC, så jeg har ikke peiling, men hvorfor skal LTC bli populært ? Nå som bitcoins er blitt så allmenkjent ser jeg ikke hvorfor f.eks. nettsider skal begynne å ta imot betaling med LTC når vi allerede har BTC.
Sist endret av pkk1990; 18. november 2013 kl. 13:23.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
For noe tull, LTC kommer ikke til å dø en stille død. Av alle alt.coins som finnes så er LTC den eneste sikre. Mtp volum så kan ikke LTC måle seg med BTC, men at kun pump & dump holder den i live og til slutt en stille bortgang er pur pisspreik.
Vis hele sitatet...
Merk at jeg skrev "tror", men det er tydelig at du "vet".

For min del synes jeg LTC i hovedsak er en blåkopi av BTC, hvorfor skal den gjøre suksess hvis den ikke tilbyr noe særlig nytt? Dette med sølv til BTC's gull er bare et slogan som ikke er overførbart i virkeligheten. LTC var enkelt og greit den første alt'en som etablerte seg men jeg tror som sagt den ikke vil overleve, jeg kan ikke se at infrastrukturen er på plass eller vil komme på plass for LTc's suksess. Har mer tro på feks. CGB som nærmest er et rent spareobjekt med renter, og nå kommer etterhvert tredje generasjon alts. I dag skal jeg feks. titte litt nøyere på Emunie.
Sist endret av Apraksin; 18. november 2013 kl. 13:34.
Hvorfor skal nettsider ta betalt med MasterCard når vi allerede har visa?
Dere må nesten lese og lære litt om LTC, det er ikke ren kopi.
https://en.bitcoin.it/wiki/Litecoin

I forhold til andre alt.coins så har LTC vært her en stund, den nettopp blitt veldig kjent og kommer uansett til å vokse fra de andre alt.coins. De fleste alt.coins er nesten kopi av anten BTC eller LTC, men disse to er litt forskjellige.
Sitat av Dasset Vis innlegg
Hvorfor skal nettsider ta betalt med MasterCard når vi allerede har visa?
Vis hele sitatet...
Fordi når man bruker mastercard bruker man penger man ikke eier.
Kan ikke sammenligne det med BTC/LTC.

Det at man f.eks. kan betale med paypal er jo fordi paypal er blitt stort, men klarer ikke se hvorfor LTC skal bli stort.
1 BTC er verd over $600 nå. Skulle investert når kursen lå på $105 eller hva det var
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Har nå gått glipp av 71000% avkastning. (Siden trådstart....)

Kollektivt selvmord?

Nytt fra hw.no:
http://www.hardware.no/artikler/verd...-tar-av/154175
Sitat av uaexed Vis innlegg
Har nå gått glipp av 71000% avkastning. (Siden trådstart....)

Kollektivt selvmord?
Vis hele sitatet...
Feel your pain!

Hadde vel rundt 2500 BTC i 2009-2010 etter det hukommelsen min tillater meg å huske. *Gunshot*
Sitat av svaart Vis innlegg
Feel your pain!

Hadde vel rundt 2500 BTC i 2009-2010 etter det hukommelsen min tillater meg å huske. *Gunshot*
Vis hele sitatet...
HADDE? Føler med deg. Tok aldri steget og kastet meg på bølgen jeg. Har fulgt med litt det siste året, og vurderte å kjøpe ved forrige nedgang, men nei.. Så nå sitter jeg å venter på en ny nedgang.
Hvordan er det å selge seg ut? Noen sier at det caps på 100$ uttak for at man ikke skal lage for store svinginger i markedet, er det sant?

Gitt at man ikke selger direkte til kjøper, men går via en exchange.
Solgte når kursen steg til det dobbelte, en fin slump for en fattig, fattig student.

Vurderer å kjøpe nå igjen, eller veksle inn noe av Altcoinene jeg sitter med.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
HADDE? Føler med deg. Tok aldri steget og kastet meg på bølgen jeg. Har fulgt med litt det siste året, og vurderte å kjøpe ved forrige nedgang, men nei.. Så nå sitter jeg å venter på en ny nedgang.
Vis hele sitatet...
Sikker på at det kommer til å skje? Bitcoins har fått sykt mye PR i det siste og det tar så sinnsykt av. Vurderer om jeg skal investere i et par coins nå eller om jeg skal vente på at det stuper ned igjen. Men har en følelse på at det bare kommer til å gå oppover nå. Kjipt å sitte på gjerdet og vente, mens man ser at man går glipp av mye penger. Ser det er flere her på forumet som har kunne vært millionærer nå :P
Sist endret av Darko; 18. november 2013 kl. 16:23.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Er klar for nedgang. Konto mekket hos JC og penger overført.

Man er kanskje sen, men vi har fortsatt LTC. Det er noen xxx prosenter å hente der.


Sitat av Darko Vis innlegg
Nå skal staten ha sin del av kaken.

http://www.hegnar.no/juss/article748342.ece
Vis hele sitatet...
Da kommer jo spørsmålet om man skal vente til domstolene har noe konkret før man fører det noen plasser.
Sist endret av uaexed; 18. november 2013 kl. 16:26.
Sitat av Darko Vis innlegg
Sikker på at det kommer til å skje? Bitcoins har fått sykt mye PR i det siste og det tar så sinnsykt av. Vurderer om jeg skal investere i et par coins nå eller om jeg skal vente på at det stuper ned igjen. Men har en følelse på at det bare kommer til å gå oppover nå. Kjipt å sitte på gjerdet og vente, mens man ser at man går glipp av mye penger. Ser det er flere her på forumet som har kunne vært millionærer nå :P
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det som er problemet mitt :P Har "sittet på gjerdet" og vippet litt for lenge nå.

Kan hende jeg invisterer noen kroner nå, veldig snart. Som du sier, så stiger det fryktelig mye for tiden. Er jo litt å hente på det.

Vurderer å teste LTC NÅ, siden det er i oppstartsfasen enda. Har troen på at verdien kommer til å stige, hvertfall litt til
Sitat av Darko Vis innlegg
Nå skal staten ha sin del av kaken.

http://www.hegnar.no/juss/article748342.ece
Vis hele sitatet...
Haha, de skal få litt å jobbe med!
Warz's Avatar
Trådstarter
Intervju med eieren av et nytt marked for leiemord:
http://www.forbes.com/sites/andygree...with-bitcoins/

Kan jo bli spennende å se om dette vil fungere, men den første som dreper noen må jo ta rimelig stor risiko (siden man ikke får pengene før etterpå)... så det vil vel trolig aldri komme i gang. Dersom han faktisk klarer å etablere reputation slik som DPR hadde vil dette kanskje være en fin måte å bli kvitt en del onde politikere i fremtiden. Men på en annen side er det fare for misbruk, så jeg har litt blandede følelser... det er nok veldig dårlig PR for bitcoin hvis dette skulle slå ann i hvertfall...
Sist endret av Warz; 18. november 2013 kl. 17:18.
Sykt.

Vel dårlig pr for bitcoin, er mulig det men man kan jo like lett/lettere gjøre dette med dollar/norske kroner. [sedler]
Bitcoins har eksplodert de siste dagene! Tror dere det er dumt å investere nå? Er det noen konkrete ting som påvirker bitcoins i dette sekund?