Sitat av
RapTouR
Er jo som oftest paranoia dette er i de fleste tilfeller, hvordan trekker du frem dette er en Andriod mobil? Kan like godt være Apple som ditt forslg ikke er mulig. Det er også tvilende noen får laget en app for dette også.
Den ville slukt strøm på tl for det første, spørs da med direktelyd sim enda verre. Man ville sett også dette om sensorer i mobil brukes.
Husk dette er ikke james bond-film der alt er enkelt og vipps så hr man full kontroll over andres mobil.
Du har over hodet ingen anelse hva du snakker om, så jeg ville latt være vist jeg var deg! Jeg claimer ikke å være en hacker, men å ta over en telefon på denne måten har jeg selv gjort flere enn en gang. Noen måter mer avansert enn andre, men faktisk så kan det være så lett at "vips" så er det gjort. Vel det kan være veldig lettvint om man har fysisk tilgang til telefonen ihvertfall, noe vi vet eksen her har hatt. Med visse "parental control" apper så kan en unge gjøre det. Skal det gjøres uten fysisk tilgang så må mer avanserte greier til som feks phishing, men langt ifra umulig.
En slik app trenger ikke bruke mye strøm i det hele tatt, det er ikke sånn at mic/cam tar opp/streamer hele tiden. Eller at screen share står på med mindre du velger at det skal stå på. Noe mer strømbruk er å forvente, men langt ifra sånn at det trenger å vekke misstanke. Tipper samtalen blir spilt inn for så sende den over nett etterpå, slik var ihvertfall sånn jeg gjorde det.
En ting har du rett i – jeg baserer meg på Android, siden det er det jeg har erfaring med. Men jeg nevner Apple Store og antar at det er stort sett det samme med Apple. Usikker på hvordan det er med flashing av Apple devicer nå til dags, men still, de er ikke immune mot malware!
Å hva vet vel du om hva som er paranoia og ikke egentlig? Du kan jo ikke fatte at dette er mulig engang, så en uttalelse fra deg er verdt nada! Åjada, sikkert mange ganger det faktisk bare er paranoia, men hva med de gangene det ikke er det? Skal vi bare gå utifra vær gang noen spør om råd om noe som er fult mulig, at det bare er paranoia? Du er naiv!
Sist endret av Alge; 23. februar 2025 kl. 05:14.