Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3011
En kompis av meg har blir obervåket av eks på telefonen. Hun hører da telefonsamtalene han har og sender sms til han rett etter samtalene han har hatt så man vet hun har hørt samtalen. Hva kan man gjøre for og være sikker på og få bort dette og hva har hun mest sannsynlig gjort?
Fabrikkinnstillinger og ny kode. Vurder nytt SIM. Det eneste sikre er en helt ny telefon.,
Her høres det ut som det er litt god gammel paranoia ute å går Til å starte med så får du ikke overvåket telefonen til noen i dag sånn uten videre. Skal du avlytte en telefon i dag må du enten ha fysisk tilgang til den i form av fysiske modifikasjoner eller installasjon av software med unntak av politiet eller lignende. Formater telefonen, så er du good. Er dama skikkelig sprø og motivert nok kan hun ha montert skjulte mikrofoner i leiligheten hans, men det tviler jeg personlig på. Det hører til sjeldenheten noen legger inn så mye innsats.
Di slo nylig opp, så har hatt tilgang telefonen ja. Og nei, er ikke paranoia når over flere dager sendes melding etter telefonsamtaler om konkrete ting fra samtalen og hva som skal gjøres med det. Da får han vek prøve fabrikkinnstiling og nytt sim��
Er så jævelig lei folk som sier det er kun paranoia osv... Faen vet folk her om det? Å installere malware er helt mulig og ganske lett. Og her for litt siden så var det i lokalavisa en eks som ble dømt for å avlytte ett hus med mikrofoner. De var plassert inni madrassen til den stakkars eksen. Folk er syke og ingen her kan vite om det er paranoia eller legite ting som skjer.

Hva ett nytt simkort skal være nyttig for forstår ikke jeg, men en factory reset burde gjøre susen. Vel det er mulig å flashe en telefon med firmware med rootkits. I det tilfellet så hjelper ikke en factory reset, men dette krever mye mer kunnskap og innsats enn å installere malware. Vist ikke eksen er veldig data kyndig eller har fått hjelp, er dette lite sansynlig. Om telefonen ikke er veldig gammel så får man somregel opp en warning om at "boot loader" er unlocked når man skrur telefonen av og på. En ulåst bootloader er noe som er nødvendig for å flashe telefonen.

Det andre scenariet (som jeg vet om) der en factory reset ikke vil hjelpe er vist det er en app fra play store eller apple store som brukes som malware. Det er ikke usannsynlig heller for det er en haug med sånne type apps som selges som "parental control" som basically er malware. Gjør man da en backup gjenoppretting med apper og alt så installerer man fort vekk den uønskede appen igjen rett fra playstore.

Så det jeg ville gjort om ikke telefonen er spesielt gammel er som følgende:
1. Slå telefonen av og på for å se om du får en warning om bootloader
2. Gjør en factory reset
3. IKKE gjenopprette apper fra backup
4. Installer antivirus som Avast eller Bitdefender
5. Vurder om avlyttingen skjer utenom telefonen. Som en skjult mic

Får man melding om at bootloader er ulåst når man skrur telefonen av og på, uten at dette er noe man har surret med selv, så flash telefonen på nytt!
Sist endret av Alge; 23. februar 2025 kl. 01:34.
Sitat av Alge Vis innlegg
Er så jævelig lei folk som sier det er kun paranoia osv... Faen vet folk her om det? Å installere malware er helt mulig og ganske lett. Og her for litt siden så var det i lokalavisa en eks som ble dømt for å avlytte ett hus med mikrofoner. De var plassert inni madrassen til den stakkars eksen. Folk er syke og ingen her kan vite om det er paranoia eller legite ting som skjer.

Hva ett nytt simkort skal være nyttig for forstår ikke jeg, men en factory reset burde gjøre susen. Vel det er mulig å flashe en telefon med firmware med rootkits. I det tilfellet så hjelper ikke en factory reset, men dette krever mye mer kunnskap og innsats enn å installere malware. Vist ikke eksen er veldig data kyndig eller har fått hjelp, er dette lite sansynlig. Om telefonen ikke er veldig gammel så får man somregel opp en warning om at "boot loader" er unlocked når man skrur telefonen av og på. En ulåst bootloader er noe som er nødvendig for å flashe telefonen.

Det andre scenariet (som jeg vet om) der en factory reset ikke vil hjelpe er vist det er en app fra play store eller apple store som brukes som malware. Det er ikke usannsynlig heller for det er en haug med sånne type apps som selges som "parental control" som basically er malware. Gjør man da en backup gjenoppretting med apper og alt så installerer man fort vekk den uønskede appen igjen rett fra playstore.

2. Gjør en factory reset

Får man melding om at bootloader er ulåst når man skrur telefonen av og på, uten at dette er noe man har surret med selv, så flash telefonen på nytt!
Vis hele sitatet...

Er jo som oftest paranoia dette er i de fleste tilfeller, hvordan trekker du frem dette er en Andriod mobil? Kan like godt være Apple som ditt forslg ikke er mulig. Det er også tvilende noen får laget en app for dette også.

Den ville slukt strøm på tl for det første, spørs da med direktelyd sim enda verre. Man ville sett også dette om sensorer i mobil brukes.

Husk dette er ikke james bond-film der alt er enkelt og vipps så hr man full kontroll over andres mobil.
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Er jo som oftest paranoia dette er i de fleste tilfeller, hvordan trekker du frem dette er en Andriod mobil? Kan like godt være Apple som ditt forslg ikke er mulig. Det er også tvilende noen får laget en app for dette også.

Den ville slukt strøm på tl for det første, spørs da med direktelyd sim enda verre. Man ville sett også dette om sensorer i mobil brukes.

Husk dette er ikke james bond-film der alt er enkelt og vipps så hr man full kontroll over andres mobil.
Vis hele sitatet...
Du har over hodet ingen anelse hva du snakker om, så jeg ville latt være vist jeg var deg! Jeg claimer ikke å være en hacker, men å ta over en telefon på denne måten har jeg selv gjort flere enn en gang. Noen måter mer avansert enn andre, men faktisk så kan det være så lett at "vips" så er det gjort. Vel det kan være veldig lettvint om man har fysisk tilgang til telefonen ihvertfall, noe vi vet eksen her har hatt. Med visse "parental control" apper så kan en unge gjøre det. Skal det gjøres uten fysisk tilgang så må mer avanserte greier til som feks phishing, men langt ifra umulig.

En slik app trenger ikke bruke mye strøm i det hele tatt, det er ikke sånn at mic/cam tar opp/streamer hele tiden. Eller at screen share står på med mindre du velger at det skal stå på. Noe mer strømbruk er å forvente, men langt ifra sånn at det trenger å vekke misstanke. Tipper samtalen blir spilt inn for så sende den over nett etterpå, slik var ihvertfall sånn jeg gjorde det.

En ting har du rett i – jeg baserer meg på Android, siden det er det jeg har erfaring med. Men jeg nevner Apple Store og antar at det er stort sett det samme med Apple. Usikker på hvordan det er med flashing av Apple devicer nå til dags, men still, de er ikke immune mot malware!

Å hva vet vel du om hva som er paranoia og ikke egentlig? Du kan jo ikke fatte at dette er mulig engang, så en uttalelse fra deg er verdt nada! Åjada, sikkert mange ganger det faktisk bare er paranoia, men hva med de gangene det ikke er det? Skal vi bare gå utifra vær gang noen spør om råd om noe som er fult mulig, at det bare er paranoia? Du er naiv!
Sist endret av Alge; 23. februar 2025 kl. 05:14.

2. Gjør en factory reset

Vis hele sitatet...
Det skal du få være så jævlig lei av du bare vil Alge, men om du veier antall folk opp som tror dem blir avlyttet mot de som faktisk blir det så er ikke antagalsen så langt på på jordet som du skal ha det til.

Med det sagt så er jeg veldig spent på hvordan du ''ganske lett'' installerer overvåknings firmware på en telefon i 2025.
Pek gjerne på noen konkrete sikkerhetshull hos mobil leverandørene ikke har tenkt på alt og noe den vanlige damen i gata kan utnytte seg av. Det er tross alt ganske lett.

Legger ved en link til Spygadgets hvor de hevder det motsatte.

Jeg er ingen ekspert på datasikkerhet selv, men i min levetid har jeg aldri opplevd å møte noen som har hatt telefonen sin hacket siden den gang vi overførte data med bluetooth. Med det sagt, så er jeg helt klar over at det er mulig, det skrev jeg også i den første posten min, men at malware fulgte med basic bitch 2025 kittet har jeg veldig liten tro på. Hadde det vært så enkelt og vanlig som du skal ha det til så hadde alle gjort det.

God morgen til deg også
Du har over hodet ingen anelse hva du snakker om, så jeg ville latt være vist jeg var deg! Jeg claimer ikke å være en hacker, men å ta over en telefon på denne måten har jeg selv gjort flere enn en gang. Noen måter mer avansert enn andre, men faktisk så kan det være så lett at "vips" så er det gjort. Vel det kan være veldig lettvint om man har fysisk tilgang til telefonen ihvertfall, noe vi vet eksen her har hatt. Med visse "parental control" apper så kan en unge gjøre det. Skal det gjøres uten fysisk tilgang så må mer avanserte greier til som feks phishing, men langt ifra umulig.

En slik app trenger ikke bruke mye strøm i det hele tatt, det er ikke sånn at mic/cam tar opp/streamer hele tiden. Eller at screen share står på med mindre du velger at det skal stå på. Noe mer strømbruk er å forvente, men langt ifra sånn at det trenger å vekke misstanke. Tipper samtalen blir spilt inn for så sende den over nett etterpå, slik var ihvertfall sånn jeg gjorde det.

En ting har du rett i – jeg baserer meg på Android, siden det er det jeg har erfaring med. Men jeg nevner Apple Store og antar at det er stort sett det samme med Apple. Usikker på hvordan det er med flashing av Apple devicer nå til dags, men still, de er ikke immune mot malware!

Å hva vet vel du om hva som er paranoia og ikke egentlig? Du kan jo ikke fatte at dette er mulig engang, så en uttalelse fra deg er verdt nada! Åjada, sikkert mange ganger det faktisk bare er paranoia, men hva med de gangene det ikke er det? Skal vi bare gå utifra vær gang noen spør om råd om noe som er fult mulig, at det bare er paranoia? Du er naiv!
Vis hele sitatet...
Neivel, nå antar du mine kunnskaper også. Er noe mer du vil fortelle med samme, som vet alt. Dette er ikke som film som sagt og skal ha kunnskap. Dette er noe færreste gjør, sier ikke dette er umulig. Skal du få till dette som du gjør må man installe app, lykke til å få den godkjent fra Appstore ogsp, dvs lettere på andriod der man kan installe tredjeparts app selv. Men skal tlf gjøre som du sier må du også Roote androiden, dette gjør de færreste dødelige iallfall. Ellers får du ikke tilgang til system.

Du skal være bra «syk» om du bruker mye tid og penger å lage en app forbå overvåke. De som selges på svartemarkedet er ikke gratis. Bare å legge vekk tanken på dette her har skjedd først som sist
Sitat av babayaga93 Vis innlegg
Det skal du få være så jævlig lei av du bare vil Alge, men om du veier antall folk opp som tror dem blir avlyttet mot de som faktisk blir det så er ikke antagalsen så langt på på jordet som du skal ha det til.

Med det sagt så er jeg veldig spent på hvordan du ''ganske lett'' installerer overvåknings firmware på en telefon i 2025.
Pek gjerne på noen konkrete sikkerhetshull hos mobil leverandørene ikke har tenkt på alt og noe den vanlige damen i gata kan utnytte seg av. Det er tross alt ganske lett.

Legger ved en link til Spygadgets hvor de hevder det motsatte.

Jeg er ingen ekspert på datasikkerhet selv, men i min levetid har jeg aldri opplevd å møte noen som har hatt telefonen sin hacket siden den gang vi overførte data med bluetooth. Med det sagt, så er jeg helt klar over at det er mulig, det skrev jeg også i den første posten min, men at malware fulgte med basic bitch 2025 kittet har jeg veldig liten tro på. Hadde det vært så enkelt og vanlig som du skal ha det til så hadde alle gjort det.

God morgen til deg også
Vis hele sitatet...
Hva vet du om data ferdighetene til denne eksen a? Å hva har kjønn med datakunnskaper å gjøre? Det er akuratt det som irriterer meg! Du bare antar ting! Akuratt som du kan vise meg noen statistikk over hvor mange som blir avlyttet og hvem som er paranoid... Å so what om over halvparten bare er paranoid? Vist noe er en reell fare så gå nå utifra at det kan stemme da!

Eksempel på malware som kan gjøre dette? Vel, hva med noe så åpenbart og kjent som "Meterpreter". Akuratt hvilke funksjoner akuratt meterpreter har den dag i dag er jeg ikke kjent med, men tipper det er som før, full kontroll. Jeg vet det kan være problematisk å få den inn på Android 15, men det sies at folk har fått det til også. Men jeg har lekt med meterpreter og andre lignende "verktøy" til formålet med å ta full kontroll over en telefon, det er nå ihvertfall helt sikkert.

Neivel, nå antar du mine kunnskaper også. Er noe mer du vil fortelle med samme, som vet alt. Dette er ikke som film som sagt og skal ha kunnskap. Dette er noe færreste gjør, sier ikke dette er umulig. Skal du få till dette som du gjør må man installe app, lykke til å få den godkjent fra Appstore ogsp, dvs lettere på andriod der man kan installe tredjeparts app selv. Men skal tlf gjøre som du sier må du også Roote androiden, dette gjør de færreste dødelige iallfall. Ellers får du ikke tilgang til system.

Du skal være bra «syk» om du bruker mye tid og penger å lage en app forbå overvåke. De som selges på svartemarkedet er ikke gratis. Bare å legge vekk tanken på dette her har skjedd først som sist
Vis hele sitatet...
Jeg antar ikke dine kunnskaper, jeg tar utgangspunkt i det du skriver. Å telefonene jeg gjorde dette på for noen få år siden hadde ingen behov for root... Utenom det er det nesten umulig å tyde inlegget ditt

God natt btw! Eller god morgen, avhengig av hvordan du ser det
Sist endret av Alge; 23. februar 2025 kl. 07:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva vet du om data ferdighetene til denne eksen a? Å hva har kjønn med datakunnskaper å gjøre? Det er akuratt det som irriterer meg! Du bare antar ting! Akuratt som du kan vise meg noen statistikk over hvor mange som blir avlyttet og hvem som er paranoid... Å so what om over halvparten bare er paranoid? Vist noe er en reell fare så gå nå utifra at det kan stemme da!

Eksempel på malware som kan gjøre dette? Vel, hva med noe så åpenbart og kjent som "Meterpreter". Akuratt hvilke funksjoner akuratt meterpreter har den dag i dag er jeg ikke kjent med, men tipper det er som før, full kontroll. Jeg vet det kan være problematisk å få den inn på Android 15, men det sies at folk har fått det til også. Men jeg har lekt med meterpreter og andre lignende "verktøy" til formålet med å ta full kontroll over en telefon, det er nå ihvertfall helt sikkert.

Jeg antar ikke dine kunnskaper, jeg tar utgangspunkt i det du skriver. Å telefonene jeg gjorde dette på for noen få år siden hadde ingen behov for root... Utenom det er det nesten umulig å tyde inlegget ditt
Vis hele sitatet...
Du skjønner vel det skal litt å lage en app for dette formålet ikke er enkelt, så få den godkjent. Andriod er det enklere ved kun å installe appen. Apple må du jailbrake for dette formål. Sier ikke dette er umulig heller. Du må huske på dette må skjules godt, det som skiller en god hacker og ikke, der de ikke etterlater seg noen spor. Ellers lett å oppdaget for eier av mobilen

Sansynlighten en ex som er «gal» bestitter denne kunnskap og er i slik situasjon er liten. Da har man heller større sjans å vinne 7 rette i lotto.
Du skjønner vel det skal litt å lage en app for dette formålet ikke er enkelt, så få den godkjent. Andriod er det enklere ved kun å installe appen. Apple må du jailbrake for dette formål. Sier ikke dette er umulig heller. Du må huske på dette må skjules godt, det som skiller en god hacker og ikke, der de ikke etterlater seg noen spor. Ellers lett å oppdaget for eier av mobilen

Sansynlighten en ex som er «gal» bestitter denne kunnskap og er i slik situasjon er liten. Da har man heller større sjans å vinne 7 rette i lotto.
Vis hele sitatet...
Hvem har sakt noe om å lage en slik app selv? Ligger nå ute for folk og fe det. Eller kan kjøpes. At noen som er gal besitter kunnskap om å installere slikt er større enn ved en person som ikke er det imo Jada, sikkert lettere på Android enn Apple, men so what? Vi vet ikke om det er snakk om Apple eller Android uansett. Å det med 7 rette i lotto som du snakker om kan du spyle i dass for den antagelsen der er bare drit!
Sist endret av Alge; 23. februar 2025 kl. 07:24.
Hvem har sakt noe om å lage en slik app selv? Ligger nå ute for folk og fe det. Eller kan kjøpes. At noen som er gal besitter kunnskap om å installere slikt er større enn ved en person som ikke er det imo Jada, sikkert lettere på Android enn Apple, men so what? Vi vet ikke om det er snakk om Apple eller Android uansett. Å det med 7 rette i lotto som du snakker om kan du spyle i dass for den antagelsen der er bare drit!
Vis hele sitatet...
Du skjønner poenget her, hvor mange tråder er det ikke med samme tema og er paranoia i de fleste tilfeller. Ingen vet 100%, men vektskålen tilsier dette er noe de bare innbiller seg. Du må heller være mer objektiv enn fyre løs på oss andre som ikke tror ditt tilfelle er reelt. Det skal være mye mer å hente ut fra en persin om slikt gjøre. Dvs de vil ha noe å tjene på dette som informasjon eller penger.

Vis hele sitatet...
Her ser det ut som vi kommer til kort Alge. Det virker ikke som vi har helt den samme oppfatningen av den generelle befolkningens IT kunnskaper. Jeg googlet ''Meterpreter'' og det ser etter mine øyne ikke ut som noe hvem som helst laster ned og tar i bruk over natten. (Dersom man leser seg opp og går inn for å tilegne seg kunnskapen i forkant derimot er det absolutt mulig.) Det forutsetter naturligvis at han har en android telefon, ellers faller korthuset ditt sammen foreløpig.

Basert på den lille informasjonen vi besitter, som er at det er en kvinne som er eks'n og at hun har konfrontert fornærmede med informasjon hun ikke var tiltenkt er det lite annet vi kan gjøre enn å gjette og anta.

Her er det flere aktuelle scenarioer:
- Informasjonen kan ha blitt viderefortalt av andre enden av samtalen.
- X'n kjenner den fornærmede såppas godt at hun kan gjøre en god antagelse på hva samtalen har gått ut på og skutt fra hofta ved å konfrontere den fornærmede.
- Mikrofoner kan være plantet.
- X'n kan ha stått utenfor ett åpent vindu hos fornærmede.

Du ser hvor jeg vil? Det er veldig mange scenarioer, og min antagelse, basert på min erfaring med omverdenen og den lille informasjonen vi besitter finner andre muligheter større sannsynlig enn at telefonen er blitt infisert med malware eller tuklet med. (Det må også få være lov uten at du blir så jævlig lei av meg.)
Sist endret av babayaga93; 23. februar 2025 kl. 07:50. Grunn: Omformulering for lesningens skyld.
https://parentalcontrolnow.org/best-...YaAmTfEALw_wcB

Det er super enkelt legge inn sålenge man har fysisk tilgang til tlf littegrann.
Må ikke jailbreake iphone eller noe som helst.

Har selv satt opp og brukt på Android og iphone for en oppdragsgiver. Det var ikke akkurat vanskelig og da har man tilgang til absolutt alt man vil på tlf uten at "offer" merker noe. Kan finne ut hvis man logger med wireshark e.l og finner mistenkelige pakker/ip'er men det er ikke noe folk flest klarer eller i det hele tatt vet hva de skal se etter.
Sist endret av Fashen; 23. februar 2025 kl. 12:38.
At man er paranoid betyr ikke at det er ingen som følger med på deg
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar

Vis hele sitatet...
Bevisbyrden ligger hos deg om at det enda er lett å installere samtaleovervåkning på enten Android eller iOS i 2025 siden det er du som påstår at det er generelt tilgjengelig.

Det var nok lettere å gjøre for 13 år siden, før iOS jailbreak døde ut. Jeg tror ikke det er lett å ta opp samtaler på en Android telefon idag heller. Uten root så blir vel det beste du klarer å lure noen til å gjøre er å ta opp sine egne utgående samtaler...

Sitat av Fashen Vis innlegg

Det er super enkelt legge inn sålenge man har fysisk tilgang til tlf littegrann.

Har selv satt opp og brukt på Android og iphone for en oppdragsgiver. Det var ikke akkurat vanskelig og da har man tilgang til absolutt alt man vil på tlf uten at "offer" merker noe. Kan finne ut hvis man logger med wireshark e.l og finner mistenkelige pakker/ip'er men det er ikke noe folk flest klarer eller i det hele tatt vet hva de skal se etter.
Vis hele sitatet...
Å se anropslogg er ikke det samme som å ta opp et anrop. Disse appene lover ikke evnen til å ta opp anrop.

Vis hele sitatet...

Vil også si at meterpreter er noe som man injecter i en apk eller installerer i en browserexploit.. Det er helt greit at du er datakyndig, men betyr ikke at det du argumenter for er riktig, fordi det betyr ikke at en gjennomsnittlig eks er i nærheten av å være i stand til å kunne aktivt monitorere innkommende og utgående samtaler ved bruk av meterpreter. .
Før du påstår at dette er brukbart at dette er noe 0.1% av befolkningen engang ville vært i stand til å gjøre bør du vise frem proof of concept for 2025.

Vis hele sitatet...
Hvis du mener at apper "ligger ute" som hvem som helst kan ta i bruk for å ta opp samtaler så må du nesten legge frem bevis for din påstand.
Sist endret av frilansloser; 23. februar 2025 kl. 13:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av frilansloser Vis innlegg
Bevisbyrden ligger hos deg om at det enda er lett å installere samtaleovervåkning på enten Android eller iOS i 2025 siden det er du som påstår at det er generelt tilgjengelig.

Det var nok lettere å gjøre for 13 år siden, før iOS jailbreak døde ut. Jeg tror ikke det er lett å ta opp samtaler på en Android telefon idag heller. Uten root så blir vel det beste du klarer å lure noen til å gjøre er å ta opp sine egne utgående samtaler...

Å se anropslogg er ikke det samme som å ta opp et anrop. Disse appene lover ikke evnen til å ta opp anrop.
Vis hele sitatet...

Akkurat, og bruker ville sett det var satt opp oppgaver som kjøres om det var gjort enkelt. I dag sier folk noen har hacket facen min, er feil termologi suden ingen klarer å hacke face de store, kun phishing der bruker selv blir lurt å gi fra seg login etc. ex ts snakker om kan det være sitter med login og kan logge inn å lese alt for alt vi vet
kan hende hun tar opp lyden hjemme hos han på en eller annen måte? Så hører hun alt han sier, uten å avlytte selve telefonen. Eller kanskje hun er rutta med datagreier og faktisk har tappa inn på tlf samtalene hans lol
Takk for mye bra svar. Det er like ofte samtaler som har vært under gåtur, så alternativet er at det er Mike på jakka men det er jo veldig variabelt hvem jakke han bruker så det ville jo ikke vært så smart. Er snakk om android telefon
2pac alive in serbia
frilansloser's Avatar
Sitat av Lavasteinen Vis innlegg
Takk for mye bra svar. Det er like ofte samtaler som har vært under gåtur, så alternativet er at det er Mike på jakka men det er jo veldig variabelt hvem jakke han bruker så det ville jo ikke vært så smart. Er snakk om android telefon
Vis hele sitatet...
Nå leste jeg førsteinnlegget ditt igjen. Er du heeeeelt sikker på at han ikke forsterker sannheten her?

Sannsynligheten for vrangforestillinger er veldig høy her. Hadde jeg vært i samme situasjon hadde jeg tatt opp en eksempelsamtale med en sekundærtelefon, tatt screenshot av smsen fra eksen når den den tikker inn, besøke eks, få hun med ut på en tur eller be hun bli med hjem til meg, kjørt rett til politiet og dratt hun inn til kontoret og forklart situasjonen.
Jeg er ganske sikker på at det finnes apper som kan koble seg til telefonen om man har mulighet til å legge telefonene oppå hverandre.

Dette er bare ren teoretisk tenking. Det gir mening, at det kan gjøres, om en har kunnskapen, eller, tilgangen til tilbydere/skapere av slike programmer.
Sitat av colakork Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at det finnes apper som kan koble seg til telefonen om man har mulighet til å legge telefonene oppå hverandre.

Dette er bare ren teoretisk tenking. Det gir mening, at det kan gjøres, om en har kunnskapen, eller, tilgangen til tilbydere/skapere av slike programmer.
Vis hele sitatet...
Det gir ikkje meining. Det vil vere eit gedigent sikkerhetshol
Sitat av Fashen Vis innlegg

Vis hele sitatet...
Nå sjekket jeg bare nummer 1 på lista der, men har du selv lest det?
On iPhones

iPhones are extremely popular among kids and teens, due to how fashionable they are. So, it is absolutely necessary mSpy support Apple’s devices

Despite Apple’s efforts to ensure privacy and securely lock down their devices, mSpy can be used somewhat effectively.

It is compatible with all modern iOS devices up to the latest version. It supports most of the monitoring features, including call information, contacts list, messages, WhatsApp but no other messaging apps, browsing history, app list, etc.

As you can see, there are quite a lot of limitations, unfortunately.
On Jailbroken iPhones

Jailbreaking is the process of removing a lot of the restrictions and limitations Apple puts on iOS devices. A jailbroken iPhone or iPad will have a lot more freedom.

For jailbroken iOS devices, mSpy is only compatible with iOS versions between 7.0 and 9.1 inclusive. The newest iPhone that is compatible with this is the iPhone 6S, a phone from 2015!

This mainly limits you to older devices, so you should think twice before buying your child the shiny new iPhone they are begging for.
Vis hele sitatet...
Så enten en 10 år gammel jailbreaket iPhone eller veldig begrenset med vanlige iPhones. Langt i fra så kraftig og enkelt som det påstås i tråden her.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Les feks nr 2 på listen der så ser du støtte til nyeste ios osv.
Det er fortsatt enkelt hvis man har fysisk tilgang og passord.
Fikset på en ny Android for under 30 dager siden så det lar seg fint gjøre.
Dog lengre siden jeg har gjort på iPhone men skal ifølge kjapp søking ang software være fullt mulig og like enkelt enda. (Umobix feks står det virker enda)
Sist endret av Fashen; 9. mars 2025 kl. 15:54.