Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 588
Har i dag en Teltonika RUT951 og en X12. Drit lei av at dem bare fungerer når dem føler for det. Så tenker å investere i noe litt nytt og skikkelig. Kjenner dog ikke til andre rutere i denne klassen enn teltonika sine... Har ikke så store krav annet enn jeg må kunne benytte meg av ihvertfall to forskjellige nett da jeg er en del på farten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Gråsonespesialist
Moerketid's Avatar
Skjønner at du er drittlei av Teltonika-ruterne som bare funker når de gidder. Hvis du trenger noe som faktisk leverer stabilitet når du er på farten med flere nett, kan det være på tide å sjekke ut Peplink eller Cradlepoint. Begge er kjent for å være mye mer pålitelige, spesielt for oss som trenger flere nett samtidig og hater når ting bare klikker.

Peplink er seriøst solid hvis du kjører med flere nettverk. De har noe som heter SpeedFusion, som basically smelter sammen flere nett til én stabil strøm – ingen flere random disconnects. Du kan kjøre lastbalansering, failover, og alt er lett å kontrollere via deres skyplattform. Perfekt hvis du pendler mye eller jobber fra steder med sketchy dekning​.

Cradlepoint er også en safe bet, særlig hvis du vil ha støtte for 5G. Disse er bygget for å takle harde miljøer og gir deg muligheten til å kjøre flere WAN-tilkoblinger samtidig uten problemer. De er litt mer "pro", så du kan forvente en del mer stabilitet og kraft enn de Teltonika-greiene du sliter med nå​.

Sjekk dem ut, invester i noe som funker, så slipper du flere ruterhissige dager.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
SÅ deilig at det er noen som forstår hvor utrolig frustrerende dette er! Man tror man har kjøpt et solid high-end produkt så oppstår det liksom problemer hele tiden. Har gått flere runder med support. Ender helst med factory reset.

Har du noen erfaring med peplink eller Cradlepoint? Cradlepoint ser ut for å være de dyreste. Opp i 40k i norske butikker for R1900. Jeg klarer ikke forstå om dem har funksjon som ligner på teltonikas failover? Jeg kjører med 2 SIM på forskjellige nett, +1 starlink. Dette for å få mest mulig uavbrutt dekning til sjøs...

Peplink har mye finere nettsider, og bedre reklame for produktene sine! Så pr. nå heller jeg mot en Peplink MAX BR1 Pro 5G.