Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1880
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
fjerne hår permanent?

Som en mann med måne og lite hår på toppen lurer jeg på noen ting:

-Kan man fjerne hår fra hodet permanent?
-Er det veldig skadelig?
-Kan man fjerne hår andre steder permanent (rygg, rumpe osv)
-Hvordan kan man være glsttbarbert på hodet så lenge som mulig mellom hver klipp?


Jeg er 32 år, nesten ikke hår øverst, bare en krans. Har middels med hår ellers og ganske rask hårvekst ellers. Trener, spiser Sundt og bruker vedlikeholds doser med testosteron så alt dette bidrar til at håret gror raskere

. Håper å kunne slippe å barbere hodet 2x i uka.



Denne må Evt flyttes men fant ikke en subreddit med kropp/helse. Correct me if im wrong
Kan jeg få spørre hva disse «vedlikeholdsdosene med testosteron» er?

Laserbehandling.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Trådstarter
Nebido. 1000mg/4ml hver 7/8 uke.

https://www.felleskatalogen.no/m/med...ayer-ab-561851

Men laser kan man vell ikke bruke på hodet?
Joda, laser er tingen, men.

"Behandling av mørkt hår gir det beste resultatet. Blondt og grått hår egner seg ikke så godt for behandling. Hvitt hår kan overhodet ikke behandles. En annen faktor som har betydning, er hudtypen. Mørk hud inneholder mye pigment, og da blir til og med huden opphetet av laserpulsen, ikke bare hårsekken. Ideelle forutsetninger oppnås ved kombinasjon av lys hud og mørke hårstrå. I prinsippet kan alle områder med uønsket hårvekst behandles under forutsetning av at de er noenlunde tilgjengelige."
Tror egentlig ikke laser funker på hodehår, det er for tynt. Helt annen type hår enn kroppshår. Rygg og sånn kan du bruke laser på, hvis det er mørkt nok.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Trådstarter
tviler og litt på hodet. tenkte på kjemikaler, men er jo ikke direkte sundt da...