Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  462 213592
Lagde skakkao i stad. Rusen begynner og komme nå en time etterpå og jeg må si det er _herlig_. Mye bedre da jeg føler litt ubehag når jeg røyker det. Tror det blir mer oralt fremover!
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Sitat av kuritos Vis innlegg
God kveld freaks! Lurer på en ting ang skakkao, Har netopp laget en kopp med 1g standard brunt, Men leste litt igjennom denne tråden etter jeg var ferdig.. Jeg kokte opp smør og helte dette over i koppen med hasj det har løst seg opp og blandet seg fint, trengs det mere varme? må jeg fks la det småkoke i noen minutter for at det skal fungere, eller holder det med at det er blandet ?
Vis hele sitatet...
Hvis du koker hasjen vil effekten i den forsvinne, er enn viss temp som jeg ikke husker her og nå som dreper THCen... bare smelt opp smørr i en kjele f.eks. Ta så og hakk hasjen opp i bitte små biter og hell oppi det smeltede smøret, så rører du litt så hasjen smelter seg inn i smøret og smøret ser nå helt vanlig ut med litt brunere farge.


Woops sånn skal det gjøres, bare litt varme her så det smelter ikke noe koking..
Sist endret av deGrønne Skoger; 13. november 2011 kl. 03:13.
Hva er den beste måten å bake 4 g sweeeet hasj into noe digg? Vi er 4 stykk
Bak en brownies, mini størrelse, da har dere 2 store biter til hver!!!!! ingen problem det!1 så lenge weeden/brunen er i god stand!!

Man skal ikke KOKe smøret med hasj i, man skal la Smøret koke FØRST, så slå av varmen og så legge inn hasjen... værre enn det er det ikke, smør + hasj = forenlig.. ikke koke hasjen, bare legge den inn NÅR den ANDRE ELEMENTEN koker ja jeg er stein nå fordi jeg spiste 2 skikkelige biter med hasjkake ( brownies) og røkte 3 ganger bøtte!!
Når dere smelter hasjen inni smøret, er det slik at det kommer til å stinke hasj på kjøkkenet eller? :s For det er dårlig stemning her i hus
Nei, ikke hvis du bruker brunt, men grønt da lukter det, Been there done that!!
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Bullshit. Har du god hasj som lukter litt når du lutker på klumpen (ikke tørr dritt marrok altså..) så vill det lukte godt i huset, i det minste på kjøkkenet hvertfall..

Første gangen jeg skulle prøve meg på hasj smør var på kvelden hjemme engang, ventet på at folka skulle legge seg og sånt så gikk jeg opp på kjøkkenet og akkuratt i det jeg putta oppi hasjen i smøret og den smelta var det som og trykke på en lukt bryter, STIIINKA hasj i hele huset xD (ekstremt noia ja, spesielt når vi har lufsirkulasjons system i huset så sterke lukter kan gå rundt om i huset xD)
Sist endret av deGrønne Skoger; 13. november 2011 kl. 05:29.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Hva er den beste måten å bake 4 g sweeeet hasj into noe digg? Vi er 4 stykk
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showpost.php?p...4&postcount=13

Gjør det samme, bare med hasj istedenfor pot.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Bullshit. Har du god hasj som lukter litt når du lutker på klumpen (ikke tørr dritt marrok altså..) så vill det lukte godt i huset, i det minste på kjøkkenet hvertfall..

Første gangen jeg skulle prøve meg på hasj smør var på kvelden hjemme engang, ventet på at folka skulle legge seg og sånt så gikk jeg opp på kjøkkenet og akkuratt i det jeg putta oppi hasjen i smøret og den smelta var det som og trykke på en lukt bryter, STIIINKA hasj i hele huset xD (ekstremt noia ja, spesielt når vi har lufsirkulasjons system i huset så sterke lukter kan gå rundt om i huset xD)
Vis hele sitatet...

DA hadde du godis, jeg brenner ikke godiser i kaker, jeg røyker det!!

Men uansett, så er jo hasj bedre oralt enn å røyke, samme hvor lavt kvaliteten går!! kom ikke å si at jeg er uerfaren!1 som ahr røyket i 20 ÅR!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lage smør av 'hageavfall'.

Hei, ser det er smørmangel i store deler av landet,
så det må jo bety at denne tråden er usedvanlig vellykket.

Har bare et spørsmål om dosering: har stilker/blader og popcornbuds som jeg har curet i et par mnd. -ca 160 g.
Hvor mye smør skal jeg bruke på dette?

Har også skilt stilkene og bladene, og boksen med stilker lukter herlig pot, mens boksen med blader lukter 'våt bikkje', må nevne at bladene var de små, seige som omkranset budsa.
Bør jeg bruke bladene?
Eller vil dette smake balle.?
Vil 160 g i noe smør gi funk?

Tenkte å fryse ned smørguffa i isbit former, og kakke ut etter behov.
Jeg antar man skal kutte hasjen før man putter den i smøret?
Gidder ikke gjøre noe feil, vil ikke waste bra hasj.
Sist endret av PerPerPerPer; 24. november 2011 kl. 23:58.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg antar man skal kutte hasjen før man putter den i smøret?
Gidder ikke gjøre noe feil, vil ikke waste bra hasj.
Vis hele sitatet...
Jeg pulviserer det nesten, gjør som du vil!
bare ikke ha for store klumper, da det bare tar lengre tid.
Hei!

Jeg kan starte med å si at jeg er veldig glad i å drikki skakkao. Det eneste jeg ikke liker er at doseringen ofte er vanskelig å beregne.

Det jeg pleier å gjøre er:

lage ca. dobbel posjon skakao
drikke 1/3 av den, deretter vente 2 timer
hvis jeg vil ha sterkere effekt drikker jeg så det er igjen halvparten, dermed vet jeg styrken på den siste koppen til neste gang. Men her er problemet, hvor lenge vil kakao holde seg i et kjøleskap? (svar gjerne hvis du har peiling)

En ide jeg fikk var å kjøpe inn et relativt stort parti hasj (si 10 gram),
Deretter lage cannabutter med alt, så teste ut en kopp med f. eks. 1/2 gram, for å vite dosen. Etter det kan man dele smøret opp i biter som gir akkurat den rusen jeg vil, og bruke en klump smør hver gang jeg lager kakao.

Spørsmålet er vell egentlig om jeg mister noe effekt av å ha smøret ståene i kjøleskap eller fryser. Og hvor lenge holder kakao i kjøleskap?
Sist endret av Membranplan; 30. november 2011 kl. 13:02.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
du kan sikkert fint lagre cannasmør, da hverken smør eller cannabis har noe vondt av å kjøles vet ikke helt hvordan det er med skakkao og kjøleskap, men di har sikkert ett fint forhold til hverandre de og
eneste problemet er vell at THC'en omdannes til CBN?

Tror ikke effekten siger ut av smøret/kakaoen.. Kan godt hende du må røre litt rundt i kakaoen for å få blandet sammen smøret med kakaoen tho, but i think thats about it.
Er det mulig og lage skakkao med rett i koppen kakkao?
Sitat av hypernuke Vis innlegg
Er det mulig og lage skakkao med rett i koppen kakkao?
Vis hele sitatet...
Det kommer vell ann på hvor mye fett det er i den. Jo høyere % fett, jo bedre vil det virke. Jo mindre fett, jo lenger burde du varme det opp (men ikke med høyere varme!).

Jeg tror at rett i koppen kakao har litt for lite fett, og at det ikke er varmt nok lenge nok. Men bare å prøve! I værste fall taper du en hundrelapp

Sitat av Commendatore Vis innlegg
Hahaha så mye tull..!
hadde bare mekka meg en joint as..
Vis hele sitatet...
Joda, men det er greit å spare lungene en gang i blant. Det gir også en litt annen rus å spise eller drikke det. Jeg annbefaler alle som ser på seg selv som en erfaren cannabisbruker å prøve å spise en gang

man er også høy mye lenger, 2-4 ganger lenger ca. Så hvis du har en hel ettermiddag og kveld, kan du få flere timer med konstant rus, i stedet for berg-og-dal-banen man vanligvis har når man røyker. Smak og behag

Hehe, fikk meg en morsom overraskelse nå. Jeg hadde visst tegnet en graf over hvor sterk rusen var av skakkaoen jeg drakk i går. Jeg hadde helt glemt at jeg lagde den når jeg var nesten helt nede igjen.

Jeg tror den ble tegnet klokka 01:00 ca.

Som grafen viser drakk jeg kakaokoppen klokka 18:00, merka noe 19:00 og var på topp klokka 20:00.

Y-aksen viser hvor rusa jeg i %

Kan legge til at jeg er en mann på 100 kilo, 177(ish) høy og 20 år gammel.
Koppen inneholdt rundt 0,7 god 150-kroners hasj.
Sist endret av Membranplan; 30. november 2011 kl. 14:46.
Åssen er det med øynene etter man har spist dette? Blir de mer eller mindre røde enn når man røyker?
Sitat av tipot Vis innlegg
Åssen er det med øynene etter man har spist dette? Blir de mer eller mindre røde enn når man røyker?
Vis hele sitatet...
Like røde. Fordelen er fortsatt lukt.

Edit: Til de som ikke vil ha noe sterk weed-smak i kaken, lag cannabutter først!
Sist endret av Spirituell; 30. november 2011 kl. 18:22.
Ville bare poppe inn å si takk for tipsene. Kjenner jeg fikk lyst til å prøve selv En liten request: Hva med å samle oppskriftene som er blitt postet gjennom tråden i OP slik at det blir lettere å finne frem + gjøre denne tråden til en kandidat for samletråd forumet? En freak.no canna-kokebok hadde vært konge.
Første gang's forsøk på å lage cannabis smør=TOTAL fiasko!

Sitter her nå sliten og forbanna..
Jeg hadde 160 g med blader og kvist som alle hadde krystaller på seg, etter mye styr så fikk jeg tak i et par pakker med meieri smør, tok en kasserolle, smeltet en og en halv pakke smør, hev weeden oppi, og lot det hele putre under lokk på svak varme et par timer.

Når jeg skulle sile av guffa så tok jeg det oppi et lendeklede og presset cannabis smøret ut opp i en plastbakke, resultatet så meget lovende ut, mørk olivengrønn farge med sterk weed duft, så langt alt vel..

Da jeg skulle vri opp/presse ut siste rest ved hjelp av skaftet en tresleiv, så glipper jeg taket, får overbalanse og smokker armen nedi plastbakken, som resulterer i at denne kommer med stor kraft og jeg får ALT cannabis smøret i trynet og på resten av kroppen. Kjøkkenet så ut som en grønn krigsone i en splatterfilm..

Har nå vasket og skrubbet i en time, fikk reddet litt under halvparten av cannabissmøret.
Håper virkelig dette var verdt alt strevet..

Skal inn i dusjen nå, men sitter å funderer om jeg skal rengjøre meg som en katt dvs. sleiking, jeg ble jo kliss bløt av cannabis smør og lukter åker..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei!
Ca hvor lang tid tar det før man får effekt av den såkalte "skakkao"?
Vet ikke om det er forskjellig med drikke, men med ting du spiser pleier det å ta rundt en time
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av Fishduck Vis innlegg
Hei!
Ca hvor lang tid tar det før man får effekt av den såkalte "skakkao"?
Vis hele sitatet...
kommer litt ann på om du nettopp har stått opp eller om du er lys våken og om du har spist noe på forhånd eller ikke, viss man drikker/spiser hasj på tom mage vil fordøyelsessystemet jobbe fortere og kroppen reagerer raskere en om man er stappfull på forhånd.
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Første gang's forsøk på å lage cannabis smør=TOTAL fiasko!

Sitter her nå sliten og forbanna..
Jeg hadde 160 g med blader og kvist som alle hadde krystaller på seg, etter mye styr så fikk jeg tak i et par pakker med meieri smør, tok en kasserolle, smeltet en og en halv pakke smør, hev weeden oppi, og lot det hele putre under lokk på svak varme et par timer.

Når jeg skulle sile av guffa så tok jeg det oppi et lendeklede og presset cannabis smøret ut opp i en plastbakke, resultatet så meget lovende ut, mørk olivengrønn farge med sterk weed duft, så langt alt vel..

Da jeg skulle vri opp/presse ut siste rest ved hjelp av skaftet en tresleiv, så glipper jeg taket, får overbalanse og smokker armen nedi plastbakken, som resulterer i at denne kommer med stor kraft og jeg får ALT cannabis smøret i trynet og på resten av kroppen. Kjøkkenet så ut som en grønn krigsone i en splatterfilm..

Har nå vasket og skrubbet i en time, fikk reddet litt under halvparten av cannabissmøret.
Håper virkelig dette var verdt alt strevet..

Skal inn i dusjen nå, men sitter å funderer om jeg skal rengjøre meg som en katt dvs. sleiking, jeg ble jo kliss bløt av cannabis smør og lukter åker..
Vis hele sitatet...
Kjipt å ha det moro på andres bekostning, men fikk meg en god latter her

Det er i det minste en god historie for deg når du får dette på avstand.
Tja, noen som kunne svart meg på dette snarest da jeg holder på i skrivende stund?
tenkte jeg skulle prøve noe å enkelt så jeg helte litt oliven olje i stekepanna å smuldra opp litt grønt oppi der som jeg driver å varmer på svak varme nå. Vil dette funke? har testa brunt og smør før, men ikke oliven og grønt.
Sitat av tipot Vis innlegg
Åssen er det med øynene etter man har spist dette? Blir de mer eller mindre røde enn når man røyker?
Vis hele sitatet...
Har ikke opplevd å få røde øyne når jeg har spist noe før (2 spacecakes i amster, flere anledninger bakt muffins + skakkao hjemme også)
Ser ihvertfall ikke for meg at du blir like rød som om du skulle røyket, da røyking generelt tærer litt mer på kroppen hydreringsmessig :P
kan man gjøre det så enkelt at man bare smelter litt sjokolade, putter klumpen oppi og latt det putre i 20 min?
Hvor mye hasj ville dere hatt oppi en Skakao for ei jente på rundt 50-60kg som aldri har prøvd cannabis?
starte på 0.3 kanskje.
edit: prøv med 0.2 du
jeg blir totalt rammeskeiv på 0.5 ihvertfall.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har jeg forstått det riktig at jeg kan lage hva som helst, alt jeg trenger å gjøre er å smelte weed i smør?
Sitat av balta Vis innlegg
Har jeg forstått det riktig at jeg kan lage hva som helst, alt jeg trenger å gjøre er å smelte weed i smør?
Vis hele sitatet...
det er hvertfall slik jeg har fårstått det siden THC er fettløsleig.

men du må huske at den maten du lager må ha smør i oppskriften da. ellers så kan det hende at hele greia blir ødelagt
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av balta Vis innlegg
Har jeg forstått det riktig at jeg kan lage hva som helst, alt jeg trenger å gjøre er å smelte weed i smør?
Vis hele sitatet...
Er egentlig ikke verre en det nei, men samtidig kan man gjøre det veldig kjekt og spennende viss man vil.
Husk at smør får en veldig høy temperatur om du ikke bruker vann, hele prosjektet kan gå fra gull til drit på under minuttet viss du ikke har kontroll på temp!
Bruker du vannbad eller vann rett i gryta får ikke smøret høyere temp en det vannet klarer, med andre ord 99% fail proof.

Lykke til!
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
hvis jeg, som veier rundt 50, er 1.80, inntar en klump på si 0,5 på tom mage, bare i olje varma opp i skje med klumpen oppi, hvor langt tid er onset? og hvor langt tid vil det ta før rusen går over?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kommer inn med et litt random tips her.
Jeg oppdaget at flere brukere etterspurte metoder for å minske/fjerne cannabissmaken, men det var få ordentlige svar på dette.
Jeg har ikke fått prøvd dette selv, for jeg setter derimot stor pris på den nydelige smaken av god urt, men jeg plukket opp ett sted at hvis man lagger cannabissmøret en dag i forkant, og lar det hvile over natten, vil en god del av cannabissmaken bli redusert.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lagde cannabutter i går kveld, andre gang jeg lager det men kjente ingen rus, ikke tegn til det engang, ventet 3 timer før jeg ga opp.. Skjønner ikke hva jeg gjør feil, Smeltet smør i vannbad hadde i ca 1grammer med god pot og lot det stå på i ca 1,5t skal ikke dette være en idiotsikker måte?!
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av kuritos Vis innlegg
Lagde cannabutter i går kveld, andre gang jeg lager det men kjente ingen rus, ikke tegn til det engang, ventet 3 timer før jeg ga opp.. Skjønner ikke hva jeg gjør feil, Smeltet smør i vannbad hadde i ca 1grammer med god pot og lot det stå på i ca 1,5t skal ikke dette være en idiotsikker måte?!
Vis hele sitatet...
Jeg tror 1g er veeeeldig lite når du skal lage cannabutter. Med mindre du smelter en porsjonspakning smør, men da forsvinner jo litt av vitsen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Akkurat nå holder jeg på med stekinga. Det lukter veldig weed her, og smøret har fått en brunere farge. Det er derrimot litt weed som flyter rundt, samt litt brunt pulverish på bunnen. Burde jeg steke lenger og på høyere varme? Har grønt, og stekt i rundt en halvtime
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvor lenge, og hvordan bør jeg oppbevare brownies-rester? Hvor lang holdbarhet er det sånn ca.? Kan jeg fryse dem ned og fremdeles få like god effekt som jeg fikk da de var så og si ferske?
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av King Ink Vis innlegg
Hvor lenge, og hvordan bør jeg oppbevare brownies-rester?
Vis hele sitatet...
Om du har dem i kjøleskap vil jeg si rundt en uke.
Hvor lang holdbarhet er det sånn ca.?
Vis hele sitatet...
Et sted mellom 5 og 8 dager om du pakker dem i plast og har i kjøleskap.
Kan jeg fryse dem ned og fremdeles få like god effekt som jeg fikk da de var så og si ferske?
Vis hele sitatet...
Det kan du
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av drittsekken Vis innlegg
hvis jeg, som veier rundt 50, er 1.80, inntar en klump på si 0,5 på tom mage, bare i olje varma opp i skje med klumpen oppi, hvor langt tid er onset? og hvor langt tid vil det ta før rusen går over?
Vis hele sitatet...
Dette er helt individuelt men siden du er så liten(?) så kan kan det nok vare en stund. Men skal du slurpe i deg olje+hasj? Hørtes ikke særlig godt ut, bruk heller en av oppskriftene.
Halla! Jeg driver å skal lage pizza. Vi kan si det er cannabispizza.
Funker det å steke den på aluminiumsfolie på en stekeplate? Eller må jeg ha bakepapir?

Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Halla! Jeg driver å skal lage pizza. Vi kan si det er cannabispizza.
Funker det å steke den på aluminiumsfolie på en stekeplate? Eller må jeg ha bakepapir?
Vis hele sitatet...
Eller fant ut nå at det var bakepapir på pizzabunnen fra Tine
valar morghulis
skralle's Avatar
Slik lager du det beste og mest smaksnøytrale cannabis-smøret

OBS: Tidkrevende

-Kok opp en halv gryte med vann

-Smelt i ønsket mengde meierismør (80% fett) Jeg bruker aldri mindre en 100g

-Smuldre opp og tilsett din hasj, helst en femmer eller mer

-La det hele småkoke under omrøring i en time. Etter endt koketid skal det være MASSE vann igjen i gryten

-Sett til kjøling, helst ute der det er kaldere (Ikke i kjøleskapet!)

-Etter noen timer (dette varierer veldig etter mengde og kjøletemperatur) vil alt fettet samle seg og stivne til på toppen av kasserollen, og uønskede planterester og resterende vann, vil samle seg på bunnen. Skjær rundt fettformasjonen med en kniv og plukk ut hele platen.

Denne metoden krever som sagt en del tid, men jeg kan garantere smaksnøytralt og høypotent smør.

Like godt til steking (ikke bruk det til steking) og baking som på brødskiven
hvor lenge koker du det?
jeg har hørt mange forskjellige meninger, alt fra en halvtime til flere timer...
valar morghulis
skralle's Avatar
Småkok i en time om du bruker hasj. Da er du ganske safe, men det er som du sier mange meninger rundt koketid.

Jeg foretrekker å bruke hasj når jeg lager smør på grunn av smak.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trenger litt hjelp av de pro'e brownies mekkerne her. Kompisen min fyller 18 om et par uker, og i den anledning så hadde vi tenkt til å lage en brownies med èn spesielt god urt.

Vi blir da 12 personer som skal spise brownies, og siden det er bursdag så skal vi bli ballefjerne (men ikke så mye at vi grønner).

Hvor mye grønt/brunt?
Noen som har erfaring med grønt vs brunt når det gjelder kake?
Hvor mange poser med brownies burde vi ha? Type toro elns.

Kan vel egentlig svarene på disse spørsmålene selv, men tenker å få noen innspill fra dere.

Noen andre tips?
Sist endret av Marr; 2. mai 2012 kl. 21:11.
Sitat av Marr Vis innlegg
Vi blir da 12 personer som skal spise brownies, og siden det er bursdag så skal vi bli ballefjerne (men ikke så mye at vi grønner).

Hvor mye grønt/brunt?
Vis hele sitatet...
12 personer, 1 stor kake? 5g, så blir alle ballefjerne (0,4g hver ca)
Sist endret av Spirituell; 2. mai 2012 kl. 21:14.
Hei, jeg lurer på om det luktes i rommet etter man ar bakt pot-brownies med grønt?
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
Hei, jeg lurer på om det luktes i rommet etter man ar bakt pot-brownies med grønt?
Vis hele sitatet...
var jo en som baket brownies en gang, og han sa det luktet kraftig weed og var pissredd for at mora hans skulle merke det, han fikk fjernet det med brent pizza