Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 9021
Hei har en Nokia 6310i som jeg ikke får på Internett, verken internett deling via Bluetooth eller web browser, har talkmore
wap instillinger er svaret, tror kanskje den protokollen er nedlagt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har ein telefon som er gammal nok til å handle øl på butikken. Eg ville med all respekt å melde ikkje forventa at slike ting fungerte - og uansett er standardane den støtter så gamle at det er uinteressant. Den bruker ikkje pakkeswitcha data, men kretsswitcha data, som i stor grad er avskrudd i telenetta rundtom i verda.

Sitat av Kuda Vis innlegg
wap instillinger er svaret, tror kanskje den protokollen er nedlagt
Vis hele sitatet...
Nei, det har med at telefonen ikkje støtter GPRS, som er eldste protokollen som fortsatt er i bruk for pakkedata i telenettet.
Sist endret av vidarlo; 2. desember 2020 kl. 11:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Den skal støtte GPRS

Ikke at du får den på nett av den grunn. Du får en 10 år gammel smartphone med en faktisk browser på til sikkert ingenting nå, de ligger i skuffer og skap overalt. Hvorfor skal du ha den gamle klossen på nett?
Sist endret av UncleSam; 3. desember 2020 kl. 15:05.
Mobilen er gammel og støtter kun GSM, som jeg mener Telenor har lagt ned for å få plass til 4G i sin tid. Derfor får du ikke internet på telefon.
Selv hvis du får den på nett så er det tvilsomt at du i dagens samfunn får brukt den til noe som helst siden så og si alt nå til dags er HTTPS.. Det blir som en Kindle 3G som strengt tatt kan koble seg på WiFi, men uten oppdaterte sertifikater så er det ikke mye du får surfet på og selv Amazon sin store får ikke Kindlen koblet seg opp imot lenger..
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Telefonen har GPRS og det er fortsatt støttet. Den har derimot ikke ordinær nettleser. Den har WAP og trenger derfor en WAP gateway, noe som trolig ikke eksisterer lenger.
https://www.kode24.no/nedetid/husker...guage/71390206