Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3026
Hvis man bor ved grensen og skal harryhandle (når corona er over). Hva er absolutt billigst og hvor er det?

Bor ved Svinesund grensen
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Da er det billigst å handle på svinesund da, så sparer du på drivstoff. MaxiMat har vel greie priser?
Bacon, kylling, kjøtt, cigg
Og for de som evt lurer:

Nei det er IKKE billigere lenger inn i landet.
Har selv bodd i Sverige noen år og tar innimellom turen på en times tid til grensen for å hamstre bl.a. brus
Beklager om jeg stjeler tråden litt, men er det en merkverdig sum å spare på å kjøre til Sverige og handle? Bor selv 2,5 time unna sverige..
Handler på MaxiMat og Nordby Supermarket. Begge ligger på Nordby kjøpesenter, sammen med en haug av klesbutikker, sportsbutikker osv også.

Det du sparer mest penger på er så å si alt av kjøtt, alkohol, tobakk, men også husholdningsvarer som man bruker mye av hvis du kjøper for eksempel 5 esker vaskepulver, 10 sjampo osv. Da sparer du mye over lang tid hvor du slipper å kjøpe her.

Fiskeutstyr, turutstyr, turtøy, sko, treningstøy, proteinpulver, osv er også mye penger å spare på der.

Sitat av esselte12 Vis innlegg
Beklager om jeg stjeler tråden litt, men er det en merkverdig sum å spare på å kjøre til Sverige og handle? Bor selv 2,5 time unna sverige..
Vis hele sitatet...
Spørs jo hvor smart du handler. Jeg sparer glatt 3-5 lapper på bare mat og forbruksvarer. Kjøper mengder tørrmat og kjøtt så jeg har i flere måneder og kun kjøper grønnsaker i Norge. Det forutsetter selvfølgelig at du har en ekstra, stor fryser til disposisjon. Sparte 1200 kr på fiskestang sist jeg var der, fikk meg et par sko som var nedsatt fra 899 til 299, og sparer jo ganske mye på å kjøpe kartonger med røyk der istedet for en og en pakke her. Øl er litt billigere enn her, vin og sprit er mye å spare på men foreløpig har de ikke Systembolaget på grensa og bensinpengene det koster å kjøre inn til Strømstad kun for det er ikke verdt det.

Følg med på når de har tilbud og ta turen da.
Sist endret av celtseus; 8. juni 2020 kl. 19:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her har du en liste over varer man typisk sparer penger på å kjøpe i Sverige. Der er også en liten liste over "fellene", altså ting som er like dyrt eller dyrere enn her i Norge.

Det er litt mindre å spare nå som den svenske krona er nærmere den norske i verdi etter Covid-19-pandemien, men det er fortsatt en betydelig sum å spare på en del ting. Husk forresten å betale i svenske kroner når du handler!
På sprit sparer du bare penger opp til ett vist nivå, hvis du liker whiskey og skal ha en dyr en så hil du oppdage at prisen i Norge faktisk er lik eller litt billigere.

Men ellers så er bacon, ost, brus og tobakk det er mest å spare på
For øyeblikket så er vel nesten svenskekrona mer verdt enn den norske, men kjøtt, bacon, pasta, fryste potetprodukter osv er det masse penger å spare på.