Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4112
Hei, har hacket enn gutt som bor i Nordland og jeg bor i sør norge, og han truer med å annmelde, er det store sjangser for at politiet kommer på døra her? han vet ikke hvor jeg bor eller noen ting.
Det spørs: Hvor i Nordland bor han og hvor høyt er huset hans?
Sist endret av torsken; 1. januar 2008 kl. 23:12.
Hacket? HACKET? Du hacket ikke en dritt.

Og nei, politiet gir garantert faen.
Nja, det kommer ann på hvor alvorlig politiet syns saken er. Om de har gode nok spor kan de spore IPen din, da kan politiet banke på døra (det er jo selvførgelig ikke politi fra Nordland som kommer på døra di, men lokalpolitiet...)

Når det er sagt, tviler på at de i det hele tatt etterforsker en slik anmeldelse...
men er det store sjangser for det?
Ikke hvis du gir accounten tilbake med en unnskyldning. Da tipper jeg han ikke gidder å ta seg bryet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg hadde anmeldt slikt, og pressa rimelig hardt på for at det skulle bli etterforska, og garantert ringt foreldra dine og prata et par alvordsord med dei.
Hvis de får tak i ip adressa di, så tar det ikke lang tid for de å kontakte isp og finne ut hvem du er, og da kommer de nok på døra ja. Det er å betrakte som datakriminalitet. Hvis "offeret" ditt vet hvem du er, så er det da ikke noe prblem for politiet (eller noen andre) å finne ut hvor du bor.

EDIT: Hvor du bor her i landet har nok ikke noe å si.
Sist endret av microcefalus; 1. januar 2008 kl. 23:24.
Tviler på at offeret har ipadressen hans
Tviler også på at purken har ressurser til dette
Men av og til kan man være heldig
Du kan jo si hvis det kommer noe politi på døra di at han har gitt deg passordet elns.
At dere var enige helt til noe skjedde.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
1) Hvordan "hacket" du denne Steam-kontoen?

2) Hvordan vet han at du gjorde det? Sendte du ham masse mail og skrøt av at du stjal kontoen hans?
Koster 50 spenn for en steam account, ser ikke helt poenge med å stjele 50 spenn. Kjøp deg din egen account!
Hvorfor ikke bare levere kontoen tilbake, be om unnskyldning og håpe på det beste?
Det er lite sannsynlig at purken tar deg, så det er ikke noe å være paranoid over.
Sitat av expect
Koster 50 spenn for en steam account, ser ikke helt poenge med å stjele 50 spenn. Kjøp deg din egen account!
Vis hele sitatet...
En steamkonto er så gratis som du bare kan få det. Innholdet koster noe derimot, og det kan fort være en verdi av mye mer enn 50 kroner!
Sist endret av hedningen; 1. januar 2008 kl. 23:29.
Passordgjetting er jo en stor lidenskap hos mange:D

- Så lenge du ikke har sjikanert, eller drevet med dokument forfalskning.

Tror det holder med å gi fra seg accounten. Uansett ? Hva skal du med to? Får jo ikke brukt mer enn en av gangen uansett. (Wow! Viste han det?)

Du behøver ikke beskymre deg for hus-razzia og kripos rundt om huset ditt. (:
Sitat av expect
Koster 50 spenn for en steam account, ser ikke helt poenge med å stjele 50 spenn. Kjøp deg din egen account!
Vis hele sitatet...
Steam account er vel gratis? Spillene på steam accounten koster penger. Og man kan ha mange spill der. Skal ikke se bort fra at det kunne vært et par tusen kroner i spill.

Tror heller ikke at politiet gjør noe med denne saken.

Jeg forstår karen som mista accounten sin og uten å bli for moralsk synes jeg du burde gi den tilbake.
Hvis politiet skla gjøre noe med det, så må de jo først ha ip adressa di, men hvis du ikke har sendt masse skrytemail og lignende til *hackeofferet* så tviler jeg på at de tar seg bryet med å kontakte "steamfolka" for å få ip logger.

Sitat av zaXu
Steam account er vel gratis? Spillene på steam accounten koster penger. Og man kan ha mange spill der. Skal ikke se bort fra at det kunne vært et par tusen kroner i spill.

Tror heller ikke at politiet gjør noe med denne saken.

Jeg forstår karen som mista accounten sin og uten å bli for moralsk synes jeg du burde gi den tilbake.
Vis hele sitatet...

Poeng... Hvis kontoen inneholder spill for noen tusenlapper, så kan jo dette være et godt grunnlag for etterforskningen...
Vil tro du ikke har hacket noe som helst, men at du gjerne vil tro du har det. Hvordan fikk han vite at det var du som gjorde det? Fant han det ut selv har du seriøst failet.
Du burde vel ha tenkt på dette før du "hacket" steam kontoen til en annen da.

Håper han anmelder det, og har selv bedt om det.
Han her som har mistet accounten sin kan uten store problemer få accounten sin tilbake ved å snakke med steamfolka, vise bevis for at han har kjøpt innhold i den accounten (bankutskrifter, kvitteringer etc.)
Det er kjempekjipt å miste steamaccen sin, bare gi han accounten sin tilbake.
Spill på steam er billige som fy, kjøp heller spillene selv.
Jeg snakket med en som kalte seg "straff" han ba meg ordne opp med å gi han steamen, og han sa ikke hvem han var, han sa "navne sier seg selv"

og jeg gjorde det
Dt er bra.. Men hvordan "hacket" du steam accounten hans?
Jeg kjenner en som brukte og scamme Steam accounts via IRC og selge de for profitt.
Han klarte og scamme til seg ganske mange, og ble trua ofte med anmeldelse, men han ble aldri anmeldt.

Han var også uten proxy

Så hvis du er heldig, så var det vel bare en guttunge som ikke har anelse om hva han kan gjøre med saken.
Sist endret av Jani_; 2. januar 2008 kl. 00:24.
Sitat av Karikuren
Hei, har hacket enn gutt som bor i Nordland og jeg bor i sør norge, og han truer med å annmelde, er det store sjangser for at politiet kommer på døra her? han vet ikke hvor jeg bor eller noen ting.
Vis hele sitatet...

steam "hacking" er patetisk...!

du burde ha blitt perm ban`a fra valve punktum.
Sist endret av turbo2k; 2. januar 2008 kl. 00:50.
Sitat av turbo2k
steam "hacking" er patetisk...!

du burde ha blitt perm ban`a fra valve punktum.
Vis hele sitatet...
De som går på "steam hacking" er også ganske patetiske da så.. I de fleste tilfeller skifter man steam-navnet sitt til Steam-support eller noe, og msger et random offer.. for så å si at de har hatt problemer med databaser eller no, og at han må gi account info, ellers mister han accounter sin osv. (Leste dette på fkn0wned forums lol)

Hvis man noen sinne får et slikt spm og i det hele tatt blir i tvil.. sender man en mail til steam ass, lol Det står jo over alt at "selv ikke steam-ansatte vil spørre om account info" osv.
Jeg hadde anmeldt deg på flekken. Jeg har spill på min steam acc for godt over 5000 er jeg sikker på. Har hatt samme i liksom 7 år eller noe.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Skulle ønske jeg var like kul som deg og hadde Steam + spill lenge lenge før det eksisterte.
Sitat av ticks
Skulle ønske jeg var like kul som deg og hadde Steam + spill lenge lenge før det eksisterte.
Vis hele sitatet...
Ahahahahahaha! EID!
Isp kan velge selv om de gir bort sensitive personopplysninger til politiet, hvis de da ikke har ransakelsesordre og resten av pakka.

Tviler det blir veldig mye styr om det her, men hadde jeg vært deg så hadde jeg gitt tilbake steam accounten.
Som sagt Det står klart på valve sine sider at man ALDRI skal oppgi passord til noen. ikke engang en som virkelig er valve administrator..!

Sitat av Da9L
Jeg hadde anmeldt deg på flekken. Jeg har spill på min steam acc for godt over 5000 er jeg sikker på. Har hatt samme i liksom 7 år eller noe.
Vis hele sitatet...

Sitat av ticks
Skulle ønske jeg var like kul som deg og hadde Steam + spill lenge lenge før det eksisterte.
Vis hele sitatet...

HAHA ja PS:

siden du er så kunnskapsrik innen CS miljøet vet du vel kansje hva OWNED betyr ja..! HAHA nice one!
Sist endret av turbo2k; 2. januar 2008 kl. 02:23.
Sitat av Da9L
Jeg hadde anmeldt deg på flekken. Jeg har spill på min steam acc for godt over 5000 er jeg sikker på. Har hatt samme i liksom 7 år eller noe.
Vis hele sitatet...
Quote fra Wikipedia:
History

Steam's development began at an uncertain date prior to 2002. Prior to 'Steam', its codenames were 'Grid' and 'Gazelle'.[24] It was revealed to the public on 22 March 2002 at the Game Developers Conference,[25] and was presented purely as a distribution network. To demonstrate the ease of integrating Steam to a game, Relic Entertainment had created a special version of Impossible Creatures.

..Skamesjå, 7 år siden ja, det er.. 2001?

Enten trykket du veldig feil, eller så vet du ikke helt hva du snakker om?

(Hmm, siden du har skreve "Eller noe" så kan det jo for all del vere at jeg driter meg ut nå)
Sist endret av Hardcore; 2. januar 2008 kl. 02:37. Grunn: !
Utviklingen begynte i 2001. Men det betyr ikke at det har vært ute for beta eller release "med en gang", noe som er lite sannsynlig uansett.
hmmm, litt tvilsomt..!?
Tipper trådstarter egentlige visste at han ville risikere en anmeldelse, og benytter denne posten til å indirekte skryte av at han "Hæckkett!!!11[lim(x->0) sinx/x]" en konto. Vet ikke om du faktisk ga den tilbake igjen eller hva du nå gjorde, men politiet vil nok se ganske alvorlig på slikt når det er snakk om faktiske verdier (kontra f.eks. en MSN-konto).

Og til dere som loller høyt over at "7 år eller noe" egentlig skulle vært "6 år", stakkars dere.
haha fikk meg en god latter av detta her, er det mulig og være så paranoid, om Accounten inholder bare 1,6 + source som er ca 300kr i verdi så trur jeg at han gir ganske fan egentlig og nei Politiet har litt annet og ta for seg enn og etterforske en av flere tusen Steam accounter :P