Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4347
Av og til blir man irritert på folk. Og i sånne stunder kan det være nytting og sperre telefonen demmes så man slipper at dem ringer deg. Her har du beskrivelsen på hvordan man gjør det. Det eneste du trenger å vite er telefonnummer, navn og fødselsdato. Lets get started.

Ring Telenor Mobil (09000) og utgi deg for å være den personen sin telefon du skal sperre. Si at du vill at vill sperre telefonen din. Da vill personen spørre etter telefonnummeret ditt.. Når du oppgir det vill han/hun spørre etter fødselsdatoen din. Så spørr han/hun om hvorfor du vill sperre abbonementet. Da sier du at det er fordi du skal si opp abbonementet, men du er ikke helt sikker ennå så i første omgang vill du bare sperre det. Du får da en kode (4 siffer) som du kan ringe og oppgi får å åpne abbonementet igjen.

Det som er så kjekt er at den personen som egentlig eier abbonementet ikke vet den koden du fikk, så han får masse problemer med å åpne det igjen.. Mwahahaha..

Scha
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
genialt, skal testes så fort som mulig
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Scha: You're a sick, sick man. Jeg veit ikke hvor du tar det fra.. *prøve2k* thihi, smart sak
Da jeg og en annen prøvde dette spurte de ikke etter hverken navn eller fødselsdato.. Ringte fra mobil og bare sa nummeret .. så sa de navnet til personen som eide linjen og spurte om det var rett.. Et "ja" etterpå var linjen sperret.. Skummelt lett spør du meg..
Hva skjer når TeleNor skal finne ut av dette, og finne ut hvem som ringte og sperret abbonentens nummer?
Og du får et søksmål på dørra fordi du stengte firmatelefonen til en i Økokrim, eller liknenede?
Noen som har erfaring med det?

----
eirik, printf("Syntax terror");
moahha, ringe fra telefonboks. :>
Heh, sjukt at jeg ikke tenkte på det nu :]

----
eirik, printf("Syntax terror");
"moahah, jeg er smartere enn deg." ;P

men jeg skal prøve ut det der engang. og jeg tror jeg vet med hvem. :evilgrin:
virker dette alstå? noen som har prøvd å d funka?

kewlt *finne offer*
Det funker fint.. vi ringte riktignok for å sperre en telefon som skulle sperres (hustelefon).. Slapp å oppgi noe som helst utenom nummeret. Som sagt.. skummelt...
Opprinnelig postet av guezzwho
vi ringte riktignok for å sperre en telefon som skulle sperres
Vis hele sitatet...
næh? seriøst? sperre en telefon som skulle sperres? det er kårni da!
Opprinnelig postet av mia
"moahah, jeg er smartere enn deg." ;P

Vis hele sitatet...

Tror ikke det skulle være så forbanna vanskelig, og har aldri jeg har aldri sakt noe annet :]

----
eirik, KIMPKML
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av guezzwho
Det funker fint.. vi ringte riktignok for å sperre en telefon som skulle sperres (hustelefon).. Slapp å oppgi noe som helst utenom nummeret. Som sagt.. skummelt...
Vis hele sitatet...
Hadde ikke noe med og gjøre at dere ringte fra det nr'et da?
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
det går jo an å ringe og melde kredittkort og mobiltelefon stjålet også.. DET er å lage helvete!!
Opprinnelig postet av Ond^Sofa

Hadde ikke noe med og gjøre at dere ringte fra det nr'et da?
Vis hele sitatet...
Vi ringte fra mobil..
Skal definitift testest

G3N3R4L: Are you with meh?
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
hvis dere skal teste noe sånnt, _BØR_ dere ringe fra en payphone ellerno.. evt patche dere på hjemmelinja til offeret (beige boxing) eller bruke offeret sitt simkort/mobiltelefon
Gammel Traver
lockhead's Avatar
hehehe, noen (u)vakkre eks-damer kan vel alltids få tlf. sin sperret
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Det er jo ikke noe problem og åpne abonnementet igjen... Er jo bare å stikke innom nærmeste telenorforhandler. Så med mindre det er midt i påska, eller vedkommende bor langt utti helvette er jo ikke dette noe særlig problem. Men irriterende er det jo selvsagt.
Bankkort er imidlertid noe annet, da personen uansett må betale kr 200,- i gjenåpningsgebyr.

En kan jo også ringe til politiet å si at man er [navn] og at man vil melde bilen sin, med reg. nr ... stjålet. Da vil jo i alle fall vedkommmende få det koselig dersom han treffer på en politibil....
Better than thou.
Må ikke betale en dritt gebyr med visa hvertfall. Jeg ringte og fikk sperret det fordi jeg trodde jeg hadde mistet det(bedre å være på den sikre siden.) og når jeg fant det igjen gikk jeg bare i banken og sa ifra, så kunne jeg bruke det på GjensidigeNor sine minibanker den dagen og helt vanlig neste.
jævlig hyggelig gjort da. selv om en ikke liker en person trenger en vel ikke å gjøre masse dritt med han/henne. dessuten kan en mobil som ikke funker få (skremmende) store konsekvenser.
nFF Marshall
morten's Avatar
Hvis du fortsatt hater en person, betyr det at du bryr deg om den personen. For hadde du ikke brydd deg om personen, hadde du gitt blanke faen i hva som skjedde med han.

Ble det riktig?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
morten, det så du på TVNorge - og på et dokumentarprogram om gutter som spilte casanova og jenter som var bitches Ikke sant?

Husker det sitatet. Ble sendt i går, tror jeg.
hvis du tar med deg en kniv og stalker vedkommende iført maske etc kan du jo stikke dem ned.
Scha's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av aybara

Bankkort er imidlertid noe annet, da personen uansett må betale kr 200,- i gjenåpningsgebyr.
Vis hele sitatet...
Det er 250,- for åpning av Telenor abbonement.

Scha
Better than thou.
Opprinnelig postet av dephic
dessuten kan en mobil som ikke funker få (skremmende) store konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Hvor store konsekvenser prater vi egentlig om..?
F.eks at denne kommer ut for et hjerteattack mens vedkommende lufter bikkja i skogen...
Og dermed ikke har mobil for å ringe hjelp eller .no

Men bryr vi oss ? Skal man tenke slikt ?
Nei man kan ikke tenke konsekvenser over alt man gjør!
Scha's Avatar
Trådstarter
xEn0s:
Nødnummer funker ALTID!! Selv uten sim-kort

Scha
Better than thou.
Du kan alltid ringe 113. Uansett om du ikke har simkort engang så kan du det.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kan du ringe nødnummer når mob'en er sperra fra nettverket? Via IMEI?
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Nødnummer kan du vel ringe uansett
Opprinnelig postet av xEn0s
F.eks at denne kommer ut for et hjerteattack mens vedkommende lufter bikkja i skogen...
Og dermed ikke har mobil for å ringe hjelp eller .no

Men bryr vi oss ? Skal man tenke slikt ?
Nei man kan ikke tenke konsekvenser over alt man gjør!
Vis hele sitatet...
Det der er tull da. For noen år siden er det ingen som trengte mobil engang, og nå kan vi ikke bevege oss på do engang uten... er det fordi vi er redde for at noen skal få akutt hjerteinfarkt?

Vane er en ting, men behov er liksom noe annet.
▼ ... flere år senere ... ▼
hørtes litt morsomt ut