Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1018
Kunne dere forlenget tiden på redigering av poster? Det er vel 5 minutter eller så, vil tro jeg ikke er alene om at det enkelte ganger kan gå litt fort i svingene, og man oppdager dårlige settninger, eller har lest litt vel raskt gjennom enkelte tråder/posts.

Hva med å forlenge til feks. 10-15 minutter i tilfelle man har skrevet et litt vel langt innlegg som krever litt tid på å lese igjennom?
Du kan lese gjennom innlegget ved å trykke på Forhåndsvis i avansert modus. Hvis du har skrevet i hurtigsvarboksen, så kan du trykke på Gå til avansert modus for å se forhåndsvisningen av det du har skrevet.

Å forlenge tiden for redigering tror jeg bare vil oppmuntre til mer slurv og mindre ansvarlighet. Det vil også føre til mer rot og misforståelser i trådene, siden sjansen for å svare på noe som plutselig er endret eller fjernet blir større.
Sist endret av mentalmelt; 11. oktober 2017 kl. 11:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei Mentalmelt,

Jeg er klar over funksjonen, men som sagt hvis man er litt for rask på avtrekkeren kan det være vanskelig å få rettet(ikke slettet) på enkelte ting, hvis innlegget er langt, man kan overse enkelte utsagn som burde formuleres på en annen måte så andre enn deg selv også forstår budskapet, og det ikke blir misforstått.

Ville 10min være såpass avgjørende at det blir rot og misforståelser? Jeg mener det ville hatt motsatt virkning. Det er ikke så ofte jeg etter-redigerer. Men funksjonen forhåndsvis virker til å være litt småbugged enkelte ganger. La oss si ved en tripprapport du har skrevet i word/pad har en annet format enn det som brukes på freak, og teksten vil bli rotete og kaotisk?
Forhåndsvisning er ikke bugged. Innlegget du poster blir likt som forhåndsvisningen. Du har altså god mulighet til å vite hvordan innlegget vil se ut på forumet. Den eneste forskjellen er at linjene blir noe lengre, siden forhåndsvisningen strekker seg over hele siden. Innlagte linjeskift vises likt, og hvis man kopierer en tekst med annen formatering inn fra en tekstbehandler (med f. eks. for mange linjeskift), så vil dette vises i forhåndsvisningen.

Hvis man er for rask på avtrekkeren så har man 5 minutter til å fikse dette. Det er en fin tidsramme. Nok til å gjøre små endringer, men ikke nok for å oppmuntre til å tenke seg om etter at man poster. Hvor ofte skriver du uansett et innlegg som tar mer enn 5 minutter å lese gjennom?

Hvis dette er et vedvarende problem, så vil jeg påstå at endringen bør finne sted i brukerens vaner, ikke i forumets tekniske innstillinger.
Skal komme med et eksempel: https://freak.no/forum/showthread.php?t=299180

En rapport jeg skrev for en tid tilbake. Ta en titt fra kl 22:45 og nedover, teksten er oppstykket og "hakkete" selvom den i forhåndsvisningen så helt grei ut, måtte rette opp teksten, men rakk ikke rette hele rapporten på 5 min som du kanskje ser. Jeg kommer sikkert til å bidra med flere rapporter en gang, men pleier som regel å skrive store deler av en rapport på word/pad først. Det er litt slitsomt å måtte skrive alt på nytt her, når du allerede har skrevet den ferdig

Den så helt fin ut i forhåndsvisning før jeg postet.
Ah. Ja, da kan det jo hende at de harde linjeskiftene fra tekstbehandleren din sammenfalt bedre med de myke linjeskiftene i forhåndsvisning, men ikke så bra med de litt kortere linjene som innlegget får etter posting.

Men dette er et teknisk problem som du bør løse på din side. Benytt en tekstbehandler som bruker myke linjeskift, som for eksempel Notepad.

I eksempelet ditt kunne du forøvrig bare ha slettet tråden, ordnet opp i teksten og postet det på nytt.
Sist endret av mentalmelt; 11. oktober 2017 kl. 13:10.
Okey, skal prøve det neste gang Dette er egentlig en liten bagatell, men har lest noen andre trip-rapporter her på bruket da hele teksten er som slutten av min tekst, det gjør det litt slitsomt å lese.

takk for svar
Ja, det hender at folk kopierer med seg harde linjeskift som ikke burde vært der. Du kan oppdage harde linjeskift ved å skru på skjulte tegn i Word, eller ved putte teksten i Notepad og deretter skalere vinduet opp og ned.