Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  166 30895
Flere av dere har nok sett disse "Hack me"-websidene som det florerer av på internett. Vel nå har dere sjansen til å vinne en freakfest-billett med å løse denne type oppgaver.

Poenget er enkelt, for hver level er oppgaven å bruke hintene du får til rådighet til å finne et passord som du skal skrive inn i tekstboksen under. Er dette riktig passord går du videre til neste level. Det skal være et par enkle oppgaver, og et par vanskelige. Det viktige er å forstå hintene man får.

Den første som sender meg en PM med nøkkelordet du får etter å ha løst alle 5 levlene vinner en billett til freakfest. (om du bare ønsker creds for å være først, men ikke ønsker billetten vennligst gi beskjed så gir jeg den til nummer 2)

Start her: http://94.242.209.133:81/
Sist endret av m0b; 31. mai 2014 kl. 00:25. Grunn: Endring i URL på forespørsel fra Etse.
Level 1 var jo grei, bildet på level 2 sier meg svært lite i grunn, står litt fast
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Level 1 var jo grei, bildet på level 2 sier meg svært lite i grunn, står litt fast
Vis hele sitatet...
Hoho. Eg tog 'an. Men jeg ble sendt rett videre til level 4. Tilsynelatende, i alle fall.
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hoho. Eg tog 'an. Men jeg ble sendt rett videre til level 4. Tilsynelatende, i alle fall.
Vis hele sitatet...
nei, du ble sendt til level3, men skrivefeil i filen siden det før var level 4
lett til level 4, men da står eg fast:P
Ukjent
Trådstarter Donor
Det er tydelig at folk synes level 4 er vanskelig, for loggene viser at en del har kommet dit - men ingen har klart den. Husk å finne hintene. F.eks. tittelen på siden kan jo være relevant.
Sitat av etse Vis innlegg
Det er tydelig at folk synes level 4 er vanskelig, for loggene viser at en del har kommet dit - men ingen har klart den. Husk å finne hintene. F.eks. tittelen på siden kan jo være relevant.
Vis hele sitatet...
Virker som om det er noe kødd her. Har funnet passordet, men får opp at det er feil :P
Sitat av etse Vis innlegg
Det er tydelig at folk synes level 4 er vanskelig, for loggene viser at en del har kommet dit - men ingen har klart den. Husk å finne hintene. F.eks. tittelen på siden kan jo være relevant.
Vis hele sitatet...
Øyh. Jeg har da klart den.
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Virker som om det er noe kødd her. Har funnet passordet, men får opp at det er feil :P
Vis hele sitatet...
var en feil i koden som gjorde at den sendte deg til level4 i stede for level5. fikset det nå. prøv igjen

Vil forresten beklage at siden henger litt - gadd ikke kjøre en full deployment server, så siden kjører for tiden på en singlethreadet debug-server som ikke er ment til å behandle mer enn 1 bruker.
Sist endret av etse; 30. mai 2014 kl. 21:56.
Sitat av etse Vis innlegg
var en feil i koden som gjorde at den sendte deg til level4 i stede for level5. fikset det nå. prøv igjen

Vil forresten beklage at siden henger litt - gadd ikke kjøre en full deployment server, så siden kjører for tiden på en singlethreadet debug-server som ikke er ment til å behandle mer enn 1 bruker.
Vis hele sitatet...
Der funka det, så var det bare den siste da..
Noe feil med passordet på den første?
Sitat av Oatre Vis innlegg
Noe feil med passordet på den første?
Vis hele sitatet...
Nei, eneste feilen er at nettsiden er veldig veldig treig.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Oatre Vis innlegg
Noe feil med passordet på den første?
Vis hele sitatet...
Den første fant jeg ut, så den er rimelig lett mtp "hacking"

Nr.2 og 3 også egentlig
Sist endret av Lima; 30. mai 2014 kl. 22:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tøft dette! Men litt irriterende at det tar litt tid å laste innimellom. Er på 3 nå!
Sist endret av Erlendman; 30. mai 2014 kl. 22:13.
Sitat av Lima Vis innlegg
Den første fant jeg ut, så den er rimelig lett mtp "hacking"

Nr.2 og 3 også egentlig
Vis hele sitatet...
Alt er lett når du kan det.
Ukjent
Trådstarter Donor
Igjen, beklager at den er treg. Om jeg gjør noe lignende senere så skal jeg sørge for å ha en apache-server stående Har ikke noen linuxmaskin forhånden akkurat nå så mulighetene var litt begrenset.
Er det faktisk noe "hacking" på lv 2 eller er det bare gjettelek?
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av Ozma Vis innlegg
Er det faktisk noe "hacking" på lv 2 eller er det bare gjettelek?
Vis hele sitatet...
Hacking: nei
Gjettelek: nei
Gåte: ja
Burde du klare den: ja
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Se på bildet, se på tittelen på siden, se på bildenavnet.


For de av dere som prøver på level 5:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
denne er en del vanskeligere enn de andre. Og krever faktisk at du gjør litt mer enn å bare gjette passordet. Du må prøve å få tak i passordet på en måte.
Sist endret av etse; 30. mai 2014 kl. 22:20.
Sitat av etse Vis innlegg
Hacking: nei
Gjettelek: nei
Gåte: ja
Burde du klare den: ja
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Se på bildet, se på tittelen på siden, se på bildenavnet.


For de av dere som prøver på level 5:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
denne er en del vanskeligere enn de andre. Og krever faktisk at du gjør litt mer enn å bare gjette passordet. Du må prøve å få tak i passordet på en måte.
Vis hele sitatet...
Er lvl3 av samme type som lvl 2 -noe en må vite for å kunne svare på?
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Er lvl3 av samme type som lvl 2 -noe en må vite for å kunne svare på?
Vis hele sitatet...
Både og. Det er ikke av samme type som nummer 2, mer i den stilen du forventer av slike sider.

Ozma er vinneren. Han sendte korrekt passord 21:40 og var den første - og stikker derfor av med premien, og kan samtidig se på seg selv som mye bedre enn resten av av folkene her.

Men sørg ikke, du har fortsatt mulighet til å vinne min andre konkurranse: http://freak.no/forum/showthread.php?t=269273
Sist endret av etse; 30. mai 2014 kl. 22:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stoppet opp på level 5, og antar at jeg ikke hadde klart den da jeg sitter på jobbpc med redusert brukertilgang / blokkerte porter.
Tipper proxyen jeg bruker ødelegger for det jeg egentlig ser etter.

Uansett, det var morsomt å delta, om ikke annet gikk tiden på jobb en del fortere så lenge det stod på =)
Sist endret av Lanjelin; 30. mai 2014 kl. 23:05.
Ukjent
Trådstarter Donor
Veldig store hint for de som fortsatt sliter:

Level 1:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Vis kildekoden, du finner passordet der


Level 2:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Hvem sin avatar ser du på bilde?


Level 3:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Cookies!!!! I dataverden har dette ordet en meget viktig betydning. Så om du har noen gode kjeks


Level 4.
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Metadata - hinter som stod i tittelen på siden. Husk at også bilder har metadata. Kanskje det er noe gøy der?


Level 5:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Tittelen sier: TCP, bilder viser et handshake, og hva med bildernavnet? hmmmm...
(denne oppgaven er en del verre enn de andre)


Ny server satt opp av Goophy: http://94.242.209.133:81/

Serveren min skal redirecte dit automagisk.
Sist endret av m0b; 31. mai 2014 kl. 00:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Jeg vet virkelig ikke hvilke bruker som har den avataren. Kan noen hjelpe meg så jeg kan prøve meg på de "ekte" hacker levlene?
Er da veldig enkelt å finne ut det. Burde være ganske allmenn kunnskap i dag.

Er det mulig å klare level 5 uten admin tilgang på en PC med Windows? Tror jeg sitter litt fast der...
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kom meg greit igjennom de første, men sliter på den siste. Jeg VET jeg er på helt riktig spor, da alt klaffer, men jeg klarer ikke å ekstrahere passordet... Enda
Sitat av djxfade Vis innlegg
Jeg vet virkelig ikke hvilke bruker som har den avataren. Kan noen hjelpe meg så jeg kan prøve meg på de "ekte" hacker levlene?
Vis hele sitatet...
SPOILER ALERT! Vis spoiler
nFF Crew
, sier det deg noe?
Sist endret av 295638; 31. mai 2014 kl. 01:54.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av djxfade Vis innlegg
Jeg vet virkelig ikke hvilke bruker som har den avataren. Kan noen hjelpe meg så jeg kan prøve meg på de "ekte" hacker levlene?
Vis hele sitatet...
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Reversert bildesøk på google. Legg til freak.no i søket
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Er det mulig å klare level 5 uten admin tilgang på en PC med Windows? Tror jeg sitter litt fast der...
Vis hele sitatet...
Burde gå fint uten admintilgang. om løsningen du tenker deg frem til krever admintilgang tenker du for avansert. (men kanskje du er på sporet?)
Sist endret av etse; 31. mai 2014 kl. 02:09.
kan noen sende meg pm me de 3 første levlene? er helt kunnskapløs på dette, hadde vært artig bare å se hvordan det går
Sitat av qwop10 Vis innlegg
kan noen sende meg pm me de 3 første levlene? er helt kunnskapløs på dette, hadde vært artig bare å se hvordan det går
Vis hele sitatet...
Done
Stuck på level 5, men så er jeg ingen hacker eller mester med pc heller :P
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Olympic Vis innlegg
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Reversert bildesøk på google. Legg til freak.no i søket
Vis hele sitatet...
LOL. Beklager, var litt trøtt, tenkte ikke så langt :P

De andre var relativt enkel, level 5 er jeg stuck på

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Regner med at det har noe med TCP 3-way handshake. Men noe mer enn det har jeg ikke kommet fram til. Trafikken for dette skal mot port 9689
Sist endret av djxfade; 31. mai 2014 kl. 03:05.
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av djxfade Vis innlegg
LOL. Beklager, var litt trøtt, tenkte ikke så langt :P

De andre var relativt enkel, level 5 er jeg stuck på

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Regner med at det har noe med TCP 3-way handshake. Men noe mer enn det har jeg ikke kommet fram til. Trafikken for dette skal mot port 9689
Vis hele sitatet...
ser ut til å være et problem med oppgave 5 atm.
Bruk IP: 37.200.36.143 midlertidig

serveren er restartet. skal fungere igjen nå. Kræsjet av ukjent grunn.

det vil si, helst bruk den hostensom er opplyst i tidliggere: 94.242.209.133:81

Id also like to add that someone solved the part 5 while I had deleted the file it was supposed to send. so you did not get the correct data. That should be fixed now. But I prefer you use the main server if it is working
Sist endret av etse; 31. mai 2014 kl. 03:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Jeg vet virkelig ikke hvilke bruker som har den avataren. Kan noen hjelpe meg så jeg kan prøve meg på de "ekte" hacker levlene?
Vis hele sitatet...
Det er såvidt meg bekjent den brukeren på freakforum som har aller mest kvalitetspoeng og du har vært her i 4 år uten å registrert det?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Muligens litt sent ute til festen, men: Hvis den andre siten ramler ned, så har jeg satt opp en fork på http://flaskapp.kennethwilhelmsen.no med untatt level 5 for øyeblikket.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Muligens litt sent ute til festen, men: Hvis den andre siten ramler ned, så har jeg satt opp en fork på http://flaskapp.kennethwilhelmsen.no med untatt level 5 for øyeblikket.
Vis hele sitatet...
Level 5 er der.
Glem det. Forsto nå at handshake greia ikke fungerer på serveren din.
Sist endret av Crisposjokolade; 31. mai 2014 kl. 04:54.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av HolteFS93 Vis innlegg
Det er såvidt meg bekjent den brukeren på freakforum som har aller mest kvalitetspoeng og du har vært her i 4 år uten å registrert det?
Vis hele sitatet...
Vet godt hvem brukeren er. Koblet bare ikke avataren og brukerne i hodet
Kan noen sende meg PM på hvordan man finner passordet til level 5? Jeg vil ikke ha selve passordet, bare tips til hvordan jeg finner frem til det.
Hvor lenge kommer serveren til å være oppe? Jeg har lyst til å prøve senere, er midt i eksamensperioden.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg kommer til å ha den kjørende så lenge enten jeg eller andre orker. Eventuelt økonomisk forsvarlig. På ett eller annet tidspunkt setter jeg nok den i "dvale" slik at den startes kun on-demand, så da vil de første forespørslene være noe tregere. Forutsatt at det ikke har vært aktivitet der innenfor tidsperiode x0 til x1
Sist endret av m0b; 31. mai 2014 kl. 08:25.
Sitat av Doktor Hodebry Vis innlegg
Kan noen sende meg PM på hvordan man finner passordet til level 5? Jeg vil ikke ha selve passordet, bare tips til hvordan jeg finner frem til det.
Vis hele sitatet...
Jeg også lurer på det. Jeg tror at man skal sjekke TCP Handshaken på port 9689, men jeg er usikker på hvordan.

Legger til: Fant ut av det, og prøver å lese pakkene i programmet, men finner ikke passordet. Noen som vil gi enda et hint?
Sist endret av Crisposjokolade; 31. mai 2014 kl. 15:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Må man laste ned noe?
Sitat av Doktor Hodebry Vis innlegg
Må man laste ned noe?
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke ødelegge moroa for alle, men det jeg har forstått, som jeg vil hinte til i begrenset grad:

Tittelen på siden er TCP.
Bildet sier håndtrykk, eller handshake på engelsk.
Navnet på bildet (som du ser i kildekoden) forteller hvilken port, som jeg nettopp avslørte at er 9689.

Du må altså kjøre en TCP-forespørsel på port 9689, og bruke et program til å lese pakkene som blir sendt mellom dere. Når du ser på resultatet av pakkelesingen, skal du kunne finne passordet i TCP-Handshaken. Det er det å finne passordet jeg sliter med. Klarte alt annet, unntatt å forstå hvor passordet ligger.

Flere hint:
PuTTY er en fin klient til SSH, Telnet og diverse.
SSH kjører på UDP.
Telnet kjører på TCP.

I PuTTY kan du også velge hvilken IP-adresse og port du vil åpne en tilkobling mot.

Wireshark er også fint til å lese pakker.
Sist endret av Crisposjokolade; 31. mai 2014 kl. 15:51.
Takk, forsto litt mer nå
It's me bitches
37 6
Cookiemonster meg i ræva. Jeg kommer ikke videre etter lvl 3. =( Hint???
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Snufsa Vis innlegg
Cookiemonster meg i ræva. Jeg kommer ikke videre etter lvl 3. =( Hint???
Vis hele sitatet...
Ta en smakebit på cookies
Sitat av Snufsa Vis innlegg
Cookiemonster meg i ræva. Jeg kommer ikke videre etter lvl 3. =( Hint???
Vis hele sitatet...
Vet du hva en cookie er/gjør? I IT-sammenheng, altså, ikke småkjeks.
It's me bitches
37 6
Ja, og bare for å forfriske minnet på det så jeg denne videoen to ganger.
Jeg ser for meg at jeg på en måte må hente ut cookies som blir lagra når jeg er inne på siden, men er litt usikker på dette.

https://www.youtube.com/watch?v=I01XMRo2ESg

Klarte det! - Måtte bare bytte til firefox og laste ned en addon
Sist endret av Snufsa; 31. mai 2014 kl. 17:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Snufsa Vis innlegg
Klarte det! - Måtte bare bytte til firefox og laste ned en addon
Vis hele sitatet...
Hmm, det er vel ikke helt nødvendig... Men whatever floats your boat!
Sitat av Snufsa Vis innlegg
Ja, og bare for å forfriske minnet på det så jeg denne videoen to ganger.
Jeg ser for meg at jeg på en måte må hente ut cookies som blir lagra når jeg er inne på siden, men er litt usikker på dette.

https://www.youtube.com/watch?v=I01XMRo2ESg

Klarte det! - Måtte bare bytte til firefox og laste ned en addon
Vis hele sitatet...
Jeg kunne gjøre dette i Chrome uten addons.